iSync en Nokia 7610

Ik heb nog even zitten twijfelen waar deze moest, maar uiteindelijk toch maar onder iApps (want het gaat uiteindelijk over iSync).

Na een tijdje wachten had ik mn Nokia 6260 binnen, maar wat een gruwel (groot, dik, bleh!)! Dus op marktplaats gezocht naar iemand die deze wilde hebben en geruild tegen een 7610. Prima telefoon! Alleen in tegenstelling tot de 6600, die (zoals ik heb kunnen lezen op verschillende fora) perfect synchroniseert met iSync, kan ik deze niet synchroniseren! :cry: Dat wist ik eigenlijk ook wel, maar ja het bloed kruipt waar het niet gaan kan he…

Dus ik ben eigenlijk aan het wachten tot Apple een update neerzet voor iSync (dat zal wel niet zo snel zijn, aangezien 1.5 net uit is) of iemand mij een programmaatje kan voorstellen waarmee dat synchroniseren ook lukt! Want eigenlijk was ik heel tevreden over mn T610, behalve dat de adressen niet meegingen met de sync en het geheugen was toch een beetje beperkt… Heeft er iemand anders nog (slechte of goede) ervaringen met het synchroniseren van een Symbian 7.0 s2 met OSX?

alle apperaten die op apple werken en kunt synen kun je op de apple site vinden ....

Ja, dat weet ik. (Heb echt overal gezocht op internet...) Maar aangezien de 6600 en de 7610/6260 vrijwel hetzelfde besturingssysteem hebben, zou het niet zo moeilijk moeten zijn om iSync ook voor die toestellen aan de praat te krijgen.

Tja das balen

[quote:053ff39270="epter"]Ja, dat weet ik. (Heb echt overal gezocht op internet...) Maar aangezien de 6600 en de 7610/6260 vrijwel hetzelfde besturingssysteem hebben, zou het niet zo moeilijk moeten zijn om iSync ook voor die toestellen aan de praat te krijgen.[/quote:053ff39270]

Je zou het volgende kunnen proberen:
Hett gaat echter niet vanzelf, je moet het een en ander aanpassen om het geheel werkende te krijgen (uit all about symbian):

1. Open Folder System/Library/SyncServices/SymbianConduit.bundle/Contents/Resources/

2. Change the name of the file 6260AgendaMappings to 7610AgendaMappings

3. Change the name of the file 6260mappings to 7610mappings

4. Change the name of the file 6260.tiff to 7610.tiff 5. Edit in the file SupportedDevicesInfo the 6260 part to: <key>7610</key> <dict> <key>ATI3Response</key> <string>Nokia7610</string> <key>AgendaDatabasePath</key> <string>c:systemdatacalendar</string> <key>AgendaMappingsPath</key> <string>7610AgendaMappings</string> <key>ClassId</key> <string>5243396</string> <key>MappingsPath</key> <string>7610mappings</string> <key>iSyncIniPath</key> <string>c:systemiSync.ini</string> </dict> 6. Edit the file SymbianConduit_phones.plist: <dict> <key>Nokia–separator–Nokia 7610</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia 6600</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia 7650</key> <string>symbiantool</string> <key>Nokia–separator–Nokia N-Gage</key> <string>symbiantool</string> <key>SONY ERICSSON–separator–7130501-BVP800 </key> <string>symbiantool</string> <key>SONY ERICSSON–separator–1021011-BVP810 </key> <string>symbiantool</string> </dict>

5. Have fun with your Mac and your 7610 !!!

Ik hoop dat het werkt.
Ik heb het niet getest met dit model

Maar lukt het wel met de 6260 dan?

Ja, dat weet ik dus niet. Ik heb dit zelf gedaan voor mijn 6600 toen iSync deze nog niet herkende Ik heb toen op deze manier de 3650 omgezet naar 6600 en dat werkte. Want die besturingssystemen liggen heel dicht bij elkaar.

Dus ik dacht: misschien kun jij het zelfde trucje proberen…

Nou, hij doet het dus niet... Denk dat het gewoon wachten op Apple wordt. (Kunnen ze niet gewoon opschieten met updaten??)

Ja, dat kan. Ik had intussen verder gezocht en vond dit: [url]http://www.allaboutsymbian.com/forum/showthread.php?t=24106[/url]

Ik zie net dat iSync in Tiger nu ook de recentere Nokia's aankan. Had ik toch de 7610 kunnen kopen.. Dus ook goed nieuws voor degenen met bv een 6260.

http://www.apple.com/macosx/features/isync/devices.html

Lang gewacht, toch gekomen... Eindelijk!