Ik ben van plan een P910i te kopen, maar zie op de [url=http://www.apple.com/isync/devices.html]apple site[/url] nog geen isync ondersteuning voor de p910i (wel de p900 en p800).
Weet iemand of hier al iets voor is .. of dat het gewoon als p900 werkt?
Iemand ervaring met de p910i en de mac?
Heb net een SE P910i aangeschaft. Hij werkt prima met iSync. Veel beter dan mijn 'oude' SE P800. Het enige wat ontbreekt is een P910i icoontje bij iSync. Hij laat nu alleen de naam zien. Kortom, het werkt prima, wordt meteen herkend dus mijn advies is: meteen DOEN.
Ben zeer tevreden over de telefoon/PDA/Video-Foto mogelijkheden, 3rd party software, geweldig scherm, qwerty toetsenbordje. Begint erop te lijken of ik aandelen SE heb, ha. Ja, de fotootjes synchroniseren, adresboek werkt met bluetooth, kortom The ultimate Mac phone. Temeer omdat je met 'Tracker 4.0' diverse Mac skins kan gebruiken waardoor de telefoon heel erg dicht in de buurt van een iPhone komt. (even zoeken met Google onder 'Tracker' en 'Skins'). Vandaag nog naar de winkel en kopen dat ding.
Redelijk veel software. Bijna alle P800 software werkt ook voor de P910i. Kijk even op: http://sep800.mine.nu en www.mobimate.com of www.handango.com. Ook via Google kom je bij leuke sites. The software (.sis files) kun je m.b.v. bluetooth naar je telefoon sturen. Ook kan je veel software rechtstreeks via de browser van je telefoon binnenhalen. Je hebt wel een creditcard nodig, Enkele goede programma's zijn:
Unrealplayer, een geweldige audioplayer (beter dan die van SE zelf).
Opera, een snelle browser voor op je telefoon.
WorldMate
Tracker (om je telefoon van andere skins te voorzien)
Ir Remote, maak van je telefoon een afstandsbediening (via Infra rood) voor allerlei apparaten (audio/video/tv/dvd etc.) Een all-in-one remote control.
ik had begrepen dat opera bijgeleverd is op cd klopt dat?
ik heb thuis nog een pc die ik dan wil gebruiken om kabel internet te delen via bluetooth (hier heb ik al voorbeelden van gevonden op internet) zodat ik thuis “gratis” kan internetten op m’n mobieltje.
weet jij of er ook al navigatiesystemen beschikbaar zijn voor de p910, die je dan kunt gebruiken via bluetooth en gps?
Tomtom (www.tomtom.com) komt binnenkort(?) met een mobiele versie van hun navigatiesoftware. Je hebt dan wel een GPS module nodig. Het grote voordeel is dat je geen abonnement hoeft te nemen (i.t.t. veel andere navigatiesoftware). Je betaald één bedrag en that’s it.
Ik zit ook te denken aan de P910 voor als ik mijn abo ga verlengen. Maar ik heb laatst ook de S700i in mijn handen gehad en mogen uitproberen... tja het is geen smartphone, maar die camera is best goed voor een camera in een telefoon. Dat wordt nog moeilijk. Moet maar eens mijn gebruik-"eisen" maar eens op een rijtje gaan zetten.
Mag ik jullie trouwens My-Symbian aanbevelen. Heel veel info te vinden over Symbian telefoons en omringende zaken. Je moet je wel registreren om toegang te krijgen tot het forum (ook om te lezen). Ook All About Symbian is de moeite waard. Er is ook een Nederlandse site: SymbianWorld.
Voor Sony Ericsson zaken kun je bij Esato terecht.
Ik heb Tracker wel eens in actie gezien op een P900. Het is veel meer dan een skin programma. Je kunt echt aardig wat dingen mee doen. Echt gaaf.
bedankt voor de linkjes!
heb ik weer wat te doen vanavond :)
ik heb zelf nog een ixus 400 dus de camerafunctie is eigenlijk alleen om wat te klooien… het gaat mij vooral om de pda mogelijkheden en het syncen zowel op de mac als de pc en daarvoor moet ik toch de p910i hebben… (denk ik, als iemand andere suggesties heeft hoor ik het graag)
ik zat eerst nog te denken aan de nokia 9500 maar die is me te groot en er zit geen trilalarm op… (wel wifi maar dat heb ik toch nog niet… )
Dat is moeilijk te zeggen. De P910 is net uit, maar is bedoeld om nieuwe kopers aan te trekken. Volgens de geruchten (o.a. op My-Symbian) is er een opvolger al in ontwikkeling. Maar SE zou zichzelf in de voet schieten als ze binnen een half jaar met een nieuw model komen.
Op een andere site ([url=http://www.clubsonyericsson.com/en/index.shtml]UCSE[/url]) staat dat ze via een officiele bron te horen hebben gekregen dat een opvolger niet voor de zomer van 2005 bekend gemaakt zal worden.
Tussen de P900 en P910 zat ook een dik jaar tussen. Ik denk dat je vriendin geen zorgen hoeft te maken dat het zo snel opgevolgd wordt. En daarbij is Symbian zodanig van opzet dat het jaren lang mee kan. Ik zie en lees nog genoeg over mensen met een P800 en die daarmee nog zeer tevreden zijn.
Ik heb overigens ook besloten om een P910i te gaan kopen bij het verlengen van mijn abo. De S700 is leuk, maar het blijft een (dure) gadget. Met de P910i ga ik mijn Clié NX73V vervangen.
Ik trek weer even een oud topic omhoog. Ik wil graag weten of het ook mogelijk is te syncen via het dockingstation (dus via usb). Ik las hier en daar dat er een hack voor was, aangezien iSync zelf aangeeft de p910 via usb te kunnen syncen. Weet iemand hier meer van? Want ik vind Bluetooth te langzaam gaan.