iSyncen met andere mac's?

Ik vroeg me af of je ook een andere mac kan toevoegen aan je iSync, ik heb namelijk een desktop (B&W G3) en een iBook (12") dus ik zou die graag met elkaar laten syncen, weet iemand hier iets van?

Dit moet toch kunnen met onze nieuwe randevous technologie!

Ja, daar ben ik ook heel erg benieuw naar. Ik zou het liefst iCal tussen mijn iMac en iBook regelmatig synchr. maar wat ik tot nu toe gelezen heb kan dat alleen via internet dmv ical-sharing. Het mooiste is natuurlijk als je alles kunt synchr. zoals ook iTunes en al je bestanden e.d. Afijn we wachten af. Groeten, Z :) diack

Je kunt twee Macs syncen als je .Mac hebt. Dus inderdaad via internet, maar het werkt met iSync. Lees maar:

.Mac’s exclusive Mac-to-Mac synchronization feature is ideal for keeping track of your important information between home and work machines. iSync accesses information from your Mac OS X Address Book (for your contacts) and iCal (for your schedule and to-do items). Any changes you make to this information on one of your computers travels securely over the Internet to .Mac servers as soon as you sync. When you sync your other Macs, they’ll automatically download all the latest changes.

inderdaad, apple heeft nog veel werk met isync!!

syncen met andere computers in netwerkt (natuurlijk met rendezvouz ondersteuning) !!! Back up maken van je mailox, adressenboek, itunes libary … ga zo maar verder, naar externe media of andere harde schijf (dit is dan wel niet echt meer “syncen” maar goed…) Volgens mij kan apple nog veel meer doen met isync dan wat ze er momenteel maar mee doen.

Maar goed, het is al een begin.

BoeSBoeS

Het zou me niet verbazen dat als je optimaal gebruik wilt blijven maken van je Mac, de rol van een .Mac account steeds belangrijker wordt. Reken er dus niet te hard op dat iSync in de toekomst ook rechtstreeks tussen 2 Macs kan worden gebruikt. Ik las ook dat de eerst volgende update van de iApps (iTunes, iPhoto, iMovie, iDVD etc) geld gaat kosten. Vervelend natuurlijk maar wel begrijpelijk. Voor niets gaat alleen de zon op. Gelukkig zijn er veel inventieve Mac programmeurs die in de openvallende gaten zullen springen met FreeWare of ShareWare programmaatjes. En als de verkoop voor Apple tegenvalt is het misschien ook snel weer gratis. Wie weet.

[quote:787f07b707="Zout"]Ik vroeg me af of je ook een andere mac kan toevoegen aan je iSync, ik heb namelijk een desktop (B&W G3) en een iBook (12") dus ik zou die graag met elkaar laten syncen, weet iemand hier iets van?[/quote:787f07b707]

Welke informatie wil je syncen dan? iCal, Addressbook??

Iets meer informatie zou wel handig zijn. Heb je al hier gekeken? Of op Google?

Ja MacRoen, ik wil idd m'n iCal en Adresboek syncen. Dit is dus alleen mogelijk met een .Mac account, zo ver was ik dus al wel gekomen. En als die hard maccer heb ik natuurlijk eerst zelf gezocht op't web. En ik weet toevallig dat bijna iedereen dit doet.

Kunnen we zelf geen plugins schrijven voor iSync?

Dat zou nog eens goed zijn, een eigen plugin schrijven zodat je dat .Mac niet nodig hebt. Nu heb ik ergens gelezen dat je met een gratis AOL-adrs ook kunt iSyncen, maar dat zoek ik nog wel ergens op (MacFan).

ps zout, sorry voor het vaderlijke gedrag (van dat opzoeken op i-net )

ik lees hier iets over het publiceren van een eigen agenda. Benodigd een .Mac adres of... een WebDAV server. Mischien is dat iets.

[quote:5ba1b67d9e="boesboes"]Back up maken van je mailox, adressenboek, itunes libary ... ga zo maar verder, naar externe media of andere harde schijf BoeSBoeS[/quote:5ba1b67d9e] Dat kan al lang met .Mac hoor. Die andere harde schijf is dan wel je iDisk, maar verder kan het allemaal met Back Up dat je bij .Mac krijgt.

[quote:5a8d086e99="Gijs"]Dat kan al lang met .Mac hoor. Die andere harde schijf is dan wel je iDisk, maar verder kan het allemaal met Back Up dat je bij .Mac krijgt.[/quote:5a8d086e99]

Dat bedoel ik dus. Ik betaal niet voor .mac!! Ik heb van m’n provider zelf 50 mb aan opslagruimte op m’n ftp server!!! Al die iaps zouden ook een functie moeten hebben dat je kunt uploaden naar je eigen ftp server, en niet naar de idisk ftp server waar je hoeft voor te betalen!!! En inderdaad, het programma back up is de perfecte oplossing. maarjah, wel idisk vereist!!

beetje flauw van apple vind ik!

Wanneer je in het bezit bent van GoLive 6 zit daar een WorkGroup server bij. Het draait WebDav en daarmee kan je prima je iCal binnen een netwerk, laten synchroniseren zonder dat je iSync hoeft te gebruiken.

Pakket instaleren, site aanmaken op de webserver en vanuit iCal wegschrijven op de server. Vervolgens laat je vanaf de andere machines iCal inloggen en klaar is MacKees.

Toch maar even reclame maken voor eigen parochie, misschien vind je hier een goede tip: http://apple-software.start4all.com/

idee

isyncen gaat natuurlijk perfect met je palm…
zou het mogenlijk zijn om met een emulator de palm na te bootsen en te kunnen syncen met ical, zet je dit op je server en netwerk dan zou je alle apples kunnen syncen met dat ene programma’tje…misschien wat voor de programmeur…
moet toch mogenlijk zijn…
of wie begint er een leuke gesponserde site die .mac na boots en syncen toelaat…

het zijn maar ideeen… :lol: :lol:

[quote:63fc81e419="Zout"]Dit moet toch kunnen met onze nieuwe randevous technologie![/quote:63fc81e419]

Helaas niet dus. Ik heb daarvoor ook al allerlei pogingen ondernomen. Ik heb een .mac account waarvoor ik me braaf blauw zit te betalen (100 MB iDisk en 100 MB e-mail) maar zonder .mac gaat het dus mooi niet werken. Erg knudde nu ik thuis geen Internet meer heb. Lullig, om het maar even netjes te zeggen, maar als je geen extra centjes aan Jobs wilt geven gaat iSync niet werken.

En dan maar zeggen dat Gates achterbakje marketing bedrijft… Apple is er ook niet vies van.

WebDAV kun je op elke mac zetten die je maar wil, sterker nog, koop een goedkope (tweedehandse) pc en download Linux en klaar zijn we. Is er iemand die weet hoe dit werkt??? hebben een goeie programeur (Adriaan???) die dit weet?

Misschien hebben jullie hier wat aan:

http://www.iboi-internet.com/webdav/

MF :roll:

Bedankt MacFan1965, hier heb ik wat aan :)

... maar dan is het nog steeds nog niet mogelijk om wijzigingen aan te brengen vanaf een andere mac... of doe ik iets fout? :?

Kijk eens bij de volgende site:

http://www.icalx.com/

Hier is de mogelijkheid om gratis ical te syncen!

Merijn