is m'n eMac wel snel genoeg voor games?

Ik heb een eMac Superdrive 1GHz ik heb een paar programma's geinstalleert en daardoor werd m'n mac trager maar ik zou graag een paar games kopen maar ik vrees dat m'n macje dit niet aankan en het zou stom zijn +- 50? uit te geven en dan niet kunnen spelen :s

Kun je Ghost recon ook samen met de pc versie spelen in multiplayer?
want ik heb nog een windows in netwerk staan

Zelf heb ik een hoop games. en ook een eMac 700mhz met 512 mb ram. Ghost Recon speelt fantastisch maar dit is dan ook geen zwaar spel. De meeste spellen zijn bij mij goed te spelen. Denk aan Harry potter 2 of dungeon siege, dit zijn games waar ik de resolutie wat lager bij moet zetten. Wil je bv Nascar 2003 spelen dan denk ik datr het op een 1GHZ wel lukt op mijn 700mhz draait ie niet echt lekker. OOk Medal of Honor draait bij mij onder OSX niet vlot pas als ik hem in OS9 opstart kan het geweld echt beginnen. Ik weet niet of je emac nog in OS9 kan booten... Als dit wel het geval is raad ik je aan games die niet soepel draaien onder osx in 9 te spelen, als dit kan dit scheelt enrom veel. Ik denk dat jij met je 1ghz emac alle games kan spelen die er zijn en nog goed ook want in de 1ghz versie zit een readon 7500 en die is krachtioger dan de geforce 2 uit de eerste emacs! Maar onthoud een hoop mac games zijn niet goed geschreven kijk naar Warcraft 3 die wil gewoon niet soepel lopen als je hem vergelijkt met de pc versie

thx maar ik ben nu wat voorzichtiger met installeren m'n mac is nu nog altijd traag door m'n [size=7:54ffa5f636]gepruts[/size:54ffa5f636] :oops: [size=12:54ffa5f636]door die programma's te installeren[/size:54ffa5f636]

iSpons,

wat zijn dat dan voor een programma’s? En als ze jouw eMac zo enorm vertragen waarom pleur je ze er dan niet af?

Normaal gesproken mag een niet actieve applicatie geen nadelige invloed hebben op je snelheid. Dan zit er dus iets fout in je systeem…

Jouw eMac 1Ghz moet snel genoeg zijn om vrijwel alle spellen te kunnen spelen. Het enige waar je tegenaan kan lopen is de specs van je grafische kaart. Maar de minimum eisen daarvan worden altijd bij een game vermeld.

dat waren (heb ze ondertussen al verwijderd,.. zonder resultaat) Macromedia dreamweaver en Flash

Wat ik persoonlijk gewoon een groot nadeel vindt van osx is dat het trager is dan os9. dit zal iedereen wel met me eens zijn denk ik. Als je osx er net nieuw hebt opgezet is ie nog lekker vlot maar naar een paar weekjes begint het alk een beetje te plakken aan alle kanten....ik ben toch niet de enige die dit heeft he

ik dacht dat dat kwam omdat ik die windows in netwerk had gezet en een paar programma's had geinstalleert en paar liedjes in iTunes had gezet maar gaat ie bij iedereen trager?

Dat OSX trager is kan ik niet zeggen. Ik gebruik 10.2 nu ongeveer 8 maanden en heb ook niet het gevoel dat het langzamer geworden is dan aan het begin.

Wel is het zo dat de Finder een heel stuk minder vlot werkt dan bij OS9. Ook de systeemvoorkeuren in OSX zijn echt heel traag vergeleken met bijv. de regelpanelen in OS9. Om van ‘Mail’ nog maar te zwijgen in vergelijking tot Outlook. Naar het schijnt moet dat straks met 10.3 allemaal een stuk verbeterd zijn.

Maar als ik rekensnelheid van Photoshop 7 in OSX vergelijk met die van PS-7 in OS9 dan zie ik nauwelijks verschil. OSX is hier zelfs ietsiepietsie sneller.