Is .Mac het waard?

Ik heb nu enkele malen leuk gebruik kunnen maken van andermans iDisks (bestanden door geven is lekker makkelijk op die manier), en een email adres eindigend op @mac.com is natuurlijk ook erg classy, maar is het nou ook echt de moeite waard? Want in feite krijg je een .mac email account, 100MB opslagruimte op je iDisk en wat Apple Care, that's it.

Ik heb een iPod dus opslagruimte heb ik niet nodig om op een externe Mac mn bestanden te openen, en hoevaak komt het nou echt voor dat ik bekenden iets door wil passen via mn Public iDisk? (Ik heb vrnl Wintel-vrienden helaas)…

In short: is .Mac dat vele geld wel waard?

Goeie vraag. Als dat alles is wat je doet en als je je iPod als 'iDisk' gebruikt, dan is .Mac voor jou te duur. Maar het sharen van foto's/filmpjes via de .Mac homepages, en bestanden via iDisk - ook met vriendin in de VS bij wie ik helaas niet even met de iPod langs kan - maakt het voor mij zeer aantrekkelijk! Ik heb .Mac nu bijna een jaar en het werkt bij mij als een trein.

ππ

[quote:a86cd25ef5="johnny_cash"]dagelijks met wintel vrienden.. los veel problemen voor ze op.. .mac is echt ideaal. een van DE redenen![/quote:a86cd25ef5]

Hiervoor zou ik dus geen 100 euro p/j betalen, dan mogen mijn windoos vrienden het betalen… Voor foto’s ed kan je ook gewoon je mac op delen zeten, heb je een HD op het net van 160 Gig…

Voordeel: @mac.nl is leuk…

@roelboekel.nl vindt ik persoonlijk leuker…

Dus ja verlopig geen .mac voor mij, tenzij er iemand komt met ervaringen waarvan ik het bestaan niet wist!

Roel

ππ

Wat jouw Windows vrienden betreft kan ik wel zeggen dat ze iDisk utillity for Windows XP kunnen downloaden. Dit kan via de .mac site. Na installatie van deze uitillity op een PC kunnen ze onder windows jouw public iDisk bekijken. :)

Ik weet niet of ik ze hier mag noemen (is het concurrentie?), maar Spymac heeft gratis e-mail, gratis webruimte (spydisk bereikbaar via webDav, bureaublad) en ftp-upload.

Eigenlijk is het leuker om zoiets van Apple te kopen, maccnl@mac.com klinkt net iets mooier dan maccnl@spymac.com, maar €99 heb ik er niet voor over.

Ik gebruik het al jaren met plezier. Elke dag een automatische back up van mijn belangrijkste bestanden naar iDisk (brand en diefstal geen probleem). Af en toe iSync om mijn adresboek en iCal te syncen met mijn andere computers in huis en met mijn Sony EricssonT68i. Gratis Virex virusscan, voor de zekerheid. Homepage is leuk voor de familiefoto's en ook iCal kan je zo de wereld in slingeren. Ik heb ook een extra @mac.com email adres voor €10 voor partner!

Kortom ik zou niet zonder willen. Een van de mooie dingen van apple is dat alles zo te gek met elkaar samenwerkt, dat alleen al is te gek en die €100 wel waard.

Wat jammer is, is dat je eigenlijk een .mac account nodig hebt om backups te kunnen maken, ook naar cd/dvd.

Homepage en email kun je overal krijgen, iDisc lijkt wel grappig maar dat je het nodig hebt voordat je backups kunt maken neem ik Apple wel kwalijk.

Natuurlijk zijn er ook andere manieren om backups te maken zoals psyncx en deja vu; maar het is toch niet vreemd om te verwachten dat OSX het zelf kan, toch?

Grtjs,

Frank, die geen .mac heeft omdat hij het te duur vindt.

Denk niet dat het het waard is, Alles wat je ermee krijgt krijg je ook b.v op http://www.spymac.com zelfs de mogelijkheid om iCal-hosting. Ik vind .mac echt mooi. Maar de prijs vind ik aan de hoge kant.

[i:a34a4c135b]Voor max €20 zou ik er wel voor gaan.[/i:a34a4c135b]

Zie ook [url=http://forum.macosx.nl/viewtopic.php?t=3466&highlight=mac+waard]hier[/url] en [url=http://www.macosx.nl/forum/viewtopic.php?t=2248&highlight=mac+waard]hier[/url].