.iso maken die in windows en macosx te lezen is

Dag allemaal, Weten jullie of er een programma voor macosx is die iso bestanden maakt die zowel in macosx als in windows te lezen zijn?

Wat wil je er mee doen?

Disk Utitlity.

Als je in DiskUtility een DVD/CD-master (.cdr) maakt, is dat feitelijk gewoon een .iso.
Even de extensie (.cdr) veranderen in .iso, en je kunt hem zonder problemen openen in Windows.

[quote:903ddc1930="computer space"]Wat wil je er mee doen?[/quote:903ddc1930]

uhm iso bestanden maken die zowel in windows en in macosx te lezen zijn?

[quote:645713f216="arri"]Disk Utitlity.

Als je in DiskUtility een DVD/CD-master (.cdr) maakt, is dat feitelijk gewoon een .iso.
Even de extensie (.cdr) veranderen in .iso, en je kunt hem zonder problemen openen in Windows.[/quote:645713f216]

uhm hoe doe ik dit precies?

Met MagicISO kun je op windows alle formaten, waaronder dmg, lezen. http://www.magiciso.com/download.htm

top bedankt!!!!

Antwoord van arri is volgens mij helemaal goed. Wat wilde je branden, de [url=http://www.winsupersite.com/win7/win7_rc.asp]W7RC[/url] .iso?

ik wil niks branden alleen een iso bestand maken die zowel op de mac als windows te lezen is.

De vraag was meer of het ging om een film, data of software denk ik. Want soms is het beter ( of makkelijker ) om een ander formaat te kiezen dan ISO... Vandaar dat onder andere computer space en Pieterr vroegen wat precies de bedoeling was van de ISO...

ok sorry had ik even niet begrepen. Het gaat om software cd's.

Software is over het algemeen platform-afhankelijk, waarom zou je dan willen dat deze ISO zowel Windows als Mac compatible is? Dat schept toch alleen maar verwarring? Als het nou muziek betrof....:?

Als het muziek betreft kan ik me nog steeds vrij weinig voordelen van een iso voorstellen.

Enige waar ik iso's tegen kom is bij mensen die bang zijn om een VIDEO_TS map direct te bittorenten. Die zijn bang gebanned te worden op hun dc++ acoount, in de bak geslingerd of wat dan ook. Maar die toepassing is gelukkig weer behoorlijk 1999 aan het worden. De RAR1-100 en iso files zijn gelukkig steeds meer aan het verdwijnen.

ok even wat opheldering; Ik wil over enige tijd verhuizen met mijn vriendinnetje naar waarschijnlijk berlijn. Nu heb ik hier een hele zooi software cd's liggen (windows) en een aantal dvd's (mac).

Als we naar berlijn gaan verhuizen willen we zo min mogelijk zooi meenemen dus nu dacht ik erover om
die windows cd’s om te zetten naar iso om ze zo in bootcamp te kunnen openen.
De mac cd’s zet ik om in dmg dat is verder geen probleem.

Die iso bestanden voor windows wil ik wel op mijn mac kunnen maken omdat de mac de grootste schijfruimte heeft dus vandaar wil ik de iso maken op mijn mac.

hopelijk is zo alles een beetje duidelijk.
muziek cd’s nemen we waarschijnijk niet mee, daarvoor gebruiken e itunes en onze ipod’s.

Met MagicISO en Nero kun je in Bootcamp onder Windows prima ISO files maken. Deze kan je dan gewoon lekker overal opslaan.

Wil je het onder OSX doen, lees dan deze handleiding even door:

[img:eb6f92cdd7]http://forum.onemorething.nl/album_pic.php?pic_id=23824[/img:eb6f92cdd7]

Ervaring leert overigens dat [b:eb6f92cdd7]NIET ELKE[/b:eb6f92cdd7] iso-file die gemaakt is in OSX in Windows te gebruiken is (en vice versa)

ram0n wil gewoon cd's/dvd's 'imagen' (op zn mac), en er iso's van maken zodat je ze gewoon op een windows machine (of linux, of atari etc.,.) kunt openen. dat is heel makkelijk. en je hebt er verder geen extra tools voor nodig.

Gewoon in Disk Utility een bestaande schijf copieren, maar in plaats van hem werkelijk branden, schrijf je hem weg als CD/DVD-master, en hernoem je de extensie later van .cdr naar .iso …
dat is alles, en verder geen moeilijk gedoe.

en er is ook geen reden om bang te zijn voor .iso files …

dank voor de verduidelijking.