iSync synt maar 1 kant op!

Hoi,

Nou na veel gedoe heb ik het voor elkaar dat iSync mijn nokia 6670 ziet. Nu heeft hij wel alles overschreven wat er op mijn nokia stond. Nu komt het volgende:

Als ik iets in iCal verander, verandert hij het wel op de nokia, maar andersom niet. Hoe kan dit? Heb dit eigenlijk nog niet geprobeerd met de contactpersonen, maar ik vermoed hier hetzelfde.

Wat kan dit zijn???

Hopelijk heeft iemand een tip!

Grtz

Makkie B.

Dit kan je in iSync instellen de eerste keer dat je syncht. Als dit nu niet het geval is vrees ik dat je helemaal opnieuw zal moeten beginnen. Geciteerd uit iSync help:

[quote:b144090364] Als u voor de eerste keer een synchronisatie uitvoert op een bepaalde computer of een bepaald apparaat, klikt u op het apparaatsymbool in het iSync-venster. Kies vervolgens een onderdeel uit het venstermenu ‘Eerste keer’.
U kunt opgeven of de gegevens op alle computers en apparaten moeten worden samengevoegd of dat u de gegevens op de huidige computer of het huidige apparaat wilt vervangen door de gesynchroniseerde gegevens op andere computers en apparaten.[/quote:b144090364]

Suc6!

Mhhh,

Ook ik ben in het bezit van een Nokia 6600 firmware versie 3.42.1 (toets *#0000#) en syncen lukt bij mij ook niet. Zolang ik maar niets verander op mijn telefoon is er niets aan de hand. Op de mac kan ik wel aanpassingen doorvoeren en die worden ook netjes doorgegeven maar zodra ik iets op de telefoon in de contacten of de agenda verander krijg ik bij het syncen de melding:

'16:59:05 Fout Er heeft zich een onverwachte uitzondering voorgedaan tijdens het synchroniseren van het apparaat.

16:59:05 Fout Synchronisatie van apparaat ‘Joost’ mislukt’

Frusterend…! Ik hoop maar dat Apple snel met een update komt. Het opnieuw instellen van het apparaat in Isync werkt namelijk ook niet!

Nog een kleine aanvulling:

Na verder testen blijkt dat ik op mijn nokia 6600 in de agenda wel een nieuw memo of gedenkdag kan aanmaken en deze wel netjes worden gesynct. Alleen afspraken werkt dus niet!

Contacten aanmaken werkt ook, evenals het aanpassen van contacten!

Dus voorlopig maak ik bij afspraken maar een memo op mijn telefoon die wel gesynct wordt en zet die dan op mijn mac om naar een afspraak. niet handig maar het moet maar even zo!

En tot slot de oplossing:

Ik heb mijn Nokia 6600 naar de engelse taal gezet (long shot?!) en het nog een keer geprobeerd…

HET WERKT!

Het lijkt er op dat Isync wel is getest met de Nokia 6600 en het ook doet maar men in Cupertino de verschillende talen is vergeten… tja… Nederland is een klein landje…

Ik hoop dat velen hiermee geholpen zijn

Of gebruik tiger. Dan werkt alles perfect (met mijn 6600). Eerste keer krijg je een iSync manager op je symbian toestel, daarna gaat alles goed. Agenda's en contacten. Geen probleem. En toestel staat gewoon op Nederlands ingesteld.

cubizer,

Ik werk op tiger, daar begon juist het probleem. Heb je al geprobeerd een afspraak in je kalender op je telefoon te zetten en daarna weer te syncen? Daar ging het bij mij namelijk mis. Nu ik mij Nokia op het engels heb ingesteld werkt alles wel.

Als bij jou alles normaal werkt, fantastisch. Wellicht ligt het aan de firmware van mijn Nokia maar als ook afspraken die je in je Nokia zet het syncen niet blokkeren, niets meer aan doen en lekker laten zo!