Sinds dat ik mijn iMac vanmiddag opstartte staat de iSight aan en ik heb geen idee hoe ik hem uit moet zetten. Ik heb mijn iMac al meerdere keren opnieuw gestart, maar de iSight blijft aan staan! Ik denk niet dat het aan de laatste Mac OS X update ligt of aan de Graphics update, want gisteravond had ik nog geen last van dit probleem.
Heeft er iemand een oplossing voor dit probleem? Want ik vind het eigenlijk best wel eng... Ik heb nu het idee dat ik in de gaten wordt gehouden... :P
[b:9197271805]Update: [/b:9197271805]
Ik heb nu hetzelfde probleem met m’n MacBook! Maar bij m’n MacBook komt het veel vaker voor!
En om nu elke keer het pram te resetten als ik m’n MacBook aanzet, vind ik nou niet echt handig!
Wie weet er een andere oplossing? Is het bijvoorbeeld mogelijk om het pram standaard te resetten?
- Uit en aan. Eventueel stekker er uit?
- Photobooth openen, en goed afsluiten?
- Activiteitenweergave bekijken en misschien een proces ontdekken dat iets te maken met de iSight?
Ik heb dus een ingebouwde iSight, dus daarvan kan je de stekker er niet uit trekken... En ik heb Photo Booth al aangezet, een foto geprobeerd te maken, maar dan flitst het wel, maar dan maakt Photo Booth geen foto. Vervolgens heb ik Photo Booth goed afgesloten met Command Q. Dus het ligt waarschijnlijk niet aan Photo Booth.
En bij de Activiteitenweergave staat geen programma dat een iSight gebruikt voor zo ver ik weet.
Bij activiteitenweergave staan de volgende programma's:
Activiteitenweergave
AppleSpell.service
ATSServer
Disctop_Daemon
Dock
Finder
Firefox
Google Notifier
Google Updater Helper
Growl Menu
GrowlHelperApp
InkServer
iTunes Helper
LastFmHelper
launchd
loginwindow
MacFreeware Update
Mapacties-verzender
mdworker
Meebo
pboard
Plaxo Assistant
PubSubAgent
Spotlight
SyncServer
SystemUIServer
UserEventAgent
WebKit
Meebo is een website. Het is een online messenger. Maar ik heb zo'n programma dat van webapps echt programma's maakt en dat heb ik dus met Meebo.com gedaan. Maar Meebo heeft alleen camsupport via een andere site en als Meebo uit staat, staat de iSight nog steeds aan. Dus het ligt dan niet aan Meebo lijkt mij.
Wat is pram en hoe moet ik het resetten?
Oowh en als ik nu Photo Booth aanzet staat er een camera met een streep er door op de plaats waar je normaal jezelf ziet.
En nu heb ik dus hetzelfde probleem met m'n MacBook! Maar bij m'n MacBook komt het veel vaker voor!
En om nu elke keer het pram te resetten als ik m'n MacBook aanzet, vind ik nou niet echt handig!
Wie weet er een andere oplossing? Is het bijvoorbeeld mogelijk om het pram standaard te resetten?