iTrip

Ik heb nu sedert een tweetal maand een iPod 40GB en ben daar zeer tevreden over. Ik heb namelijk een zeer uitgebreide muziek collectie de ik nu overal kan afspelen, hetzij via de earphones hetzij via een connector naar een stereoketen. Alleen voor muziek in de wagen moet ik nu nog steeds mijn cd's meezeulen. Ik wou dan ook weten of iemand ervaring heeft met de iTrip van Griffin. En is deze ook ergens in België te koop en mag hij ook hier gebruikt worden? In Nederland zou het gebruik verboden zijn omdat het een soort FM-zender is.

ik heb moeite met het vinden van een schone zender, maar ben buiten dat zeer tevreden.

En waar heb je die iTrip aangeschaft?

Ik vind 'm 'wel oke', daar bedoel ik mee dat ik 'm in m'n eigen auto toch maar met een kabeltje op de 'audio in' heb aangesloten. Als ik met een andere auto weg ben dan voldoet de iTrip wel, maar het is niet het aller beste geluid wat je je kan voorstellen. (ik blijf toch ergens een soort hoge ruis horen)

http://www.maccheap.be

Suc6

[url=http://www.griffintechnology.com/products/itrip/]Griffin Technology[/url]

maar hij wordt nu wel geipmporteerd door diverse bedrijven zowel in NL als BE

succes ;)[/url]

Bedant voor de reacties.

Aan Michiel : Beschikt jouw radio over een aparte " audio in " connectie of moest je zelf voor de connectie tusen iPod en autoradio zorgen?

gespot in IT Pro A'pen

[quote:b6116fbbcf]Aan Michiel : Beschikt jouw radio over een aparte " audio in " connectie of moest je zelf voor de connectie tusen iPod en autoradio zorgen?[/quote:b6116fbbcf]

Nee, gelukkig heb ik een ‘aux in’ op m’n Autoradio (Clarion DXZ648, dat heeft mij een hoop geknutsel bespaard)

Via Snel inbouwcenter kun je een FM modulator van bijvoorbeeld JVC aansluiten. Aan de ene kant komt die aan de antenne te hangen, aan de andere kant wordt de antenne teruggestuurd naar de radio, maar bovendien zit aan die kant 'Audio in'. Die constructie is ooit bedacht om ook CD spelers op een radio aan te sluiten, die daar geen voorzieningen voor heeft. Door de iPod te voorzien van Audio uit (zit op de dock en kan ook via een optionele kabel) kun je hem ideaal koppelen aan die modulator.

Het geluid is dan prima, en veel beter als via de iTrip. Als ik schakel van radio naar iPod, hoef ik de volumeknop niet verder open te draaien! Vind ik een groot nadeel als je via de hoofdtelefoon aansluiting aankoppelt (ipv via de ‘dock’ connector en dan een audio uit kabel).

Overigens geeft ook een ‘cassette adapter’ een beter geluid als de iTrip. En ook dan hoef je niet iedere keer op zoek naar een vrije zender…

Jan

Ik heb de iTrip al een jaartje denk ik en gebruik hem vrij veel. Meestal in NL op 95,5 (Utrecht en omgeving). Ik moet inderdaad wel toegeven dat het geluid niet echt super is in de auto. Niet slecht, maar het kan beter. Ik heb bij Halfords (fietsen en autowinkel in NL) wel een handig magneetje gevonden met een houdertje (voor telefoon oorspronkelijk). Het magneetje plak je achterop je iPod en is zo dun dat ie gewoon nog in ieder ipod omhulsel past. En het houdertje is heel klein en plak je ergens bij je radio/antenne. Kat klikt ie er op en heb je geen ingewikkelde constructies nodig. Ik gebruik de iTrip ook op mijn werk. dat is echt super. Daar heb ik een radiootje staan en een oplaadsnoertje voor de iPod (net ook nog maar even een dock gehaald). Dus daar staat (of ligt) de iPod naast de radio en heb perfect geluid. Ik heb eigenlijk mijn hele cd collectie zo altijd op mijn werk bij de hand. Ik heb hem destijds in de USA besteld. Maar hij is er nu ook in B en NL.

Succes!

:finderoud: