iSight

Wie kan mij helpen om mij iSight-actief te maken op mijn PowerBook G4 met MacOSX 10.4.4 Ik probeer met een andere PowerBook G4 contact te krijgen. We kunnen wel chatten, maar de camera wil maar geen verbinding maken. We hebben een planet modem: Alcatel SpeedTouch 510 Multi-PC. (PS Het lukt wel met E-mac naar een oude G4 onder Mac OS 10.3)

Hebben ze allebij Mac OS X 10.4.4 met iChat 3.1.1 via AIM?

John, als een partij OS 10.4 heeft en de ander OS 10.3 dan gaat dit niet zo snel. Er zit (zat?) een bug in iChat waardoor mensen die met Tiger werkten niet konden audio-chatten en videochatten met mensen die op Panther zaten. Normale teksgesprekken voeren ging wel.

Hoe het nu met dit probleem is weet ik niet. Wellich kun je even op google zoeken of zijn er mensen hier die meer weten van dit probleem.

Doe ff een zoek naar speedtouch +iSight of speedtouch+iCHat

Heb zelf met een vriend ook problemen gehad en kunnen oplossen (ik denk dankzij een bericht van Zakske) Evenuteel moet je eens al zijn/haar berichten checken

Ik citeer mezelf. :wink:

[quote:f9d9b3a047=“Zakske”]Beetje slordig van mij… heb de afgelopen dagen een aantal mensen een pb-tje gestuurd met de oplossing, maar ben stiekem vergeten om hier de oplossing te posten. Voor alle duidelijkheid, de username en het password dat je moet invullen is dat van je provider, niet van het OS.

[b:f9d9b3a047]Om te kijken of poort 5060 gesloten is.[/b:f9d9b3a047]

Open het programma Terminal en typ:

telnet 10.0.0.138 (+ enter)
je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat bindlist (+ enter)

Er verschijnt een lijst van alle gesloten poorten. Als poort 5060 erbij staat is dat waarschijnlijk het probleem waarom audio- en videochat in iChat AV niet werkt. Voor de oplossing, lees verder.

[b:f9d9b3a047]Om poort 5060 in je modem te openen.[/b:f9d9b3a047]

Open het programma Terminal en typ (let op de hoofdletters!):

je username (+ enter)
je password (+ enter)
nat unbind application=SIP port=5060 (+ enter)
config save (+ enter)
system reboot (+ enter)

Nu start je modem opnieuw op, dit kan een paar minuten duren. Wanneer je weer online bent zou het audio- en videochat gedeelte van iChat AV moeten werken. En nog een laatste tip.

[b:f9d9b3a047]Om de firewall in je modem helemaal uit te zetten.[/b:f9d9b3a047]

Open het programma Terminal en typ:

je username (+ enter)
je password (+ enter)
ip config firewalling off (+ enter)

Dat was het![/quote:f9d9b3a047]

Nou dit werkt dus niet, heb het net iemand laten doen. Hij gebruikt xp, alles staat goed. XP firewall staat uit. alle poort geforward. maar geen video chat.

Moet je niet meerdere poorten forwarden en ook een portrange? (want dat gaat schijnbaar niet op een speedtouch)

appleu3test03 Deze test chat werkt wel werkt wel. Hij kan schijnbaar wel video en audio ontvangen maar niet verzenden.

John, misschien heeft dit niets met jouw situatie te maken, maar waardoor het bij mij op zeker moment wel ging werken was de volgende handeling: Ichat preferences > accounts > Het poortnummer onder 'login.oscar.aol.com' veranderen in 443. Dit kan alleen als iChat offline is.

Probeer het es, als het niet werkt deze instelling ongedaan maken.
Succes.