iTrip: niet zo tevreden, iemand andere ervaringen?

Sinds vrijdag ben ik (trotse??) bezitter van een iTrip!

Nou heb ik toch wat commentaar hierover:
De handleiding beschrijft een [i:24595fef0a]blauwe[/i:24595fef0a] LED die moet oplichten zodat het apparaat gaat werken: ik maar wachten, blijkt dat die LED niet blauw is maar rood!!! Ik had het ding bijna teruggestuurd, omdat ik dacht dat ie niet functioneerde… viel me toch een beetje tegen

Na installatie de iTrip op mijn iPod geplaatst en in de auto gestapt. Frequenties gezocht en ingesteld. Een hoop gekraak en niet echt een denderende geluidskwaliteit…

Nou kan het aan de coating van je ramen liggen, die de ontvangst van je radio-antenne beinvloeden, maar ik ben niet heel tevreden hierover…

Heeft iemand goede ervaringen?

details:

• iPod 3G 20Gb
  • iTrip 3G
  • auto: Peugeot 306 met glazen (orig) schuifdak
  • autoradio: Clarion radio/Cd-speler
  • auto-antenne: origineel peugeot

Ik was er ook niet echt gelukkig mee.

Wat een geklooi!
Heb je eindelijk een goede frequentie gevonden, ben je die na tien km weer kwijt omdat er een andere zender doorheen begint te klooien.

Geluidskwaliteit is verre van constant.

Heeft je Clarion een cd-wisselaar in/uitgang?
Dan kun je eens informeren naar een ‘AUX-IN adapter’, dan wordt je iPod rechtstreeks op de cd-wisselaar ingang aangesloten.

nee ook geen goede evraringen mee, ik heb een oude 5 gig met itrip , het veel wissellen van freq in de auto en slechte geluids kwaliteit.

Op een paar plekken in mijn auto doet hij het erg goed. Op andere plekken klinkt het echt bagger. Ik heb een antenne in mijn ruit, misschien dat dat beter werkt dan een antenne op je dak. Als de itrip echter een klein tikje krijgt houdt hij ermee op. Nog een klein tikje en hij doet het weer.

Het ledje op de orginele itrip is blauw. op de nieuwe zijn ze rood, want dat past beter bij de verlichting van de toetsen neem ik aan.

Ik gebruik meestal 87.5. Daarmee kom ik vanuit Utrecht een heel eind in de rondte.

doet ie het wel goed in huis? wilde er een toen ik geopereerd was geweest en bij mijn moeder lag te revalideren daar stond een oude radio met een goede ontvangst, helaas waren de itrips voor het laatste model toen nog niet uit en ben daarna niet meer een itrip tegen gekomen. nu zijn ze verboden, dus zullen ze wel niet meer in nederland in de winkel liggen. als de kwaliteit echt tegenvalt ga ik er dus geen aanschaffen.

daan.

Ik heb er geen enkel probleem mee.

Ik gebuik (in Belgie) 87.5 en dat werkt prima, omdat er (tot nu toe in de omgeving) geen zenders opzitten.

Het is volgens mij een kwestie van een lege frequentie te vinden met weinig “noise” op.

Je kan eens proberen op je gekozen frequentie te pauzeren. Als dan de ruis al storend is, is het geen goede frequentie.

Ook heb ik gemerkt dat het het beste functioneert als de iPod z’n volume op ongeveer 60-75% staat. Zo staat ie bij mij ingesteld, en ik vindt het prima werken zo.

[quote:c88265c799]nu zijn ze verboden, dus zullen ze wel niet meer in nederland in de winkel liggen. als de kwaliteit echt tegenvalt ga ik er dus geen aanschaffen.[/quote:c88265c799]

verboden? ik heb hem vorige week bij www.macstuff.nl besteld en binnen drie dagen had ik hem in huis!

gewoon bestellen dus, want in huis werkt ie wel goed, omdat je dan op je gemakje een frequentie kunt zoeken waar geen zenders zitten!

mijn radio heeft volgens mij geen cdwisselaar aansluiting maar wel een versterker aansluiting: maar daar heb ik dan weer niets aan… wat een gedoe zeg!

[quote="baphi"][quote:8bd7a635fa]mijn radio heeft volgens mij geen cdwisselaar aansluiting maar wel een versterker aansluiting: maar daar heb ik dan weer niets aan... wat een gedoe zeg![/quote:8bd7a635fa] Goedkoop versterkertje voor je Clarion kopen en daar de iPod op aansluiten?

Ik ben ook erg tevreden met de iTrip. 15GB iPod en de nieuwe iTrip er op en ik rijd al een paar weken in de regio Utrecht, Hilversum, Aalsmeer en tot nu toe werkt ie perfect op 90.5. Hier op mijn werk hebben we de iTrip momenteel ook aanstaan op 104.9. Eveneens prima! Zelfs in de andere kamer kunnen ze meeluisteren ;-)

Inderdaad de iPod niet te hard ztten als je de frequentie vastlegt en zorgen dat de iTrip een vaste plaats in de auto heeft. Ik heb hem in een ouderwetse telefoonhouder staan pal naast mijn vdo dayton radio in een renault clio.

…en bij Griffin kan je nu ook europese frequentie setjes downloaden…

geen enkel probleem met oude iPod en 1e versie iTrip. Prima geluid. Had eerst een ander ding (ben de naam kwijt: zo'n ovalen body met een flexibele aansluit/antenne slangetje) maar die was echt beroerd.

Ook ik ben tevreden met mijn itrip voor 1e gen. ipod. Rondom Amsterdam zit ik op 94.7 Het duurde even voordat ik de voor mij beste frequentie te pakken had. Ja, zo'n ding kan af en toe een beetje ruis leveren in je auto.

Echt een uitkomst zo’n ding

:roll:

tja ik wou hem dus ook voor in de auto gebruiken , maar ik rijd iedere dag op en neer tussen amsterdam en hilversum en ik heb nog geen reqentie gevonden die vrij blijft tijdens de hele rit , en heb hem toen maar weer in de doos gedaan en niet meer gerbuikt , maar wellicht dat ik de 104,7 ook maar eens moet proberen dan ;-)

Misschine een idee om goede Freq. te posten ... :) ik zit in den haag / Rotterdam heb nog geen Freq gevonden ... (eerlijk gezegt ook nog niet naar gezocht .. :) )

Amsterdam : 104.7
Utrecht, Hilversum Aalsmeer : 90.5

Wie vult de lijst aan … :slight_smile:

En ja was een tegenvaller dat het LED-tje niet Blauw was … ;(

tj daar ga ik dus alweer , tussen amsterdam en hilversum moet ik dus alweer van frq wisselen om niet weg geblazen te worden door 1 of andere zender.

djdata, Ik zei inderdaad 104.7, ik heb geen idee waarom, ik sta namelijk afgestemd op 94.7, dit werk voor mij het best in de auto en op het werk.

traject purmerend - amsterdam

:wink:

even een update: vandaag op pad geweest van a'dam naar woerden en de iTrip op 90.5 ingesteld: werkt [b:cd32068e85]PERFECT[/b:cd32068e85]!! Geen centje pijn, af en toe een beetje ruis, maar dat heb je nou eenmaal met FM.

Op de terugweg ook: geen probleem tot in A’dam (oostelijk havengebied)!!

Ik heb hiervoor wel de europese frekwenties gedownload.

Thanx voor alle reactie!

Greetz :smiley:

In Woerden schijn je de iTrips ook nog te kunnen kopen, voor de mensen die nog op zoek zijn :)

Maarehh… goed idee om een lijstje met goed werkende frequenties te maken. Ik rijd namelijk niet altijd maar Utrecht, Hilversum, Woerden, Aalsmeer :wink: Misschien een nieuw topicje aan wijden? Anders gaan we hieronder verder:

[b:5acde0c7dc]Amsterdam : 104.7 / 94.7
Amsterdam, Utrecht, Woerden, Hilversum, Aalsmeer : 90.5[/b:5acde0c7dc]

Kennen we deze site allemaal al? http://www.ipodlounge.com/

Den haag 90.5 ... Doet het goed .... Zowel op badkamer radio als stereo ....

dit zou wel eens een handig draadje kunnen worden idd ;-)

Ik heb ook net m'n itrip op 90.5 ingesteld. Niet gek, storingvrij, volgens mij beter dan 94.7, nu nog eens testen in de auto. 8)