Itunes 3.0 - Hoe bevalt de nieuwe versie voor OSX?

Al de nieuwe versie geprobeerd? Wie heeft ervaring? En wat is die?

Al die gratis downloads van Apple heb ik meestal binnen een dag ;-)

Op het eerste gezicht lijkt er weinig veranderd maar gelukkig hoorde ik Steve Jobs op de Keynote over de smart playlists. Leuk hoe dat werkt. Ik ben mij muziek nog ratings aan het geven. Dan ga ik er beslist een paar aanmaken.

Leuk ook dat ze 'dynamic' zijn. Als ik instel dat ik in de playlist alleen nummers met een minimale waardering van drie wil hebben, verwijderen nummers zich ook als ik de rating verlaag naar 1 of 2. Mooi bedacht weer van Apple =)

Verder luister ik veel naar internetradio. Bij het starten van een radiostream krijg ik geen venstertje meer over dat bij aan het voorbufferen is. Hij begint gewoon te spelen. Blijkbaar is dit niet alleen in de nieuwe QuickTime zo? Wel moet hij tijdens de stream soms nog ff bijbufferen.

Al met al erg tevreden =)

iTunes 3 is in de praktijk een stuk beter dan 2. je zal de nieuwe featuress uiteindelijk tog nooit gebruiken je denk in het begin a leuk gratis speelgoed goody goody, Gratis! maa uieindelijk zijn de features te verwaarlozen, omdat deze uiteindelijk niets voor stellen.

Tot nu toe verbaas ik me nog bijna dagelijks over de mogelijkheden die ik tegenkom in sommige gratis software... dit was me bij micro niet gelukt.... erg micro soft...

Ik ben tot nu toe erg tevreden ook!

[quote:post_uid0="hhoeksma"]Ik ben tot nu toe erg tevreden ook![/quote:post_uid0] Ik ook. Al achttien jaar ;-)

Zeer goede en leuke update van iTunes!! De mogelijkheid van waardering van nummers is erg leuk. Het is wel ff werk als je zoveel nummers in je iTunes heb zitten (mijn volledige CD collectie), maar dan heb je ook wat :p . Ook de algemene volumeaanpassing is erg fijn. Nu niet meer als een idoot je volume aanpassen omdat een nummer veel harder of zachter is dan de rest...

Aangezien ik al mijn muziek gewoon koop niet in nederland hoor ik ben wel gek je betaald hier veelste veel heb ik uiteindelijk niet zoveel aan de volume controle, goekope CD Koop je op [url=http://www.play.com]http://www.play.com[/url] op deze site heb je alle nieuwe Muziek Cd's DVD films voor de fractie van wt het kost hier in nederland. als Bedrijven zoals sony in nederland meer Cd wilt verkopen moeten ze wel wat aan hun prijs doen in nederland op het internet zijn de prijzen enorm laag je hebt alle nieuwe orginele cd's voor 13€ dat invergelijking in nederland van de 17 A 20 €. voor de 13 € wordt de cd ook nog eens bij aan huis geleverd. DEZE SITE is 100% te vertrouwen. ik wil met deze oproep zeggen koop CD's Maar niet in nederland maar op het web. en het leuke is ik heb een amerikaanse Cd gemaakt in nederland verscheept naar amerika en daarna weer naar engeland waar play.com is, en daarna weer naar nederland met dit proces bespaar je bijna 40% op de kosten wat dezelfde Cd kost in nederland dit is natuurlijk achterlijk. p/s DVD zijn op deze site ook de helf goekoper dan in nederland deze site is echt de moeite waard. [url=http://www.play.com]http://www.play.com[/url]

[quote:post_uid0="ringenoldus"]Aangezien ik al mijn muziek gewoon koop niet in nederland hoor ik ben wel gek je betaald hier veelste veel heb ik uiteindelijk niet zoveel aan de volume controle, goekope CD Koop je op [url=http://www.play.com]http://www.play.com[/url] op deze site heb je alle nieuwe Muziek Cd's DVD films voor de fractie van wt het kost hier in nederland. als Bedrijven zoals sony in nederland meer Cd wilt verkopen moeten ze wel wat aan hun prijs doen in nederland op het internet zijn de prijzen enorm laag je hebt alle nieuwe orginele cd's voor 13€ dat invergelijking in nederland van de 17 A 20 €. voor de 13 € wordt de cd ook nog eens bij aan huis geleverd. DEZE SITE is 100% te vertrouwen. ik wil met deze oproep zeggen koop CD's Maar niet in nederland maar op het web. en het leuke is ik heb een amerikaanse Cd gemaakt in nederland verscheept naar amerika en daarna weer naar engeland waar play.com is, en daarna weer naar nederland met dit proces bespaar je bijna 40% op de kosten wat dezelfde Cd kost in nederland dit is natuurlijk achterlijk. p/s DVD zijn op deze site ook de helf goekoper dan in nederland deze site is echt de moeite waard. [url=http://www.play.com]http://www.play.com[/url][/quote:post_uid0] Hoi Ringenoldus,

Heel leuk dat je je cdtjes goedkoper koopt buiten nederland, maar volgens mij ging het hier om iTunes, en daar heb ik niets over gelezen, wat je daar nu van vind! jammer, maar ik zal je zeggen wat ik ervan vind:

Ik vind dat Apple mooie, goede, gebruiksvriendelijke software meeleverd, waar je ook  nog wat aan hebt, bij mijn windhoos machine kreeg ik destijds een paar spelletjes waar je niets aan hebt.

Apple doet er wat bij waar je wel wat aan hebt, voor ik wist wat toast was, laatstaan, dta ik het had, kon ik met iTunes mijn muziek beheren, branden, etc ik bedoel maar, ik ben er heel blij mee, zelfs voor mij een beginnende maccer is het duidelijk.
De functie die ik nu heb om mijn nummers te waarderen vind ik ook een goede functie, je kunt nu zelfs een cdtje brandenn, met alleen de hoogst of juist de laagste waarderingen, goede keus dus

mijn appeltje

Ja alles leuk en aardig en wat heb je uieindelijk aan mooie software die veelteveel Cpu gebruiken omdat ze een leuke Gui dit is ook de reden waarom apple nooit iets zal bereiken op de server markt met hun eigen software de Gui van OS 10.2 vraag echt veelsteveel van de Cpu voor eeen server profesionele mensen hebben niet aan zo'n Gui ja heel leuk hoor de eenovoudigheid maar dat vreet snelheid, in alle gebiedeen en dat is dus ook de reden waarom iedereen als ze een mac server willen hebben er en kopen bij [url=http://www.yellowdoglinux.com/ydl_home.shtml]http://www.yellowdoglinux.com/ydl_home.shtml[/url] ze verkopen ook rackmount server met apple Hardware. Apple vergooid de kans op de servers omdat ze niet weten wat ze doen, apple servertjes zijn ook alleen leuk als je een klein bedrijfje hebt, voor grotere bedrijfen kosten deze mac een strop om je nek kwa bandbreede en software snelheid daarom gebruiken de grote bedrijfen Apple zelf OOK Sun Ultrasparc, Die een gewone linux draaien zonder een zware Gui er op, Itunes 3 heel leuk mar wat heb ik aan de Gui van iTunes, het had allemaal een stuk simpeler kunne zijn zodat je minder Cpu verbruikt.

en nog een ding ik ga geen mp3 omzetten in het oorsprokelijke fromaat ik ben wel gek de kwaliteit van Mp3 zijn all slecht dus laat staan dat ik ze weer omzet naar Aiff, ik ben wel gek maar mijn oren doe ik daar geen plezier mee, al dat geruis en getik en rare onbekende geluiden die niet bij de Muziek horen nee dat is niet voor mij Het omzetten van Mp3, veelste lage Kwaliteit voor mij

Ik weet niet wat het is maar Itunes 2 was geweldig ik ripte cd's in de hoogste kwaliteit en was blij met de nieuwe dingen.Itunes 3 heeft zeer handige grapjes erbij maar......ik heb zeker de eerste week rare korte haperingen gehad in de muziek.'K weet niet wat het is,gelukkig heb ik vandaag geen hapering meer gehad.Als dat dus over is dan is het gewoon weer toppie :D  ;)

Aljo :stuck_out_tongue:

Ik heb ook tijdens de start van iTunes het eerste nummer na 2 seconden een dipje en daarna niet meer. Telkens als ik iTunes opnieuw opstart... Dus bijna 2 x in de week...

de mac blijft nl bijna altijd aan… Alleen als ik scanwerk moet doen of iets branden, dan moet ik naar OS 9 booten… die stomme SCSI kaart krijg ik niet in OSX aan de praat…

[quote:post_uid0="ringenoldus"]en nog een ding ik ga geen mp3 omzetten in het oorsprokelijke fromaat ik ben wel gek de kwaliteit van Mp3 zijn all slecht dus laat staan dat ik ze weer omzet naar Aiff, ik ben wel gek maar mijn oren doe ik daar geen plezier mee, al dat geruis en getik en rare onbekende geluiden die niet bij de Muziek horen nee dat is niet voor mij Het omzetten van Mp3, veelste lage Kwaliteit voor mij[/quote:post_uid0] Wel mijn beste je start hier een dicussie over slechte kwaliteit van mp3's, komt er dus op neer dat jij geen mac en iTunes hebt en ook niet echt een supergehoor. Als je zo gefixeerd bent op klank waarom koop je dan CD's? CD's klinken ook niet zo goed als vinyl. Ik moet trouwens zeggen dat de klank van iTunes dus echt wel goed is voor een mp3 proggie. Ik heb nooit last van tikken en geruis. En waarom zou je een mp3 terug omzetten naar aiff? je hebt de CD's toch al.

Blijkbaar snap jij dus niks van Apple. waar dient iTunes voor denk je? wel ik zal je even wat van gebruiksgemak uitleggen. Je gaat naar de winkel en koopt een CD je steekt hem in je computer en je computer maakt een back up? wil jij die back ups in aiff? geen probleem iTunes bewaart ze als AIFF. (heb je wel heel veel schifruimte nodig maar ja als je zo op klank gesteld bent heb dat er wel voor over.  :p Vervolgens neem je iBook of powerbook sluit hem op je netwerkje aan en importeer je de AIFF files en sla je ze als mp3 op je laptop en hup op het werk kan je iedereen jennen met jouw muziek, moet je wel oppassen dat je collega's niet beginnen te melken over de slechte kwaliteit omdat zij dadelijk zullen horen dat je geen AIFF's draait  :D  vervolgens neem je je iPod en sluit hem aan op je iBook want het is toch wel heel zielig als je zo'n grote CD collectie hebt en je kan ze enkel thuis luisteren, je neemt ze toch gewoon overal mee op de trein, op de fiets, op straat, in de auto waar dan ook.

En dat mijn beste is Apple, making your life easy en liefst op een mooie en eenvoudige manier en niet op een ingewikkelde en lelijke manier als met linux of microsoft. Jij klaagt over je oor wij klagen over je oog.

De GUI van andere OSsen zijn voor mij van veels te lage kwaliteit :stuck_out_tongue:

MacAttack; goede uitleg, ik had het niet beter gekunt. Maar niet op ringenoldus letten, hij is inmiddels verbannen van dit forum.

Betekend dat dat hij mijn antwoord niet heeft kunnen lezen? dju toch  :(

Ik begon ook al door te krijgen dat het een trol was  :p  Maar ik ben nog een groentje hier he  :)

Ik ben als nieuwe Maccer echt SUPER verbaasd van iTunes 3!!! Ik heb  jaren op een windows machine gewerkt, maar een kennis van mij probeerde mij de laatste twee jaar om te krijgen naar een Macintosh... ik dacht dat het voor mij te moeilijk e.d. dus maar uitstellen. Na vele crashes en data verlies besloot ik zijn raad op te volgen!

Ik kocht een iMac 17" inch breedbeeld, daar ik veel doe met video bewerking en met mijn foto's.

Tevens deed en doe ik nog steeds ontzettend veel met muziek. Heb inmiddels in de laatste 5 jaar al mijn muziek van vinyl en cd opgeslagen in MP3 formaat (ben er zeer tevreden over de geluidskwaliteit, maar goed…), maar zocht een goed beheerprogramma.
Na alles uitgeprobeerd te hebben bleef ik werken met Musicmatch (toonaangevend voor Windows) en ripte en beheerde hier alles mee. (Heb inmiddels 15.000 nummers)

Nu ik de nieuwe Mac heb en het e.e.a. had gehoord over iTunes 2 van mijn kennis dacht ik dat het voor mij ook goed genoeg zou zijn.
Nu kreeg ik op mijn nieuwe Mac iTunes 3 meegeleverd en hiermee ben ik ZEER tevreden!

Onverstelbaar hoeveel manieren om je muziek te beheren en met welke snelheid alles gaat, ongelovelijk (MusicMatch werd wel wat langszaam met deze hoeveelheid nummers). Ik wil iTunes 3 helemaal niet de hemel inprijzen, maar het is het beste MP3 programma waar ik tot nu toe mee heb gewerkt. Zeker de Musicmatch kenners onder ons zullen met mij begrijpen dat Musicmatch ook de nodige opties heeft, maar net even een klasse minder is op het moment dan iTunes 3.

Ik heb nog geen ervaringen met het rechtstreeks branden m.b.v. iTunes 3, maar ik geloof direct de andere recenties in deze. Ik gebruik hiervoor Toast 5.

Voor iemand die dezelfde interesses heeft als ik, videomontage, foto's ordenen/bewerken en muziek archiveren en rippen, komt absoluut het beste weg met een Mac en hoeft geen dure extra's te kopen zoals videobewerkingskaarten en software. Alles zit standaard op de Mac.

Groet van "groentje" Jeroen.

Laat ik hier ook eens wat posten. Ik heb dit forum bericht nog niet eerder gelezen en ik had niet meteen zin om elk verhaal te volgen maar hier is mijn mening! : iTunes zou appart verkocht kunnen worden voor minstens € 100.

Dat was em! Ik ben echt ZEER tevreden over iTunes. Ik vind het de beste iApp voor Mac!! Elke keer als ik mijn maccie opstart is dit programma het tweede wat ik opstart!

Dennis

itunes is inderdaad een fantastisch progamma om je muziek collectie te beheren. Toen ik net overstapte op de mac in augustus was itunes al meteen mijn favoriete progamma. De ware kracht van intunes heb ik pas leren kennen toen ik mijn ipod kreeg. Deze twee werken echt goed samen. je kunt afspeellijsten kopieren of de hele bibliotheek. Dat itunes voor 100 euro apart verkocht zou mogen worden vind ik wel overdreven.

Hallo, ik ben ook net als de rest zeer tevreden over itunes3 ,in combi met me ipod werkt prima, alleen heb ik sinds itunes3 nu af en toe een storend geluid bij het rippen van cd's, ik zou het willen omschrijven als alsof er een slecht contact, kabel breuk , ergens zit, alleen die zit er niet tussen want ik doe alles in me ibook,heeft iemand dit probleem ook al gehad, of zou het aan m'n bookje liggen , hardware matig zeg maar.

Nog even voor de duidelijkheid ,ik bedoel dus niet dropouts ofzo iets maar echt als of er een kabelbreuk/vuilcontact is, daarom wil ik ook eigenlijk een vuile lens uitsluiten , of zou dit ook de oorzaak kunnen zijn ?

[quote:cc073c3289]Dat itunes voor 100 euro apart verkocht zou mogen worden vind ik wel overdreven.[/quote:cc073c3289] Ik bedoelde guldens hehe :wink:

Dennis