we weten allemaal dat msn messenger 5.0 geen webcam support (bastards),
En dat er apps zijn die gemaakt zijn die dit wel doen. (voor msn)
Ik heb een intel imac 17 inch,
de vraag is:
Wat is jullie ervaring met deze programma’s,
welke werkt het beste?
Is er verschil tussen video conferences houden van imac naar pc of van imac naar imac?
aMSN en Mercury. Persoonlijk vind ik aMSN het leukste, Mercury heeft een nogal ‘basic look’. Mercury is wel een Java-applet, wat betekent dat het geen gebruik hoeft te maken van Rozetta en dus helemaal native draait op Intel, wat aMSN nog niet doen. Toch moet aMSN niet onderdoen want het draait perfect op een Intel-Mac.
Webcam gaat met beiden erg lekker. Aan jou de keuze!
Ik vind Mercury toch wat stabieler en met gewone tekstchats werken alle functies zoals het hoort wat bij aMSN niet het geval is. Mecrury is hier ook sneller (700mhz eMac) maar dat kan op een intel machine natuurlijk anders zijn alhoewel het natuurlijk wel native draait.
Persoonlijk vind ik Mercury fijner werken met Windows gebruikers op MSN. Het ondersteunt ook meer dingen zoals nudges en winks. De interface doet mij een beetje Linuxachtig aan ,wat op zich gewoon goed is.
amsn = leuk voor kinderen van een jaar of 15 die hun hele lijst vol met breezah-namen hebben...Die kinderen denken namelijk dat alle contactpersonen die zij in de lijst hebben staan hun er ook in hebben staan.. En dan is aMSN wel even schrikken als er 50 bij zijn die jou NIET in hun lijst hebben..
Ja dat werkt gewoon in amsn (als hij het nite doet) ligt dat aan evt je firewall, die moet wel worden uitgeschakeld in amsn. Bij mij was dat een probleem heb mercury geinstalleerd en werkt eigenlijk veel makkelijker en uitgebreider , je kan bijv 2 of zlefs 3 van je emailadressen tegelijk aan hebben staan zo kunnen bepaalde groepen mensen je wel evt zien en anderen weer niet. (of je kan zo een testje doen met jezelf of hij werkt) alleen ziet amsn er wel iets mooier uit. Bij mercury kan je alleen 1 beeld zien van jouw webcam of zijn of haar webcam (oftwel moet je dan telkens knopje indrukken om van camera beeld te veranderen. veel plezier.
p.s. ik heb een philips vesta pro, echter vaak donker beeld, is zo’n isight een aanrader (en je hebt dacht ik ook een lamp erom heen tegenwoordig)
Ok, dankjewel. Ben van plan om vandaag zo'n isight te gaan halen. Neem aan dat ie op een Powerbook te klikken is? Ach, ik heb een goed excuus om naar de apple store te gaan :?
aMSN en Mercury zijn beide niet perfect en hebben hun voor en nadelen. aMSN doet overigens wel nudges, alleen Mercury kan winks maar of je daar blij van wordt is een tweede. Mercury is veel trager, daarom gebruik ik voornamelijk aMSN. Met de juiste skins en instellingen zien beide er tegenwoordig niet heel lelijk meer uit, ik vind MSN van MS niet heel veel mooier.
Maakt het trouwens uit dat aMSN niet universal is? tcl/tk is toch niet gecompileerd? Of is tcl/tk zelf niet universal?
ff off-topic: Hoe draait java eigenlijk op een Intel mac?
even kijken in je preferences in de finder, dan geluiden aanklikken en uitvoer en invoer bekijken of ze wel aanstaan of correct staan ingesteld. dus niet in amsn zelf maar in de finder.
Het versturen van audio in OS X is (nog) niet mogelijk volgens de forums van aMSN en Mercury. Als workaround wordt voorgesteld om een aparte audio chatsessie te gebruiken, bijvoorbeeld met behulp van Skype.
Wat Mercury betreft is het ook goed om weten dat het webcam beeld op Intel Macs een blauw beeld geeft . Hiervoor is helaas nog geen workaround.
ik heb geprobeert iemand aim 5.(nogwat) te installeren, en kon dan fijn met ichat de camera gebruiken, helaas ook geen geluid, dus ben ik daar ook niet veel verder mee gekomen en ik had nog zo gehoopt...
er is wel 1 heel groot voordeel aan aim, bestands overdracht gaat echt snel. :P
[quote:ab2fc3ef53="GordonNL"]het is alleen jammer dat aMSN en Murcury er zo vreselijk lelijk uitzien..[/quote:ab2fc3ef53]
Mercury kan je aanpassen naar een eigen look, er zijn diverse mogelijkheden daarin.
Met de iSight erbij (plug en play) gaat het uitstekend, alleen het programma met iGlasses werkt het nog niet helemaal.