Over de mogelijkheden om vanuit iChat te chatten met PC'ers via MSN is al een en ander geschreven. Ik gebruik nu (soms) iChat via Jabber en dat werkt verder wel, als je maar niet te veel wensen hebt: bestanden uitwisselen gaat al mis op die manier.
Nu zou ik ook nog 1-op-1 met een PC'er willen chatten inclusief video en voice, zodat ik mijn toetsenbord niet meer hoef te gebruiiken. Het liefst zou ik daar een iSight microfoon voor willen gebruiken die ik nog moet aanschaffen (duur duur!).
Maar ben toch beetje bang dat die video/voice verbinding met die PC'er en zijn MSN niet gaat lukken, bijvoorbeeld vanwege de beperkingen met Jabber of zo.
Kortom: kan ik chatten met video/voice, gebuik makend van iChat (eventueel MSN maar dat zal wel niet lukken met iSight) en iSight met een PC’er die MSN gebruikt of kan ik dat avontuur beter vergeten en de centen van de iSight microfoon beter in mijn zak houden?
[quote:283c8a36d2="cezanne"]Kortom: kan ik chatten met video/voice, gebuik makend van iChat (eventueel MSN maar dat zal wel niet lukken met iSight) en iSight met een PC'er die MSN gebruikt?[/quote:283c8a36d2]
Nope.
OK, dank voor de heldere antwoorden!
Dacht even dat met de komst van Jabber en de nieuwe iChat alle obstakels uit de weg waren.
Maar als mijn gespreksgenoot dus MSN gebrukt, en ik heb geen zin om veel te tikken dan lijkt het handigste: hij MSN, ik MSN vijfpuntzoveel en daarbij Skypen.
Of toch maar alles via de laptop PC laten lopen, met frisse tegenzin :(
[quote:972f6add51="cezanne"]OK, dank voor de heldere antwoorden!
Dacht even dat met de komst van Jabber en de nieuwe iChat alle obstakels uit de weg waren.
Maar als mijn gespreksgenoot dus MSN gebrukt, en ik heb geen zin om veel te tikken dan lijkt het handigste: hij MSN, ik MSN vijfpuntzoveel en daarbij Skypen.
Of toch maar alles via de laptop PC laten lopen, met frisse tegenzin :([/quote:972f6add51]
MSN 5 heeft geen webcamsupport… Met Mercury kun je wel webcammen…
[quote:b806d5be88="Martiniman"]Via Jabber wel videochat, maar geen audio. Dat kan alleen met aol-messenger.
Video-only kan ook met aMSN.
Zet je tegelijk skype aan voor de audio :P[/quote:b806d5be88]
Typefout ? of weet ik weer iets niet? Is er video mogelijk via jabber ?
Of bedoel je echt jabber en niet via die msn tunnel over jabber…
[quote:e71ed1bc49="Peett-"][quote:e71ed1bc49="cezanne"]OK, dank voor de heldere antwoorden!
Of toch maar alles via de laptop PC laten lopen, met frisse tegenzin :([/quote:e71ed1bc49]
MSN 5 heeft geen webcamsupport… Met Mercury kun je wel webcammen…[/quote:e71ed1bc49]
oeps, hoe vermoeiend als dit inderdaad zo is!
met andere woorden: vergeet chatten tussen pc en mac gebruiker maar als je er serieus mee aan de slag wilt, dus video en voice, jammer dat apple deze slag niet heeft kunnen maken; voorlopig richt ik me maar op de laptop pc hier naast de mac, niet omdat ik dit zo leuk vind, maar omdat de kloof tussen chatten via mac en pc gebruikers nog laaaaaaaaaaaaaang niet gedicht is…
[quote:118b23276d="Martiniman"]Via Jabber wel videochat, maar geen audio. Dat kan alleen met aol-messenger.
Zet je tegelijk skype aan voor de audio :P[/quote:118b23276d]
Sinds wanneer heeft Jabber support voor videochat? :o :o
nou, 'kan het gewoon' is het niet helemaal, idd met veel gekloot kan je iets regelen dat in de buurt komt maar moet je wel weer skypen ;
bijna de hele wereld heeft windhoos en msn, daar kan ik ook niks aan doen; chatten vanaf de mac met beeld en geluid werkt niet met deze mensen; bovendien: geluid is wel op te lossen via skype, maar dan moet de andere partij dus ook bereid zijn hierin mee te gaan, in mijn kennissenkring behoren de skypers nog tot de uitzonderingen hoor; zelf ook nooit iets met skype gedaan omdat ik niet zo veel telefoneer en bellen via cps ook bijna gratis is…
Had ook gehoord dat skype2 voor de mac in 1x alle problemen zou oplossen. Weet niet wat daarvan waar is, heb daar geen info over, maar neem aan dat bedoeld wordt dat de voicefunctie van skype wordt uitgebreid met beeld?
Skype komt er aan, lees de fora van skype zelf maar.
Windhoos ken ik niet…
Nou beeld werkt dus gewoon en met een beetje moeite geluid ook, heb ik toch gelijk…
Niet zo zeuren en blij zijn dat er iemand aan werkt om dit op te lossen aangezien microsoft zich niet focust op de consumentenmarkt met msn messenger op de mac.
[quote:944901cfc0="GordonNL"][quote:944901cfc0="Martiniman"]Via Jabber wel videochat, maar geen audio. Dat kan alleen met aol-messenger.
Zet je tegelijk skype aan voor de audio :P[/quote:944901cfc0]
Sinds wanneer heeft Jabber support voor videochat? :o :o[/quote:944901cfc0]
Sterker nog in deze draad kan je lezen dat voice én video mogelijk is met iChat (en ik neem aan daarbij Jabber) als de PC’er AOL gebruikt. En daar zit nou weer het probleem he, moet ik eerst gaan regelen dat die PC’er bereid is AOL te gaan gebruiken. Ik heb trouwens niet gecontroleerd of het klopt wat Martiniman zegt maar neem aan dat hij dit zelf wel heeft gecheckt.
En alleen via video bij het chatten lijkt me wel ff leuk maar voegt verder weinig toe he, het leek mij juist zo handig dat je niet meer aan een stuk zat te typen.
Maar je vraagt je dus niet af welke moeite de andere kant (PC) neemt? Nou geen dus...Microsoft verd*^(& het om de Messenger voor Mac te upgraden tot hetzelfde niveau als de PC versie...etc etc. Omdat de Mac gerbuikers nou eenmaal in de minderheid zijn zullen wij iets meer moeite moeten doen om dit soort dingen te bewerkstelligen. Dat kan je Apple ook niet kwalijk nemen. Daarom zijn er legio programma's die werken echter er is er dus nog niet 1 die de volledige "functionaliteit" van MSN kan combineren met de PC versie. Ik, persoonlijk, hoef dat ook niet...pleur op met je winks, dingen en weet ik het wat..Bestanden verstuern? Nou er is ook nog iets als email?ftp? etc...Soms denk ik wel eens dat chatten (audio/video) voor sommige mensen nog de enige "normale" manier van communiceren is...tja... :?
[quote:edba6e2860="roy"]Dan zal ik je nog gekker maken, met Yahoo kan je ook video uitwisselen tussen een mac en een windows pc. met iVisit kan het ook...
Gebruik vrijwel altijd alleen de video mogelijkheid met typen, met geluid is net weer iets te voor mij[/quote:edba6e2860]
Ik ga mijn kennissen en vrienden berichtje sturen dat over moeten naar Yahoo en AOL, wordt het allemaal stukje eenvoudiger voor mij