ISDN Mac OS X.2

Hallo,

Ik heb iemand geholpen met een computer uitzoeken.
Hij had een Windhoos bak en ik heb hem aan een iMac 15" flatscreen geholpen :smiley: (dank u, dank u!!!)

Er is alleen een probleem!
Hij heeft ISDN en in zijn oude computer zat alleen een ethernet aansluiting en daar zat het snoertje in (met een ethernet-plugje) wat ervoor zorgt dat hij kan internetten via ISDN.

Als ik nu simpelweg het ethernet-snoertje in de iMac plug dan doet ie het natuurlijk weer niet. Ik denk zelf dat in de oude computer een interne ISDN-modem zat, maar zeker weten doe ik het niet.
Via een analoge kabel kan hij wel internetten.

Ik heb verder geen aparte externe modem. Het draadje komt geloof ik uit een NT-1 kastje (ofzo…).

Wie oh wie kan mij ajb helpen!!!
Bij de KPN verwijzen ze me door naar xs4all en bij xs4all hebben ze het over een modem-driver. Maar er is verder geen enkele modem behalve de interne modem van de mac, maar die is alleen voor een analoge lijn (of heb ik het mis?).

alvast bedankt.

Een extern IDSN-modem voor USB lijkt me wel een goed alternatief. Uiteraard ga jij dat voor die makker van je betalen, toch? :wink:

Want dat een ISDN-kabel niet in een ethernetpoort hoort is duidelijk.

Weet iemand misschien waar je zo'n modem vandaan kunt halen, hoe durr ie is en of het goed werkt met OS X.2?

Ik denk dat het gewoon is omdat er helemaal geen modem tussen zit. Heb namelijk net op de site van KPN gekeken en kwam erachter dat het inderdaad een interne modem was waar de ethernet-kabel was aangesloten bij de oude PC.

En ik denk dat degen die ik help dan maar weer zo’n 200 euro armer is…
jammer…

[url]http://www.xs4all.nl/helpdesk/besturingssysteem/mac/macosx/isdn.html[/url]

Hierboven alvast iets over instellen van usb-isdn-modem.

http://www.telematch.nl/Telematch%20ISDN/shopcombivox.htm

En hierboven kun je er eentje kopen. Op de site staat alleen in combi met een ISDN-abonnement, maar als je dat al hebt kan het vast ook wel.

Kost zo’n €18,00 inclusief B.T.W. Dat lijkt me te doen.

Ik verkoop toevallig mijn CombiVox USB modem voor 25 euro.

[quote:0798d871ff]Ik verkoop toevallig mijn CombiVox USB modem voor 25 euro.[/quote:0798d871ff] heb je dan eindelijk nu toch je D.H.Z. pakketje binnen dan? :mrgreen: Zal dan wel hè? :wink:

Ik ga nog heel even overleggen met degene die ik help.

Hou hem nog even vast, want ik denk dat ik hem wel wil kopen van je.
Ik mail je nog wel even.

Ik wilde nog even weten... Ik blijf nu met een ethernet-kabel zitten... Is er in die ISDN USB-modem ook een ingang voor ethernet, of moet ik het ethernet plugje eraf halen en daar een analoog plugje voor in de plaats maken?

Dus ik heb nu twee analoge lijnen en één ethernet lijn.
Die twee analoge lijnen zijn nodig voor de telefoon en die ethernet-lijn is voor internet.