Gebruik al zo’n 7 jaar mijn iTouch 1stG voor het afspelen van muziek. Recent werd mij via iTunes echter duidelijk gemaakt dat (na een HDD crash maar of dat ermee te maken heeft?) het apparaat in de herstelmodus staat. De desbetreffende “herstelknop” biedt geen soelaas (Error 1). Apple geeft geen oplossing (te oud?), maar op diverse sites kom ik Recover-programmaatjes tegen en hoe ik die dan op mijn PC/laptop kan krijgen.
Echter, ik heb er een paar, na ze te hebben gedownload, geprobeerd (Shift-Herstel), maar die geven meldingen als “niet compatible” of een foutmelding met een nummer.
Mijn vraag is nu: "Hoe kom ik er achter welk recoverprogrammaatje gecshikt is voor mijn iTouch? Ik heb de laatstgenoemde in de lijstjes en de daarop volgende al geprobeerd met de wat cryptische namen als: iPod 3.1_3.13_7E18Restor en iPod 1,1.1_3A 101a_Restore. De enige indicatie op de iPod is het serienr 9C802V8414P.
Hoop dat iemand me de weg kan wijzen.
Ik heb natuurlijk niet stil gezeten en heb eigenlijk bij toeval de versie “ontdekt” die wel door mijn iPod Touch werd geaccepteerd: versie 2.0.2, die onmiddellijk na installatie om een update naar 2.2.1 “vroeg”. Ging eigenlijk zonder problemen, maar het duurde wel even eer alles was geïnstalleerd incl. de nieuwe synchronisatie.