[iTunes] 12 seconden crossfade doet 't pas bij 8 seconden...

Waar ik me al een tijdje (eigenlijk al sinds ik iTunes gebruik) over zit te verwonderen is waarom Apple, die toch zulke mooie software maakt, blijkbaar erg moeite heeft met bepalen hoe lang 12 seconden is.

Ik heb iTunes al vanaf het begin zo gezet dat deze bij het afspelen een crossfade van 12 seconden gebruik (de maximaal in te stellen tijd). Toch vertikt iTunes het in alle toonaarden om meer dan 8 seconden te crossfaden. Mijn “timer” staat altijd zo dat ik zie hoeveel tijd er nog over is voor een nummer en bij acht seconden stopt 'ie met aftellen en dan 1 of 2 seconden later gaat 'ie pas het volgende nummer spelen.

Heeft iedereen dit of ben ik weer de enige met een afwijkende installtie en weet iemand misschien hoe ik de crossfade langer kan maken zodat deze ook werkelijk een seconde of 10 tot 12 gaat duren?

[img:d1e1118184]http://a772.g.akamai.net/7/772/51/d8f12c31b6486f/www.apple.com/itunes/images/itunesrock_042803.gif[/img:d1e1118184]

Goh wist niet eens dat je ook resterende tijd kon selecteren, TNX. En idd bij mij zet fade ook pas in bij 8 seconden. Ach in de States gaat alles altijd sneller... Maar misschien is het nooit iemand opgevallen en ben jij de eerste. Ik zou zeggen mail ze.

Mazzel.

[quote:5eeb2c905f="leXy"]Goh wist niet eens dat je ook resterende tijd kon selecteren...[/quote:5eeb2c905f]

Het loont altijd wel de moeite om zomaar eens op dingen te klikken. :slight_smile: Zo kwam ik er ook pas recentelijk achter dat je kunt kiezen of je de “Album Art” van het [b:5eeb2c905f]spelende[/b:5eeb2c905f], of van het [b:5eeb2c905f]geselecteerde[/b:5eeb2c905f] nummer wilt zien door even op het balkje erboven te klikken. Best wel handig, want ik dacht tot voor kort dus dat je een nummer speciaal af moest spelen om de album art te zien of dat je de info van een niet spelend nummer op moest vragen om dit te bereiken…

He bedankt iRuben, Ik ergerde me al een tijd dat ik elke keer op apple-L moest drukken om het album te zien.

Bij de 12 gaat die zachter en bij de acht zie ik de af-te-spelen van dat nummer en hoor ik hem verder zachter gaan. Dat deed die bij jou toch ook?

Nope, bij mij gaat 'ie helemaal niet veel zachter... pas als bij de 8 seconden "remaining" het volgende nummer begint te spelen gaat het vorige nummer wat zachter... maar dat is het dan meestal vanzelf al aan het gaan omdat er maar weinig nummer abrupt stoppen. Volgens mij heeft 90% van de nummers zelf al een fade-out.

Misschien wordt het volgende nummer al 12 seconden van te voren gestart, maar hoor je hem nog niet omdat of het nummer later/zachter begint, of omdat het huidige nummer nog te hard is...

ik zou zeggen, test het eens met een nummer wat gelijk keihard inzet…

[edit]
net getest, maar ook bij mij wordt de overgang pas na 8 seconden ingezet… vreemd, maar ik ervaar het niet echt als hinderlijk…]
[/edit]