ISDN en MAC

Ik wil voor mijn ouders een ImAC/eMac kopen zodat ook zij zonder al te veel zorgen kunnen genieten van alle (digitale)mogelijkheden van deze tijd. Zij hebben echter ISDN. Wellicht een domme vraag, maar werkt dat met het moden of moet er dan een speciaal ISDN modem bij?

Inderdaad heb je dan een isdn modem nodig. Ga je via een inbel verbinding werken of via adsl?

via een inbelverbinding.

de iMac en eMac worden standaard geleverd met een analoog modem. hebben je ouders een isdn huiscentrale? bij bepaalde types heb je volgens mij de mogelijkheid om daar en computer via de usb poort op aan te sluiten. anders zou je moeten nagaan of de emac of imac ook met een isdn modem geleverd kan worden.

Misschien is het handig om voor je ouders een basis-ADSL of Kabelverbinding te regelen. Zal in de kosten niet duurder zijn dan ISDN en andere inbel-varianten.

Wat MacBjorn zegt is handig, en ook sneller dan isdn. Je hebt gen telefoontikken, dus wat betreft kosten kan adsl of kabel nog wel eensvoordeliger zijn, afhankelijk van het internet gebruik.

Da's wellicht een beter idee. ik ga maar eens even surfen voor een mooi (senioren)abbonment.

thanks

Ik hebmijn ouders ook een iMac bezorgd. Ze bellen gewoon in 1 keer per maand en dan doe ik het nog. Kortom ze doen er gewoon niks mee.

Kijk even uit hoeveel ze gebruik maken van internet. Misschien is een “Gratis ADSL van Zon” iets voor ze?? www.zonnet.nl/adsl/ Loont bij iedere dag minder dan 12 minuten. Staat een stukje in Klokhuismagazine van deze maand

Een gewoon ISDN modempje is overigens ook niet zo duur …

∴ NA-NIL-IN ∴

Opgelet ! Wat MacBjorn zegt is inderdaad een goede oplossing maar als je een ISDN lijn hebt (DUO, TWIN of ISDN standaard) dan moet je een ISDN ADSL modem aanschaffen.. K'werk zelf bij Belgacom vandaar :p