Is jailbreaken illegaal dan?

Hallo, Ik heb mijn iPhone 4 geüpdate naar 6.1.2 vervolgens gejailbreakt met jailbreak 1.4 en nu krijg ik op geen enkele wijze TomTom meer terug op mijn iPhone. Ik heb zowel Tomtom Europe 1.12 als Tomtom Western Europe 1.13 geprobeerd.
Met de vorige software 6.1 en jailbreake 1.2 was dat allemaal geen enkel probleem.
Heeft iemand een idee hoe ik Tomtom er wel weer op kan krijgen?

Hansi2124 [moderator] 19 minuten geleden #
Het is niet toegestaan op dit forum om hulp te vragen bij illegaal geïnstalleerde software. Zie onze huisregels:

Nee, jailbreaken is niet illegaal, maar voor discussies daarover moet je niet op dit forum zijn.

Je had hier geen nieuw topic voor hoeven aan te maken. Een simpele PB had ook gekund…
Over jailbreaken praten is toegestaan. Maar problemen die hieruit voortvloeien zijn voor eigen rekening. Zoals dat ook in de huisregels staat.

Problemen die voortkomen uit jailbreaken zijn natuurlijk net zo goed bespreekbaar.

Dat heeft niets met forumregels te maken.

@KarelWillem:

[quote]
Heeft iemand een idee hoe ik Tomtom er wel weer op kan krijgen?[/quote]

[quote]
Hulp vragen of bieden bij het installeren van illegaal verkregen software[/quote]

Door een jailbreak kan je apps installeren zonder dat je daarvoor hebt betaald toch?
Dan ben je er dus op een niet-legale wijze aan gekomen (als we het dan over betaalde apps hebben natuurlijk). En dát is dus wat in de huisregels staat.

wie zegt dat hij de Tom Tom illegaal geinstalleerd heeft?

Inderdaad.

‘Hoe kan ik TomTom er weer op krijgen?’

Daar maken we dan van ‘Hoe kan ik mijn illegaal gedownloade versie van TomTom er op krijgen?’.

Tja, hoe moet je dat nu uitleggen aan iemand die niet snapt waarom Nederlanders mayonaise bij hun friet eten…

Niks inderdaad: “Ik heb zowel Tomtom Europe 1.12 als Tomtom Western Europe 1.13 geprobeerd.” Dus we schaffen legaal zo maar wat versies van TomTom aan, om te kijken of het werkt?

Laat dit soort vragen maar lekker over aan een Cydia-gerelateerd forum. Anders ken ik er nog wel een paar.

Misschien heeft hij ze wel allebei?

Ik ben met je eens dat het topic vragen oproept, maar dat direct ‘ILLEGAAL’ roepen is zó vervelend.

Of alledrie? De US & Canada versie deed het ook al niet…

Ja, soms zit het mee, en soms zit het tegen.

Ah joh, weet ik veel. Vraag het niet aan mij, maar aan hem?

Kom kinderen, genoeg geweest, nu weer buitenspelen en dit forum overlaten aan de grote mensen.

Stelletje azijnzeikers!!!

Het antwoord op de vraag of jailbreaking illegaal is, is niet 123 te geven. In dit artikel staat o.a:

en:

Juridisch is jailbreaking in Nederland geen illegale actie. En waarschijnlijk is het haast nergens illegaal want anders zouden gerenommeerde sites niet met berichten zoals dit komen. Dus de regels worden hier niet overschreden als er hulp wordt geboden.

Er wordt ook niet om hulp gevraagd om te jailbreaken, hendrik… moeilijk hè, lezen. :smiley:

Ik heb anders slechts antwoord gegeven op vraag in de titel. “Is jailbreaken illegaal dan?” 100% on-topic dus…
Verder zie ik niets staan dat iets illegaals impliceert dus vanwaar dan opmerkingen zoals:

Vooral dat laatste klopt dus niet want jailbreaken is legaal en dus ook verdere hulp voor als het daarna mis gaat. Wat er dan al dan niet illegaal geïnstalleerd wordt is weer een ander verhaal.

@hendrik: De TS stelde de verkeerde vraag. Het gaat om dit topic.

Maar goed, het is wel duidelijk nu… prettige avond verder.

Dan is dat topic (mogelijk) ten onrechte gesloten omdat nergens staat dat tom tom illegaal was verkregen. Hansi ging daar direct van uit zonder ook maar één aanwijzing.

van hierboven:

Stomme opmerking want kan dit niet gewoon een gratis update zijn geweest?

Dat is inderdaad waar.
De enige aanwijzing die ik heb is dat een jailbreak gedaan is, wat tot gevolg heeft dat je daardoor betaalde apps zonder hiervoor te hebben betaald kan installeren.
Het is niet gezegd dat TomTom wel of niet zonder te betalen is gedownload. Dus op basis hiervan gaat het topic weer open!