Is op de 1ghz G4 'native' OS 9 te draaien? (OPGELOST)

Ik wil op de valreep voor een "habbekrats" nog een g4 kopen de 1ghz met firewire 800 is het goedkoopst, maar dit is er eentje uit de bewuste "OS X only" (nou ja, met classic, maar dat zuigt) serie.

Ik heb echt gezocht, echt waar, maar is er een manier om toch op te starten in 9?

reden=“bloody” creamware en de stabiliteit daarvan.

dank=wederom => groot

Het schijnt te kunnen met gemodificeerde 'enablers' maar ik raad het je ten zeerste af. Voor elke type Mac had/heeft Apple een specifieke 'enabler' geschreven die afgestemd is op de hardware, wellicht via 'devicetree'. Voor de nieuwste Mac's is die enabler in ieder geval niet voor OS 9 geschreven. Dit houdt in dat bijv. FireWire 800 niet kan functioneren en waarschijnlijk wordt de processor ook niet goed herkend. Ook zal er nog wel ergens een hardware geintje in zitten...

Er zijn nog steeds G4’s in omloop die OS 9 kunnen booten, maar ik vermoed dat daar niet alleen een aangepaste enabler bij zit. anders zou die binnen ‘no-time’ in de verschillende newsgroepen te vinden zijn…

Kijk ff op de Nederlandse Apple Store naar de G4 1,25 Ghz. kost ongeveer 1150,00 Ex BTW. Dan speel je in ieder geval op safe.

Als je later FiWi 800 nodig hebt, prik je er gewoon een PCI kaartje bij.

Dank, dan betaal ik liever een pietsie meer inderdaad!

Succes, je zal er geen spijt van hebben... :lol: