iTrip gezocht

Ben dringend op zoek naar een Griffin iTrip om m'in iPod 20 gb (4e generatie, met clickwheel) op mijn moto te kunnen gebruiken (heb een fm-radio op mijn moto ingebouwd). Jammer genoeg blijkt deze iTrip niet zo makkelijk verkrijgbaar. Iemand enig idee waar in de regio Zeeland (Hulst, Axel, Sas van Gent, Terneuzen, enz...) de iTrip wél (uit voorraad ?) leverbaar zou zijn ? Wie heeft er trouwens zo'n iTrip ? En welke zijn de ervaringen ?

Eventueel reageren via privé-berichtje.

itrip is verboden in nederland en zal dus nergens te krijgen zijn.

wordt bestellen in amerika denk ik.

Ik heb er een.. maar vind hem toch niet zo fijn.. Kwaliteit is erg wisselend en het is vervelend dat je de hele tijd wordt gestoord door andere zenders. Misschien dat er in Zeeland wat minder zenders op de ether zijn maar hier in utrecht is het erg druk..

[quote:f4afb00ef2="HS-L"]itrip is verboden in nederland en zal dus nergens te krijgen zijn.

wordt bestellen in amerika denk ik.[/quote:f4afb00ef2]

?? Verboden ok, maar ik zag er 1 hier in leeuwarden bij m’n dealer liggen.

[quote:44efcfe3dd="Triumph"][quote:44efcfe3dd="HS-L"]itrip is verboden in nederland en zal dus nergens te krijgen zijn.

wordt bestellen in amerika denk ik.[/quote:44efcfe3dd]

?? Verboden ok, maar ik zag er 1 hier in leeuwarden bij m’n dealer liggen.[/quote:44efcfe3dd]

Jammer dat Leeuwarden nét iets te ver van Antwerpen ligt hé ?
Of ben jij toevallig één van die vele Noorderburen die elk weekend naar Antwerpen afzakken om er vlaamsche leute en plezier te zoeken, in dat geval mag je 'm wel voor me meebrengen :wink:

[quote:ab951c2fe0="glimburger"] Iemand enig idee waar in de regio Zeeland (Hulst, Axel, Sas van Gent, Terneuzen, enz...) de iTrip wél (uit voorraad ?) leverbaar zou zijn ? [/quote:ab951c2fe0]

Macstuff heeft ze en levert ze alleen aan Belgie, daar ze in nederland verboden zijn!!

Cyberwolf

[quote:ee1a02a338="Triumph"][quote:ee1a02a338="HS-L"]itrip is verboden in Nederland en zal dus nergens te krijgen zijn.

wordt bestellen in Amerika denk ik.[/quote:ee1a02a338]

?? Verboden ok, maar ik zag er 1 hier in leeuwarden bij m’n dealer liggen.[/quote:ee1a02a338]

Apple Center Enschede verkocht ze gewoon. De eigenaar van de zaak heeft er lak aan dat het verboden is. Ze konden hem toch niks maken als hij die iTrip in de winkel had staan, aldus de eigenaar.

Ik heb daar dus ook een iTrip gekocht en ik ben er tevreden mee. Het is in het begin even geklooi maar als t’ie het eenmaal doet dan heb je ook iets moois!
De geluids kwaliteit is goed, zeker bij een lege frequentie. De itrip heeft ongeveer een bereik van maximaal 10 meter maar dan heb je het ook wel gehad.
Bij mij deed de iTrip het op alle radio’s prima (autoradio, wekkerradio, oude radio :slight_smile: en een wat nieuwere radio.

Ik vind het echt ronduit idioot dat die dingen verboden zijn: totaal onschuldig met zo’n bereik! Ik blijf mooi een blije bezitter van een iTrip!

Dit is de site van het Apple Center is http://www.mexpert.nl/index1.html . Misschien kun je met hun een verzending regelen.

Succes!

Apple Centre Amsterdam tegenover het Centraal had er ook een zooi op voorraad een maand geleden.....

Bij IT-Pro in Antwerpen . Met aangesloten firewire-kabel op je iPod krijg je een betere ontvangst. (Kabel hoeft niet eens in PowerPod te zitten).

[quote:e07bea40f7="Sybren"]Ik vind het echt ronduit idioot dat die dingen verboden zijn: totaal onschuldig met zo'n bereik! Ik blijf mooi een blije bezitter van een iTrip! [/quote:e07bea40f7]

iTrip is niet verboden. Dit is een misvatting van de radio controle dienst. Ze beroepen (beriepen) zich op de zendwet (of zoiets) die bepaalt dat operators van radiozenders in een aantal frequentiebereiken zendmachtigingen moeten hebben. 27MC band (kent iemand die bakkies nog…) valt hier bijvoorbeeld buiten. iTrip valt, uiteraard, in het frequentiebereik waar de omroepen hun zendmachtiging hebben. Echter, de ‘zendwet’ kent een algemene uitzondering voor apparaten met een uitgezonden vermogen onder een bepaald wattage – dit is/was bedoeld om allerlei electrische/electronische apparatuur die onbedoel radiofrequente straling uitzendt (waar verder geen signaal in zit) te vrijwaren van vervolging. De iTrip zit ruim onder dit vermogen.

henk

maar hoe kan het dan dat ik overal verhalen hoor van mensen die ervoor bekeurt worden? of is dat echt een broodje aap verhaal?

ik gebruik m ook en vind t een heerlijk ding…
vooral in m’n 25 jaar oude ambulance,
waarvan de ipod/itrip het meest moderne snufje is. haha
ik ben er mee gered…

Lettergrafica in de Reestraat in Amsterdam heeft de iTrip (altijd) op voorraad. Succes!

[quote:509eab08bc="Joor"]maar hoe kan het dan dat ik overal verhalen hoor van mensen die ervoor bekeurt worden?[/quote:509eab08bc]

Omdat het ook echt niet mag. Er zijn wel uitzonderingen voor laagvermogen zenders (zoals de iTrip), maar deze gelden niet voor de FM-band van 88 tot 102 MHz: http://www.agentschap-telecom.nl/pdf/vrijstelde_toepass.pdf (zie tabellen 9 en 12). Zie ook: http://www.agentschap-telecom.nl/informatie/publicaties/diversen/verboden_fm_zenders.html

Ik denk trouwens dat de situatie in België niet veel anders is.

op www.mailamac.nl kan je iTrip bestelle.

www.maccheap.nl

Ik was afgelopen zaterdag bij Mexpert in Enschede en ze sturen er eentje voor mij op! (hij was helaas niet meer op voorraad en ik woon in Apeldoorn)

Dus bij Mexpert is het geen probleem.