Is imovie Sony DCR-TRV15e compatable? - Is imovie Sony DCR-TRV15e compatable?

Ik overweeg een imac te kopen en ben op de website van Apple gaan kijken of mijn camcorder compatable is met imovie. Ik heb een Sony DCR-TRV15e en hij staat helaas niet in het rijtje met compatable videocamera's. Er staan wel een heleboel modellen die volgens mij vrijwel hetzelfde zijn.

Weet iemand of ik met imovie mijn camera kan gebruiken? Er zit een dv-out poort op.

Alvast bedankt.

Volgens mij (vrijwel 100% zeker) is elke camera met DV compatible met iMovie.

Vraag het voor de zekerheid nog even in de winkel!

Adriaan

Ik heb dezelfde camera, en hij is zeker compatible met iMovie. De camera is helaas alleen DV-out; Om films vanuit iMovie terug te schrijven naar je camera (om ze bijv. op een videoband te zetten) moet 'ie eigenlijk DV-out èn in zijn. Nu is dat ook op te lossen. Ik weet iemand die 'm voor ± €35 DV-in kan maken...

interesse? ik wacht je reactie af.

Bedankt voor je reactie! Ik had al het vermoeden dat het mogelijk was maar zoiets wil je natuurlijk zeker weten. Die imac komt steeds dichter bij voor mij.

Ik weet nog niet of ik het activeren van dv-in functie helemaal vertrouw. Ik weet dat het kan maar ik wil niet dat mijn garantie op de camera vervalt. Je hoort ook wel eens van problemen na het aanpassen van de camera. Werkt het bij jou goed?

Hoi Marty

Ik heb een Sony TRV 330, die heeft wel DV IN and OUT, het is wel iets groter dan TRV 15, maar TRV 15 is wel te gebruiken in iMovie! Ik ken iemand die TRV17 heeft en die sloeg achterover dat zijn iMovie zijn camera in 1x herkende zonder extra drivers e.d. Dus daar hoef je geen zorgen om te maken. Als je een iMac met dvd brander neemt, kun je dvd gaan bakken met bijgeleverde iDVD. Als je dat niet hebt/neemt, dan kun je beter camera nemen die DV IN and OUT bevat. (ipv illegaal DV IN laten prutsen zodra garantie vervalt)