Is Office v.X 2004 de moeite waard?

Ik heb Office v.X en wil graag weten of het de moeite waard is te upgraden naar Office 2004. Zijn er mensen die het pakket al hebben en biedt het t.o.v. Office v.X in de praktijk veel verbeteringen die de aanschaf de moeite waard maken.

In de MacFan staat deze week een recensie.

Ik haal zojuist de MacFan uit de brievenbus. Op de voorkant staat de volgende tekst : "office 2004, Micro-soft toont hoe het ook kan.".

Dat klinkt goed, ik kan niet wachten tot ie binnenkomt. Ik zal echter wel moeten, helaas.

Ik vind het een verbetering. Ik moet bijvoorbeeld geregeld commentaar geven op stukken van anderen. Dat kan heel mooi met wolkjes die direct bij de tekst komen te staan. Allemaal vernieuwingen, zodat het met de actuele professionelpakkettten van windows compatable is en dan nog wat beter. Via de Apple store besteld en binnen een week in huis. Gewoon TNT bellen waar je het afgeleverd wil hebben (m'n werk vond ik het handigst, want afspraken kan je niet met ze maken en het ook niet afhalen).

:expressionless:

Ik kan het ff niet nalaten, maar voor iedere student/docent: hij is ook voor 13 eurootjes op www.surfspot.nl te krijgen!!

groet,

Ik heb tot nu toe alleen Office 2004 gebruikt; en voor Office vind ik het niet de moeite waard.

kheb office v.X daarvan loopt Word echt continue vast, echt om gek van te worden. zelfs na her-installatie. gewoon legale versie. dusss, ik ben benieuwd naar de nieuwe. in september ga ik weer studeren dus da's helemaal mooi! ik ga deze topic wel ff in de gaten houden :)

Ik heb gisteren Office 2004 geinstalleerd en Office X had ik al.

[b:d8964fde1d]Installatie[/b:d8964fde1d]
Installatie gaat prima, je kan kiezen welke onderdelen je wilt installeren en dat is allemaal duidelijk aangegeven. Aan het eind van het proces krijg je de keuze om vorige versies te verwijderen. Als je eigen templates hebt gemaakt dan worden die keurig in een mapje op het bureaublad gezet. Alle preferences en dergelijke van oude versies worden compleet verwijderd.
Op Windows gaat het niet zo soepel als hier, echt perfect!

[b:d8964fde1d]Performance[/b:d8964fde1d]
Ik heb een iBook G3. Office X was niet echt snel. Office 2004 loopt als een speer. Alleen om deze reden is de upgrade aan te bevelen.

[b:d8964fde1d]Interface[/b:d8964fde1d]
Het floating menu aan de rechterkant is helemaal opnieuw vormgegeven. Veel intuitiver, alle meest gebruikte functies onder handbereik. Dit is wat de Office suite op Windows ten ene male mist en waar het Mac team van Microsoft zichtbaar hun best op heeft gedaan. Vooral Powerpoint (wat ik veel gebruik) werkt veel prettiger. Kennelijk voelen ze de hete adem van Keynote :wink:

[b:d8964fde1d]Handigheidjes[/b:d8964fde1d]
Projectmanager is geweldig voor zakelijk gebruik: alle files op je PC die betrekking hebben op een onderwerp kan je hier in zetten, d.w.z. een snelkoppeling naar het bestand. Projectmanager maakt het mogelijk om in je folderstructuur op de harde schijf een andere logica te gebruiken dan indelen volgens projecten.

Je kan ook een document laten analyseren op compatibiliteit met eerdere versies van Office, zodat je weet dat die ene slideovergang ook werkt op Powerpoint97. Als je in een hybride omgeving werkt waar je met collega’s of klanten bestanden moet uitwisselen, dan is dit handig.

Wat mij betreft is Office 2004 een echte vooruitgang ten opzichte van Office X. Hiermee vergeleken is Office op windows een rammelend pakketje. Het lijkt ongeloofelijk, maar ik krijg het idee dat Microsoft het beste kantoorpakket voor de Mac heeft gemaakt en niet voor Windows.

(update: ik heb wat zinsstructuren aangepast. Excuses voor mijn belabberde Nederlands, but since I write and read a lot in the english language, my grammar has suffered as a result.)

@tennapel Bedankt voor je uitgebreide reactie, daar kan ik wat mee en hopelijk ook anderen die de overstap overwegen. Ik vind Office v.X al beter dan de windows versie en wat jij beschrijft is het nog beter geworden. Ik gebruik Office dagelijks, Word. Excel en Entourage, Powerpoint minder omdat ik Keynote ook prima vind.

Die Projectmanager waar tennapel het over heeft, is inderdaad prima. Helaas werk ik niet met Entourage, maar met Mail en iCal; en ik zit met smart te wachten op iets dergelijks voor de iApps. Wie weet in Tiger, volgende week maandag?

Twee keer de nieuwe Notebook Layout in Word geprobeerd. Resultaat: het programma klapt er twee keer uit. Niet erg bemoedigend.

Kijk nu eens naar TextEdit. Die kan zo veel :)

OOK als een WORD document bewaren en openen

Ik draai OpenOffice op mn PowerBook. Werkt perfect hoor. Ik ga geen geld uitgeven aan MS Office.

[quote:6f4518a5e3="Andre"]Kijk nu eens naar TextEdit. Die kan zo veel :)

OOK als een WORD document bewaren en openen[/quote:6f4518a5e3]

[quote:6f4518a5e3=“Deef”]Ik draai OpenOffice op mn PowerBook. Werkt perfect hoor. Ik ga geen geld uitgeven aan MS Office.[/quote:6f4518a5e3]

Verbazingwekkend: de originele vraag is of het de moeite waard is om te [b:6f4518a5e3]UPGRADEN[/b:6f4518a5e3] van Office X naar Office 2004.[/i]

Dit draadje lezende, vraag ik me af: gebeurt dat crashen in versie 2004 van Office vaker dan bij de vorige versie? In MacFan scheven ze dat PowerPoint in versie 2004 er regelmatig uit klapte. Ik heb tot nu toe "slechts" een keer meegemaakt dat Word, op mijn iMac, er plotseling mee ophield. Onduidelijk waarom. Maar dat gebeurt nog altijd een stuk minder dan op mijn werk PC.

Kortom: is er al iets te zeggen over de stabiliteit van Office 2004?

Grappig overigens, dat ik door het artikel in MacFan pas aandacht kreeg voor de uitgelopen fonts. Ik had daar altijd gewoon mee gewerkt! Wist ik veel.
Kan je dat in de nieuwe versie echt niet meer uitzetten? Er zal toch vast ergens een truuk zijn?

@Dick:

wat is dat precies met die uitgelopen fonts?

ik hoor namelijk dat problemen met fonts vaak de reden kunnen zijn van vastlopers, en Word laat mn powerbook regelmatig helemaal vastlopen dat een hard-reset ofzo (aanknop lang ingedrukt houden) nodig is…

dus misschien zou dat het kunnen zijn?

Word loopt namelijk zo vaak vast dat het nagenoeg onbruikbaar en uiterst onbetrouwbaar is, dus ik zoek desperately naar een oplossing!

klopt: word v.X is uiterst onbetrouwbaar: het is het enige programma dat raar doet op mijn 12" powerbookje. Ofwel scheidt het er ineens mee uit (ik heb het automatisch saven al op elke minuut gezet, wat het werken in een groot document er niet sneller op maakt); bovendien zijn bepaalde handelingen ook traag: tekst selecteren en dan commando "cut" (ctrl-x) bijv: er gebeurt een paar seconden niks en dan ineens gaat het weer verder: uiterst irritant. het zou dus mooi zijn als dat in office 2004 beter is, maar ondertussen ben ik geswitcht naar Mellel: nog niet perfect maar een prachtige tekstverwerker - met vele extra troeven t.o.v. Word - waarvan de makers persoonlijk reageren op je vragen/suggesties (zie http://www.redlers.com). Bovendien volop in ontwikkeling, dus dat belooft.

ik ben net naar Office 2004 overgestapt...en heb alles netjes overgezet uit Office X wat perfect verlopen is...maar elke mail die nu binnenkrijg ,krijg ik 5x binnen dus 5 mailtjes x 5 is direct 25 mails waarvan ik er 20 mag weggooien,er zijn leukere tijdsverdrijven dat dat :(

nu goed verder gaat alles prima heeft iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

mijn telenet server toont maar 1 exemplaar als ik op webmail controleer met een testmail dus daaraan zal het waarschijnlijk niet liggen… .

misschien iemand een tip?

dank bij voorbaat.