iSync+adresboek+mobiele telefoon = klein probleempje

Beste Appelgekken,

Vandaag heb ik adresboek geopend om er maar eens serieus werk van te maken om al mijn contacten er in te zetten en dat in de toekomst te blijven onderhouden. Ik ben al een heel eind gekomen. In ieder geval zo ver dat al mijn telefoonnummers uit mijn mobiele telefoon erin staan. Zo kon ik die ook weer terug naar mijn telefoon synchroniseren. Dat werkt uitstekend.

Er is alleen 1 klein probleempje. Er staan een aantal bedrijven in. Twee daarvan heb ik ook een naam bij ingevuld. De ene geef ik even als voorbeeld. Dat is mijn stageadres. Ik heb daar de directeur/stagebegeleider als naam opgegeven. Nu synchroniseert hij het weer naar mijn telefoon, maar onder die naam en niet onder de bedrijfsnaam.

Nu vind ik het fijner als er gewoon de bedrijfsnaam staat. Natuurlijk kan ik elke keer dit met de hand wijzigen, maar dat is niet de oplossing. De vraag is dus: Hoe krijg ik het voor elkaar dat er het onder de bedrijfsnaam komt te staan i.p.v. de naam die eronder staat? Kan ik dit ergens instellen bij iSync of Adresboek, of ligt dat aan mijn telefoon en moet ik het maar accepteren?

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Gegroet, Mac Daddy

Het makkelijkste is om te kijken hoe je eigen telefoon de gegevens opslaat.

Het makkelijkste doe je dat door een ‘fake’ telefoonnummer aan te maken en alle velden in te vullen (de meeste telefoons kunnen heel veel extra gegevens aan een telefoonnummer hangen. Vervolgens sync je de telefoon met je Mac, kijkt welke gegevens in welke velden verschijnen en zo je adresboek aan te passen.

Je kan in het Adresboek voor elk contact aanvinken of de bedrijfsnaam als eerste moet vermeld worden of niet. Dit vinkje staat juist onder naam & bedrijf velden.

Ja, je bedoelt het vinkje waar bedrijf of company achter staat toch? Die heb ik bij de bedrijven dus aanstaan.

Ik zal vanavond eens even een testje zoals Night aangeeft doen. Ik hoop dat ik er dan achter kom.