is het verstandig om nu een nieuwe powerbook te kopen

Hey!

Ik wil deze week een powerbook superdrive 15" bestellen dit omdat ik graag op locatie audio op wil nemen maar nu komt er een vriend van me aan dat ik moet wachten omdat er een powerbook g5 aan komt. Nu kan ik hier vrij weinig concreets over vinden.
Mijn vraag is eigenlijk moet ik nou wachten (en geduld heb ik al niet maar toch) of is t zo van haal nu maar die g4 want de g5 duurt nog wel een paar maanden.
Mijn angst is nu dat als ik zometeen ruim 2200 euro uitgeef ik niet ineens een maand later een g5 powerbook in de winkels zie voor een paar honderd euro meer

Ok Bedankt
Gr, Bart

Wij weten niks meer dan jou, en een PBook G5 verwacht ik nog steeds niet ivm warmte afvoer. Ze hebben naar mijn weten nog steeds geen geschikte chip voor een laptop ontwikkeld.

Zo blijf je bezig. Ik heb ooit eens een collega gehad die er een paar jaar over heeft gedaan om een Mac te kopen. Elke keer bang dat er een nieuw model zou komen en de prijzen zouden zakken...

Ik zit in hetzelfde schuitje. Mijn iBoook is naar de knoppen gegaan en nu wil ik een powerbook kopen met AppleCare uiteraard er bij.

Ik heb ook zoiets van: die vernieuwingen allemaal met het systeem en zo.
Er moet haast wel iets komen! Vanaf wanneer stonden deze huidige modellen er ook alweer op?

[quote:b1c89d98e1="Dennis Ikink"]Er moet haast wel iets komen! Vanaf wanneer stonden deze huidige modellen er ook alweer op?[/quote:b1c89d98e1] http://buyersguide.macrumors.com/

Er is nog niet zo lang geleden een noemenswaardige update geweest in processorsnelheid, snellere HD, standaard snellere videiokaart en scrollfunctie.

Ja okee, maar ik ben en blijf een echte Hollander... Ik wil meer! :lol:

Er komt voorlopig geen G5 notebook. De G5 processors zijn te warm. Dus: gewoon kopen die PoBo.

Bovendien: ook al zou er überhaupt 1 uitkomen deze zomer, dan gaat ie €3000 kosten.

Er komen in ieder geval nieuwe iBooks! Kijken wat dat gaat worden. De geruchten waren dat die vandaag of morgen zouden verschijnen! :roll: En maar wachten, en maar wachten...

Over 3 maand ongeveer nieuwe powerbooks als ik de statistieken van Macrumors mag geloven

Ik schrijf dit op een splinternieuwe 15" 1,67 GHz met 128 MB Videokaart.

Koop 'm gerust, je krijgt er echt geen spijt van.
Ik ben erg blij dat ik niet meer hoef te wachten op misschien een G5 PoBo.

Bijna iedereen zegt dat er waarschijnlijk nog geen nieuwe PB G5 komt i.v.m. de Hitte (van de G5 processor) Uiteraard zal dit wel een rede zijn, maar volgens mij zijn het er nog meer;

1 G5 in combinatie met batterijduur niet interessant ?
2 G5 op een lagere kloksnelheid t.o.v. snelste G4, verschil te gering ?

Wie volgt?

liggen straks de prestaties van de ibook en powerbook niet te dicht bij elkaar?

Daarom juist, de iBook krijgt een update en komt dermate dicht bij de spoecificaties van de powerbook dat mensen gaan twijfelen. Voor minder geld kom je dan dicht in de buurt van de specs van een PB. Gaan mensen massaal iBooks kopen in plaats van PB's. En dat lijkt me niet logisch.

Daarbij genomen verspreid Apple haar updates altijd een beetje.
Dat houd je scherp :expressionless:

Ik ben om! Ik ga die powerbook bestellen:) Heb er nu al zin in! nu nog een leuke firewire Audio Capture Interface erbij en klaar ben ik. ...en nog wennen aan t apple besturingssysteem... ben heel erg windows namelijk..

Bedankt