Is mijn Airport extreme direct aan te sluiten op Harddisk?

Hoi,

Een tweetal vragen.

1. Is het mogelijk om direct een harddisk aan te sluiten op mijn Airport extreme? De rest van mijn systeem bestaat uit een iBook G5 en verder nog niets. Kortom gewoon uitbreiding van HD capaciteit.
  2. Wat voor type harddisk heb ik daarvoor nodig?

Alvast bedankt.
Douwe-Jan

Is niet mogelijk op de Airport Extreme/Express.

Kijk eens naar onderstaand product van LaCie.

LaCie Ethernet Disk mini 250/400/500 GB.

http://www.lacie.com/nl/products/product.htm?pid=10592

volgens mij haal je wat dingen door elkaar?

er bestaan idd ethernet disken (zie boven)

maar je kan natuurlijk ook gewoon een usb/firewire combi drive kopen die je direct op ibook kan aansluiten

Het wordt wel een trage schijf met 54 Mbps! Lijkt me dus verstandiger om hem direct aan je iBook te knopen.

[quote:84e1e28cf7="Dbakker"]De rest van mijn systeem bestaat uit een iBook [b:84e1e28cf7]G5[/b:84e1e28cf7] en verder nog niets.[/quote:84e1e28cf7] Waar heb je die vandaan gehaald? :wink:

Je kunt ethernet schijven kopen die je aan de Airport Extreme koppelt.
Voordeel is dat je ze dan zelf niet meer iedere keer aan de iBook hoeft te koppelen.
Nadeel is dat het een geïntegreerd apparaat is met netwerk en opslag functionaliteit.
Gaat het netwerk deel kapot, dan is het maar de vraag of je nog aan de data kan komen.

Daarom geef ik in zo’n situatie de voorkeur aan een losse “network storage adapter”.
Dat is een kastje dat je aan je netwerk hangt. Tevens kun je er een USB hard disk aan koppelen.
Dan heb je in ieder geval de scheiding van netwerk en opslag voor het geval het misgaat.

En je kunt eenvoudiger de capaciteit uitbreiden door de schijf te vervangen.

Sitecom heeft bijvoorbeeld zo’n ding, de LN-350, maar ik weet niet of die ook werkt met OS X.

Wat is er mis met een 250 GB firewire harde schijf van 200 euro?

[quote:9a06fddd1a="Macpro"]De rest van mijn systeem bestaat uit een iBook [b:9a06fddd1a]G5[/b:9a06fddd1a] en verder nog niets. Waar heb je die vandaan gehaald? :wink:.[/quote:9a06fddd1a]

Yep, you’re right, de wens is de vader van de gedachte… 't is inderdaad natuurlijk een G4 :stuck_out_tongue:

Direct aansluiten op iBook G4… :wink: is geen optie. Wat is dan nog mijn voordeel van een notebook…
Kortom. Direct aan de Airport of misschien een andere optie en 54 Mb mag geen probleem zijn. Thats all in the game.

Ik ben er nog niet uit of aan de Airport iets aangesloten kan worden of niet.
Zo ja, welk apparaat moet dat dan zijn.
Zo niet, wat moet ik additioneel toevoegen om het geheel toch in de lucht te krijgen.

Mag ook anders. Bijvoorbeeld een Macmini als server… alleen is dan de hd ruimte wel iets te beperkt.

[quote:74c1ad6e29="macpro"][quote:74c1ad6e29="Dbakker"]De rest van mijn systeem bestaat uit een iBook [b:74c1ad6e29]G5[/b:74c1ad6e29] en verder nog niets.[/quote:74c1ad6e29] Waar heb je die vandaan gehaald? :wink:

Je kunt ethernet schijven kopen die je aan de Airport Extreme koppelt.
Voordeel is dat je ze dan zelf niet meer iedere keer aan de iBook hoeft te koppelen.
Nadeel is dat het een geïntegreerd apparaat is met netwerk en opslag functionaliteit.
Gaat het netwerk deel kapot, dan is het maar de vraag of je nog aan de data kan komen.

Daarom geef ik in zo’n situatie de voorkeur aan een losse “network storage adapter”.
Dat is een kastje dat je aan je netwerk hangt. Tevens kun je er een USB hard disk aan koppelen.
Dan heb je in ieder geval de scheiding van netwerk en opslag voor het geval het misgaat.

En je kunt eenvoudiger de capaciteit uitbreiden door de schijf te vervangen.

Sitecom heeft bijvoorbeeld zo’n ding, de LN-350, maar ik weet niet of die ook werkt met OS X.[/quote:74c1ad6e29]

Vaak zitten op nas schijven ook nog een usb(2) poort zodat je ook zonder netwerk erbij kan komen. Dat is iig het geval bij de mini ethernet disk van lacie.