isdn gigaset en airport extreme

hallo, binnenkort ben ik niet instaat om adsl te gebruiken, maar heb ik beschikking over isdn. heeft iemand een idee hoe je een airport extreme kan laten samenwerken met een draadlozegigaset van siemens die wel een usb poort heeft?

daan

De Airport Extreme is voorzien van een 56k6 V.90 modem dus deze kun je niet direct op een ISDN lijn prikken. Als je een analoge lijn uit je centrale hebt kun je em daarop prikken. Verbinden met de Gigaset is AFAIK niet mogelijk.

[quote:24b186c68c="Thijs"]De ...AFAIK niet mogelijk.[/quote:24b186c68c]

AFAIK? Apple Fails Another Internet Konnektie?

As Far As I Know

er is wel een draadloos usb modem maar dat werkt alleen met win95 of nt4 goed met alle andere windowssmaken moet je een usb connectie met de centrale hebben voor firmware update. lekker met 50 kilo de trap op en af. geen goed idee. er is een analoge lijn voor mijn airport en ik kan ook een usb isdn modem proberen. er bestaat ook een linux oplossing voor de draadloze usb modem, maar linux en osx begrijp ik nog niet.

daan.

AirPort Extreme = WiFi Gigaset = DECT

Flashen van nieuwe firmware is goed te doen en dan kan je dat draadloos modem onder de meeste Windows-varianten gebruiken (denk ik). Je kan het modem ook onder Linux gebruiken. Ik gebruik het in elk geval met veel plezier onder Linux. (Ik liep tegen dit topic aan op zoek naar info over de AirPort.)

Die Linux driver is opensource, dus iemand zou de drivers kunnen gebruiken als inspiratie voor drivers voor Darwin (zo heet de kernel van OS X toch?). Dat zal een hele kluif worden. En bovendien gebruik jij OSX kennelijk niet …

Nabrander: of bedoel je dat je het AirPort basisstation aan een giagaset basisstation wil koppelen? Heeft die Extreme (ook) een analoge moden uitgang? Dan zou je die kunnen waarschijnlijk aansluiten op één van de twee analoge ingangen van het gigaset basisstation. Vrolijk zul je daar niet van worden: ik geloof dat die twee ingangen beperkt zijn tot 33k6 of daaromtrent …