iSync driehoeksverhouding

Ik moet tegenwoordig drie agenda's en adresboeken bijhouden: die van m'n iMac, m'n iBook G4 en m'n Nokia 3230. Als ik de boel tussen 3230 en iMac gesynced heb is er niets aan de hand. Ga ik mijn 3230 daarna syncen met m'n iBook, dan duurt het onwijs lang. Alle contacten en agenda's lopen vanaf mijn telefoon opnieuw naar m'n iBook. Daarna loopt een sync tussen 3230 en iBook weer normaal, maar gebeurt hetzelfde tussen m'n 3230 en de iMac. Gelukkig gaat er niets verloren, maar wat is hier aan de hand? Syncen tussen iMac en iBook is natuurlijk ook mogelijk, maar dan maak ik het alleen maar moeilijker dan het is, toch?

He KeyBird ( :D ),

Zelf heb ik ook een slechte ervaring opgedaan door mijn K750i telefoon te syncen [i:faf5c70bfd]via verschillende computers[/i:faf5c70bfd] en in combinatie met .Mac. De synchronisatie werd daardoor een verschrikkelijk zooitje, dus mag je blij zijn dat dat bij jou niet het geval is (ooit heb ik daar een draadje over gestart maar geen zinnige reactie op ontvangen).
Mijn telefoon sync ik nu enkel via één Mac, dan gaat het wel helemaal goed. De Macs blijven gesynchroniseerd m.b.v. .Mac. Mijn tip/ervaring is dus om je telefoon enkel via één Mac te syncen.

Groeten,
Leander

Kijk, aan Hagenezen heb je tenminste wat. :wink: Ik heb helemaal geen zin in .Mac. Ik vind het veel te veel geld voor wat je ervoor terug krijgt. Misschien is het handiger om iBook en iMac met elkaar te syncen en de telefoon alleen met de iMac? De iMac staan op dit moment veel vaker aan dan de iBook.

Je kan inderdaad ook zonder .Mac je Mac's onderling synchroniseren. Er bestaan gratis programma's of script voor.

Dat zou toch zonder programma's moeten kunnen? Ze hebben allebei bluetooth. Mekaar laten opzoeken, verbinden en syncen maar, of gaat dat fout?

Via bluetooth? Gewoon even proberen; ik heb geen idee of dat werkt. Wel zou ik voor de zekerheid even een kopie van je adresboek maken: Archief > Maak reservekopie van Adresboek (idem voor iCal).