iSight + iPod = superkleine camcorder!?!?

Hmmm...vet ding man die iSight!

Ik vroeg me alleen af wat voor een formaat er uit die firewirekabel van dat ding komt. Theoretisch zou dat hetzelfde DV-formaat moeten zijn die er ook uit elke digitale videocamer komt… Ik vroeg me dus af of je materiaal uit de iSight direct in iMovie kan importeren, dus niet via iChat…

Verder lijkt de combinatie iPod+iSight ook wel veelbelovend, stel dat je de software van de iPod kunt aanpassen zodat je de iSight kunt aansluiten en ermee kunt opnemen, zou toch fantastisch zijn?? Kun je supervette spionageopnames maken enzo…of is misschien wel leuk om in een radiografisch vliegtuigje in te bouwen! Ik noem maar iets…

Weet iemand in hoeverre dit mogelijk is??

iPod gebruiken om iSight op te nemen, lijkt me leuk! Met een extra batterij moet dat lukken, de compenenten zijn er. Gaan we weer terug naar split-unti videocamera's, maar dan veel kleiner. Dan is er nog software nodig om het shaken van de camera te filteren. Ik denk dat het vlak voor de kerst wel rond is :wink: Ik zeg, binnenkort een iSight met Bluetooth! En als bleutooth niet voldoende bandreedte bied, dan maar via Airport.

met bluetooth class1 kom je 100m dan kan ik m in m'n tuin hangen :)

Leuk bedacht, maar het scherm van de iPod is daarvoor niet toereikend. Misschien bij de volgende versie van de iPod (met OLED misschien?)

Wat heeft het scherm van de iPod met het opnemen te maken? Je gebruikt 'm alleen als opslagapparaat, niet als directe viewer.

Verbod op Apple iPod met iSight camera:

De digitale videocamera is in cominnatie met een iPod één van de laatste technische snufjes van computerbedrijf Apple. Leuk om de gekste films mee te maken en naar vrienden te sturen, maar deze techniek heeft ook zijn nadelen. De miniscule camera’s kunnen gemakkelijk worden misbruikt.

In Australië heeft de christelijke jongerenorganisatie YMCA het gebruik van iPods met een gekoppeld iSight camera in haar 300 zwembaden, sport- en fitnesscentra al verboden. De organisatie vreest voor misbruik van de camera’s in kleedruimten of bij het zwembad.

De organisatie volgt daarmee een advies van een Australische organisatie voor zwemonderwijs op. Deze pleit voor een verbod op de iPod iSight combinatie uit alle 3000 openbare zwembaden. In Japan komen de iPod iSight combinaties diverse fitnesscentra al niet meer in, in Saudi-Arabië mogen ze al helemaal niet worden gebruikt.

Volgens computerfabrikant Apple is de ophef overdreven. Zo staat er in de handleiding dat de privacy van anderen met de iSight camera niet mag worden geschonden. Ook wijst het bedrijf op de miniscule digitale camera’s die er los van een iPod te verkrijgen zijn. Als er al een verbod moet komen, dan moet dat voor alle camera’s gelden, aldus Apple.

Fake bericht, aangepast van een bericht op www.fokzine.net, maar mischien wel de toekomst?

ach dat verbod is ook op telefoons met digitale camera's. Werkt overigens ook totaal niet, maar dat is wat anders. Ik zie het nut er niet van in om met je camera een foto te maken onder de deur door van een meisje dat zich staat af te drogen. De kwaliteit van de foto's is toch veel te laag.

alhoewel… :stuck_out_tongue:

in heel veel overheidsgebouwen moet je de lens van je camera in je telefoon afplakken,..

[kort maar krachtig]

Maar goed heeft iemand nu al een keer een mooie opname met zijn isight en imovie gemaakt, mij lukt het niet ,blijft schokken en doen enzo, gewoon ruk kwaliteit, heb alles qua progs en os uptodate en aan de snelheid en grote van de videokaart en de powermac kan het ook niet liggen, doe ik iets fout qua instellen of werkt het dom weg niet ?

[quote:d61a9b9d30="HS-L"]in heel veel overheidsgebouwen moet je de lens van je camera in je telefoon afplakken,..

[kort maar krachtig][/quote:d61a9b9d30]

Neem je toch gewoon je Spiegel Reflex mee :stuck_out_tongue: :smiley: