ITMS Europe

Hye Guys!

weet er iemand van jullie of het mogelijk is muziek aan te kopen in Engeland, Duitsland of Frankrijk via de iTMS met een VISA-kaart of moet je echt een creditkaart hebben uit dat land?

ja, billing address van je kaart moet in US, FR, UK of DE zijn.

Heb het net getest, maar neen, helaas. Je moet een adres in één van deze landen hebben i.c.m. je creditcard. Heb geduld.

Ik ging net naar de store. Standaard US onderaan voor UK gekozen, daar voor France en daar voor Allemagne (ik wou ze even allemaal zien) maar nu heb ik onderaan niet meer de keuze om te kiezen welk land ik wil...

Dus hoe verder?

Dan kies je het land waar je een credit card adres hebt dus............

ik heb zo net even door de stores zitten browsen, maar ik moet zeggen dat het mij erg tegenvalt... geen van de muziek die ik in mijn wannahave playlist had gezet is te vinden in de uitgeklede europese musicstore....

dus al zou het al in nederland er zijn, dan had ik er niets aan gehad aangezien ze de muziek die ik zou willen kopen al niet eens hebben???
Ik mis eigenlijk zelfs hele genres die gewoon niet in de lijst staan… :frowning:

Het hele world wide web is, de naam zegt het al, internationaal. Waarom er verschillende iTMStores zijn, ontgaat me. Een creditcard is een creditcard in zowel Nederland als het buitenland. Weet misschien iemand waarom elk land een eigen iTMS krijgt, want ik zie er de logica niet van in?

[quote:95afa39cf8="wjgmspeedy"]Het hele world wide web is, de naam zegt het al, internationaal. Waarom er verschillende iTMStores zijn, ontgaat me. Een creditcard is een creditcard in zowel Nederland als het buitenland. Weet misschien iemand waarom elk land een eigen iTMS krijgt, want ik zie er de logica niet van in?[/quote:95afa39cf8]

twee woorden: ‘platenmaatschappijen’ en ‘licenties’

Het is doodnormaal dat de store niet internationaal is! sommige labels zijn niet actief in bepaalde landen. Zo wordt coldplay bvb niet in de engelse store verkocht maar wel in de amerikaanse. Omdat coldplay verdeeld wordt in de USA door een van die grote platenmaatschapijen en in england door coldplay's eigen label..

denk ik toch.

kweet het niet.
en ik heb ook de indruk dat iedereen maar door en door zaagt over die music store!

amaai amaai.
Nu hebben we zo’n fantastische prijs van 1euro per song, nu durven ze nog zagen.

altijd zelfde,
apple doet nooit iets goed voor die echte apple freaks!

Ok, platenmaatschappijen en licenties, had ik niet aan gedacht. Maar wat is dan het essentiele verschil tussen het online kopen van een cd of vinyl op een, laten we zeggen Engelse site, en het kopen van een softwarebestand op de Engelse iTMS?

Zo, in de Duitse store wel 2 (!) nummers van Nena!!

Maar zo is de Amerikaanse store ook ooit begonnen.
Ik denk dat als het eenmaal loopt het wel beter wordt :slight_smile:

[quote:8d809cb001="boesboes"] en ik heb ook de indruk dat iedereen maar door en door zaagt over die music store!

amaai amaai.
Nu hebben we zo’n fantastische prijs van 1euro per song, nu durven ze nog zagen.

altijd zelfde,
apple doet nooit iets goed voor die echte apple freaks![/quote:8d809cb001]

wie “zaagt” hier nu?
bovendien ligt het niet aan apple dat de iTMS nog niet in onze landen open is.
trouwens: die “fantastische prijs” moeten we nog maar afwachten!
verder vind ik het inderdaad ook vreemd dat er ineens beperkingen op het www-aspect van het internet worden gelegd: je kan toch ook over de hele wereld software (tegen betaling) downloaden of tijdschriftartikels; of kleding bestellen, noem maar op. er zal wel een reden voor zijn, maar het is jammer dat die nu op dit moment niet even wordt uitgelegd. de reactie van velen hier is er een van teleurstelling, niet met de bedoeling om te “zagen”.

Je kunt nog steeds een VS-account aanmaken als je me mailt! turbanus@macosx.nl

[img:41e1fa2a09]http://www.zdnet.nl/images/nw0402/040202_pepsi3.jpg[/img:41e1fa2a09] De dames uit Duitsland, Frankrijk, en UK.. :lol:

Grappig is ook dat er nu 1 nummer van Nena (en friends) in de VS-versie staat....

Zijn er al mensen die de muziek van die muziek-clips hebben weten te rippen?

[quote:2eb6c0418e="Turbanus"]Zijn er al mensen die de muziek van die muziek-clips hebben weten te rippen?[/quote:2eb6c0418e] Als het filmpje (videoclip of trailer) helemaal geladen is in iTunes, dan open je de Terminal en type je het onderstaande script in om het filmpje naar je bureaublad te kopiëren (het is wel van belang om iTunes aan te laten staan). [code:1:2eb6c0418e]cp -v `lsof |grep -i QTP| grep iTunes|awk '{ print $9 }'` ~/Desktop/zelfgekozen_naam.mov[/code:1:2eb6c0418e] Als je het filmpje in iTunes opent kan je het eventueel nog via Geavanceerd -> Converteer Selectie naar AAC omzetten in een AAC bestand.

[quote:0c254032a1="iGeysir"]verder vind ik het inderdaad ook vreemd dat er ineens beperkingen op het www-aspect van het internet worden gelegd: je kan toch ook over de hele wereld software (tegen betaling) downloaden of tijdschriftartikels; of kleding bestellen, noem maar op. er zal wel een reden voor zijn, maar het is jammer dat die nu op dit moment niet even wordt uitgelegd. de reactie van velen hier is er een van teleurstelling, niet met de bedoeling om te "zagen".[/quote:0c254032a1]

Software en kleren zijn niet te vergelijken met muziek!

In het ene land wordt muziek van de artiest verdeeld onder label A en in het ander land onder label B.

Als ze in het ene lad wel meedoen, en in het andere land niet, wel dan krijg je zo’n toestanden zoals nu het geval is met de verschillende music stores. En dat bedoel ik met “zagen”.

[quote:f90d49f607="boesboes"]Software en kleren zijn niet te vergelijken met muziek!

In het ene land wordt muziek van de artiest verdeeld onder label A en in het ander land onder label B.

Als ze in het ene lad wel meedoen, en in het andere land niet, wel dan krijg je zo’n toestanden zoals nu het geval is met de verschillende music stores. En dat bedoel ik met “zagen”.[/quote:f90d49f607]

Als ik me niet vergis is het in Europa verboden om markten op zo een manier te verdelen. Dat is tegen het principe van de interne markt, en ook tegen de wetsartikelen die dit principe vormgeven. Art. 24, 25 en/of 26, geloof ik - maar ik weet niet meer van welk Europees verdrag - dit is allemaal weer meer dan tien jaar geleden.

Maar dit lijkt heel erg op verticale marktbinding, en dat is helemaal verboden - niet enkel onder Europese wetten, maar ook onder de nationale wetten van verschillende landen.

Whymme

In de Belgische Metro, die altijd snel is met Apple-nieuws, staat een hele pagina vol over de iTMS voor Europa:

De artikels (pdf’s):

Artikel 1
Artikel 2
Artikel 3

edit: Hier staat een interessant foto-verslag van de iTMS-Keynote.

Is het niet grappig dat de conferentie op de 'Old [b:bca772c5d0]Bill[/b:bca772c5d0]ings[b:bca772c5d0]gate[/b:bca772c5d0] Market' werd gehouden