isight/ichat AV

Hallo, ik overweeg zo'n mooie isight te gaan kopen. Ik wil alleen graag weten of de camera ook met andere progs werkt? Hebben jullie een idee? Thanks weer! Ben

dit staat er op de apple site

Specificaties van de iSight                 

Vereisten
Vereist iChat AV (niet meegeleverd), Mac OS X versie 10.2.5 of hoger, een Mac met een G3-processor van 600 MHz of sneller en een breedband-internetverbinding.

als ichat av vereist is zou dat betekenen dat het niet met andere programma’s werkt. ik heb zeelf een dv camera, die werkt wel ik ichat av, maar die can je niet als webcam gebruiken in andere programma’s, dus ik denk dat de isight een soort dv cam is, omdat hij ook met firewire werkt.

ja, Ik heb ze gelezen en vermoedde het eigenlijk al. Hopen dat er wel weer software voor komt...tot die tijd wacht ik wel even.... Thanks !

ik heb een DV cam (JVC 307) en die werk op alles.....ivisit, ISPQ, Ichat AV enz enz....

En dat alles zonder enige driver of iets dergelijks…

Dank je wel Steve!!!

iSight bij Chipmunk €160,= ... scheelt toch weer 9 pleuro's!

Ik hen gelezen, dat de iSight niet werkt zonder iChat AV, [u:3f1060e4ca]maar[/u:3f1060e4ca] dat ie wel bruikbaar is met andere programma's.

Dus de isight doet het ook met andere programma's...?

Dat is inderdaad wat ik concludeerde uit onderstaande bericht:

[quote:e1322ecb72=“Ene Eugene C. bij Xlr8yourmac.com”]" I’ve got an iSight to play with for the next few days and here are a few observations:

The iSight requires iChat AV installation just to work with other apps like QuickTime Broadcaster. It doesn’t work in iMovie from what I can tell.

When you plug in iSight and open the shutter, iChat launches automagically. Pretty smart idea if you ask me, considering there will be lots of tech unsavvy video iChatters.

Now here’s something really cool and thoughtful…While listening to music in iTunes, accepting an audio or video iChat stops the music! I’m surprised I haven’t heard this mentioned by anybody else.

iSight gets really hot…really really hot, though not quite Apple PowerBook/iBook AC adapter hot.

iSight gets so hot it makes me paranoid that I shouldn’t leave it on all the time, which is unfortunate because there’s no real way to turn it off other than unplugging it or shutting down your Mac. Closing the shutter merely mutes the video.
That’s all I’ve discovered for now.
–Eugene C. "[/quote:e1322ecb72]

Er zullen binnenkort wel getuigenverklaringen gaan komen hier. Als Apple de termijn die ze bij de Applestore belooft gaat nakomen, heb ik over een dikke twee weken een iSight, en ik geloof Adriaan ook..

iSight-sites : (ja hoor, heeft alweer iemand er eentje uit elkaar geprutst ::-))

http://www.isighting.com/

http://www.myisight.com

volgens mij werkt de iSight het zelfde als een dv camera dus kun je er gewoon mee opnemen in I movie`s en final cut pro de mac ziet hem gewoon als dv camera

dat is wat ik er van begrepen heb

Ik kwam gisteren een tip tegen op internet over hoe je iSight instellingen kan aanpassen. :lol: Met het programma QuickTimeBroadcater komen al deze mogelijkheden tot je beschikking. Je kunt dit programma gratis bij Apple downloaden.

Jeroen

klopt erg handig ook als je geen i sight hebt

Gister even iChat AV geprobeerd.

Ik had een 33k6 verbinding met geluid.
K was met Urbin (denk van dit forum) aan t tsjetten via de microfoon.

Alleen had ik eerst de microfoon er nog niet inzitten, errug slim… :roll:

Maar het werkt dus perfect :smiley: zelfs via een 33k6 modem!!

IK HEB HEM. dankzij mijn lieve broertje die in newyork was! hebben is nog een groot woord, ik krijg hem natuurlijk pas waneer hij terug is, 1e week van aug. dus.....ik laat jullie weten wat en hoe!

yes!

hehe, dit moest er even uit!

Eus