Is mijn beeldscherm kapot?

Hallo!

Nadat ik gisteren OSX op mijn Imac had gezet (geen problemen), startte ik 'm vandaag op, maar zag na een seconde een [b:19ee1c9748]blauw waas over het beeldscherm[/b:19ee1c9748] trekken. Het lijkt alsof de kleur geel helemaal verdwenen is. Ook is het [b:19ee1c9748]beeld raar scheefgetrokken[/b:19ee1c9748].
Met de beeldschemopties kan ik beide problemen niet goed krijgen. Weet iemand een oplossing?
En als het beeldscherm kapot is, weet iemand dan misschien een betrouwbare, niet te prijzige reparateur in de buurt van Utrecht?

Alvast bedankt!

Groeten van Carla Meijsen

Wat voor iMac? Heb je wel eerst gekeken of de firmware up to date was? Firmware update moet voordat je op een oudere mac osx gaat gebruiken. [url=http://kbase.info.apple.com/index.jsp]Hier[/url] kun je denk ik iets meer vinden over een firmware update.

Hi Haka, bedankt voor je reactie, ik baalde al stevig, en heb nu weer hoop dat het geen dure reparatie word! Ik heb zo'n turkois geval, ik geloof uit de eerste of tweede serie die toen uitkwam, kan ik ergens een type vinden? Omdat hij is overgenomen van iemand anders, heb ik geen idee...... Ik kan er wel een foto van maken en 'm je opsturen. :) Ik gebruik normaal gesproken pc's, dus weet amper wat van Macs. Kan je me vertellen wat ik me concreet voor moet stellen bij 'firmware updaten'? Is dat iets softwarematigs wat ik kan installeren zoals je ook programma's installeert? Of moet ik er me iets anders bij voorstellen? Kan het nu ook nog, desnoods met daarna nog een keer opnieuw installeren?

Groeten van Carla

Heb je een gleuf waar de cd's in moeten of een schuifje dat naar buiten komt. De eerste noemen ze 'slotloading', en daar vindt je [url=http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=75130&sessionID=anonymous%7C19999948&kbhost=kbase.info.apple.com%3a80%2f]hier[/url] informatie over. De tweede noemen ze 'tray-loading', daar heb ik niet zo gauw een firmware voor kunnen vinden. Zoek op firmware en iMac trayloading. Het is softwarematig te installeren, maar je moet wel goed lezen hoe 't moet. Je kunt ook in macosx zoeken,[url=http://www.macosx.nl/forum/search.php?mode=results] hier [/url]staat er meer over bijv. Succes, hoop dat het je lukt.

Hi Haka, nou, het is geloof ik gelukt, dankzij jouw aanwijzingen. Ik had inderdaad zo'n slotloading, en heb heel nauwkeurig de aanwijzingen opgevolgd, alles verliep zoals er stond, daarna kon ik mijn oude OSX-installatie opstarten met prachtige kleuren en weer een behoorlijk model beeldscherm. Geweldig! Dank je wel!!!

Groeten van Carla

Fantastisch dat 't zo snel opgelost is!

Gelukkig maar...Waren er niet destijds eigenaren met een kapot moederbord?Door het oog van de naald...

Van die moederboards weet ik niets (gelukkig! :? ), maar ik ben wel blij dat ik zo snel en goed geholpen werd door iemand die ik niet eens ken. Dus dit soort forums werkt dus tóch!

[quote:44fcd0c2d8="Meijsen"]Van die moederboards weet ik niets (gelukkig! :? ), maar ik ben wel blij dat ik zo snel en goed geholpen werd door iemand die ik niet eens ken. Dus dit soort forums werkt dus tóch![/quote:44fcd0c2d8]

Je hebt gelukkig geen kapot moederbord, altijd even de Leesmij / readme bestanden lezen :wink: