ISA onder OSX?

Als predikant maak ik vaak gebruik van het volgende programma: ISA (interlinear Scripture Analyzer) zie voor details: [url]www.scripture4all.org[/url]

Volgend de maker is dit programma te gebruiken onder Linux:

[quote:6322732a21]ISA and Linux?

ISA can run under Linux with WINE but the installation program does not. For now you have to install it under Windows and copy the ISA directory to a Linux directory. The fonts must be installed by hand.

From a user I got the following comment and a picture:

It is imporant to change to the wine directory, where ISA is installed (/home/$USER/.wine/device_c/Program Files/isa). And there you have to type “wine ISA.exe” only. That’s it.
[/quote:6322732a21]

Ik heb geen idee hoe dat werkt, maar is het mogelijk om deze software op de één of andere manier onder OSX te draaien? Via x11 (geen idee waar ik over praat, maar dit lijkt meer te kunnen draaien dan het standaard OSX spul) of een andere emulator.

VPC lijkt me geen goede oplossing. Als ik het goed begrijp moet je dan gewoon XP installeren waardoor ik net zo goed mijn PC kan blijven gebruiken.

Is er een techie die me hiermee kan helpen?

Alvast bedankt!

Ik denk dat je toch bent aangewezen op VPC in dit geval... Hoewel je ook wel Linux voor PPC hebt maar da's wel heel erg omslachtig voor één enkel programma :wink:

Ik kan zo snel geen systeemeisen vinden, maar VPC kan natuurlijk ook Windows 98 draaien, wat al een hoop minder resources vraagt en dus waarschijnlijk wel wat sneller draait dan XP (maar verwacht geen al te werkbaar systeem). Dus als je al een XP machine hebt, zou ik het daar maar op laten…

Nope, je zit dan toch echt aan een emulator als VPC vast.

Men is bezig Wine draaiende te krijgen op de mac, maar aangezien de mac nog op PPC architectuur draait zal men daar eerst een x86 emulator in moeten bouwen. Wine is nog geen optie dus, al zal dat in de nabij toekomst misschien kunnen veranderen.

Jammer.

VPC lijkt me nix.

Is Remote Desktop Connection misschien een optie?[color=red:b06adf7658]

**update: lijkt alleen te werken met XP proffesional. Ik heb natuurlijk weer de Home edition.

Is er een andere tool waardoor ik een remote desktop venster op mijn Mac kan krijgen?
[/color:b06adf7658]

VNC

[quote:a8e6a4a7ee="Doulos"]**update: lijkt alleen te werken met XP proffesional. Ik heb natuurlijk weer de Home edition.

Is er een andere tool waardoor ik een remote desktop venster op mijn Mac kan krijgen?
[/quote:a8e6a4a7ee]Yup, WinVNC is wel te gebruiken, daarmee neem je gewoon het scherm van je PC over, ik geloof zelfs dat Remote assistance wel in Windows XP home zit, die zo ongeveer hetzelfde doet.

Het is niet zo netjes als de Terminal Services uit Windows XP pro, maar het werkt wel, en het zal wel sneller werken als VPC.

Klinkt goed. Wel verwarrend: er zijn erg veel VNC programma's. WinVNC is alleen voor windows.

Wat praat met wat?

IOW: wat zet ik op mijn iMac en wat op mijn PC als ik de PC remote via mijn netwerk wil bedienen?
[color=red:d8eadb2354]
Update: laat maar. Ik heb ff op het forum gezocht en daar stelde iemand ooit dezelfde vraag. Reply verwees naar 2 programma’s: Chicken of the VNC voor de Mac en TightVNC server voor XP. Werkt als een trein!

Een klein beetje sleepvertraging, maar daar is mee te leven!!

BTW: kan ik ook via een webclient/browser remote inloggen op die PC??[/color:d8eadb2354][/code]