iShock II probleempje?

Hallo,

Is er iemand die mij nu eens raad kan geven over een Game Pad die werkt met Force Feedback.

Nu ik heb de iShock 2 gekocht en kom tot het besluit dat dit het niet is wat ik wil (of ik doe iets verkeerd?), Volgens ik nu besluit werkt de Force Feedback bij een iShock 2 alleen maar door op de knop “a” te duwen, als je dat insteld tenminste. Het is dus niet zoals ik dacht, van het ogenblik als je een racespel speelt en je rijdt bijvoorbeeld met je wagen op een voorwerp dat het begint te trillen. Dat is dus het soort interactie dat ik verwacht van een gamepad met Force Feedback. Is dit mogelijk met deze of niet? Ik kan de Force feedback niet eens aanschakelen in het menu van bijvoorbeeld Total Immersion Racing? Zijn er gamepads voor de Mac waarmee dit kan, zoals bijvoorbeeld de laatste logitech gamepads met Mac support. Want dit is niet wat ik zoek, tenzij ik iets verkeerd doe met die iShock. Ik werk dus onder Mac OS X 10.3.4 en heb de laatste iShock manager van Macally hun site gehaald.

Het is te hopen dat ik nu eens iemand vind met ervaring van zo een dingen want die zijn precies ook moeilijk te vinden.

Tot nu toe heb ik dus nog nooit een gamepad voor mac gevonden die mij eens het gevoel geeft zoals een game controller op een playstation of X-Box, en kom aub niet af met de raad koop dan zo een ding, want ik wil eens de idiale mac oplossing kennen.

Ik weet dat het kan maar heb tot nu al 3 spelcontroller aangekocht en heb tot nu toe nog geen enkel gevonden die me tevreden stelt. Deze is toch voor Mac Gemaakt? Ik wil dus Force Feedback zoals het moet zijn :wink:

volgens mij moet dat werken wat jij wil met de ischock maar ... het spel dat je speelt moet force-feedback ondersteunen ikzelf heb een logitech dual action gamepad weet iemand of hiervoor een driver is ofzo ? want in deze gamepad zit oof forcefeedbach maar de werkt op het eerste zicht niet op mac.

Wel Total Immertion racing ondersteund dit, maar de force feedback kan ik langs geen kanten activeren in het spel zelf. Ik weet wel dat MacAlly een eigen API gebruikt en denk dat dit wel eens een pronleem zou kunnen zijn.

Aanzetten in de iShockmanager voor dat bepaalde spel. Zit bij het profiel van het spel onder buttons.

Weet ik dat het normaal zo moet lopen maar met een iShock werkt het als volgt:

[img:eb90768c0a]http://www.macgames.be/Images/Algemeen/iShockII/iShock_managerx01.jpg[/img:eb90768c0a]
Alleen in het Tab menu Buttons kun je één knop selecteren zodat het force feedback deel aktief is, maar dan wel bij het indrukken van die knop, dus niet als je botst of zoiets in het spel? Zie ook tweede afbeelding:
[img:eb90768c0a]http://www.macgames.be/Images/Algemeen/iShockII/iSchockmanegerx02.jpg[/img:eb90768c0a]

Nu als je een spel opstart die Force Feedback ondersteund, en Total Immertion Racing is één dat dit zeker doet, en je gaat naar de instellingen voor je spel dan kun je zelfs je Force Feedback deel niet eens activeren, kijk maar het is inactief en je kunt het zelfs niet eens selecteren:
[img:eb90768c0a]http://www.macgames.be/Images/Algemeen/iShockII/TIRForceFeedback.jpg[/img:eb90768c0a]

Is er echt geen oplossing om ons dit een goed gevoel te geven zoals het hoort?

Zorky, ik heb dat spel niet , maar het werkt bij mij wel in alle spellen waar ik het in geprobeerd heb die dat ondersteunen.

‘Alleen in het Tab menu Buttons kun je één knop selecteren zodat het force feedback deel aktief is, maar dan wel bij het indrukken van die knop, dus niet als je botst of zoiets in het spel?’
Als ik dat ingesteld had , werkte dat gewoon bij botsen of rrn trap krijgen wat dan ook , gewoon voor heel de controler, zoals het hoort, zonder knop in te hoeven drukken idd.

Was dat in OSX of OS 9?

Wat zou ik kunnen verkeerd doen want zoals hier alles verteld wordt doe ik het dus

Dat is in OS X . Ik ben wel erg tevreden over de iShock peroonlijk.

Alleen met dat bepaalde spel is het niet mogelijk lees ik net:

http://macteens.org/more.php?id=165_0_1_0_C

. I also own a Macally iShock II, and t provides nice control support without using a lot of space. One annoyance is that the rumble feature does not work on it, nor any game pad. A patch will later add support for Logitech force feedback.

En ook OS X 3? Het rare is dan ook dat ik alleen de "a" knop kan instellen voor die force feedback, als ik een ander probeer lukt het ook niet, automatisch keert de software altijd op die "a" knop terug?

ik heb nascar 2003 eens uitgeprobeerd met mijn logitech dual action gamepad maar ik kan het vinkje Force feedback gewoon niet aanvinken :( ( trouwens weet iemand hoe het komt dat je vanzelf altijd een beetje naar links rijdt ? vreselijk irritant !! )

De ' rumble ' functie heeft het altijd naar behoren gedaan hier, ook in Panther, dat van die A knop weet ik niet, ik ga het eens uitproberen, en laat je wel iets weten.

Geef mij anders een voorbeeld van een spel onder OS X 3 waarvan je zeker bet dat het werkt en mail mij anders je instellingen eens door van de gamepad?

Eens zien of ik iets verkeerd doe?

Dat van die a knop is een misopvatting van mijzelf :stuck_out_tongue:

Simpelste voorbeeld: probeer gewoon even met Bugdom II Als skip een trap krijgt van zn vijanden krijg jij rumle als het goed is.

(Dat had ik al begrepen hoor dat het een misvatting was van de A, maar ik vond het zo stom om daar wat van te zeggen :smiley: )

Dus als je in bugdom 2 op F2 drukt dan zie je uw gamepad, en je kunt dus aanklikken voor Force feedback maar toch voel ik niets als ik een schop krijg? Stuur mij eens uw instellingen voor die van Bugdom? zorcky@macgames.be

Hmmm , dat is bizar. Download eens een verse bugdom2.plist bij Macally anders: http://www.macally.com/techsupport/drivers.html wat meer onderaan bij game settings. Start ishockmanager, en importeer deze. (staat default zelfs niet op max.!! gewoon zo laten staan) Nu bugdom opstarten, F2 force feedback moet aanstaan.

(Snel Sam zijn slakkenhuis bezorgen , en aan de overkant moet je al ‘mot’ krijgen. )

OK Otto Matic en Bugdom 2 krijg ik aan de praat, hoe zit dat nu bij cro mag rally?

Trouwens al bedankt voor de hulp hé.

Gaat dat ook met andere games, grotere titels?

Cro-mag rally staat gewoon in het lijstje op de site van Macally, zelfde link die ik je eerder stuurde. De reden dat ik over Bugdom begon, is dat ik dacht dat dat 1 van de eerste spellen was op het Mac platform die force feedback hadden ( maar jij weet dat vast beter dan ik of dat zo is) en dat dat op je site ook stond, dus ik dacht die heeft ie wel.

Ik heb de iShock II zelf al een heel tijdje, eind 2001 of zo, ik ben erg erg content van.
Hij werkt met de meeste games goed, ik ben nogal tombraider-fan onder andere , speelt prima allemaal.
Je moet dan voor welke andere games dan ook even zelf een profiel aan maken in de iShock manager.

En met bijvoorbeeld tombraider werkt dat ook? (dat trillen?)

Ik moet je eerlijk zeggen dat ik van die gamecontrollers niet veel af weet (wist), ook al heb ik een mac game site :slight_smile: