iTunes 4.1 heeft een Bug

Na installatie van Panther werkte alles nog goed. Maar de update van iTunes 4.01 naar 4.1 deed me de das om. Op mijn PowerMac G4 ging iTunes driftig met mijn harddisk in de weer waarbij hij vele gig's op mijn bootdisk opslokte. Dit resulteerde in een niet te stoppen proces waarbij alleen een harde reset nog helpt. Na herstart was de diskruimte weer beschikbaar. Na het weggooien van iTunes prefs leek het ok. Tot ik Music Sharing activeerde. Bang - zelfde probleem. Ook het toevoegen van bepaalde nieuwe songs brengt het kleurenwiel weer terug. Een force quit werkt aleen de eerste 5-10 minuten nog.

Mij MP3’s staan op een ander volume en ja ik heb kopieëren naar home uitgezet.

Op mijn PowerBook had overigens geen problemen. Dus het is met veel MP3’s of met een afwijkend volume voor de bibliotheek.

Op dit Forum zag ik nog geen posts maar op de Apple US site staat het er vol mee! Zoek op http://discussions.info.apple.com/ in de sectie ‘iTunes for Macintosh’ op crash.

Verder niemand met deze problemen?

Heb deze en andere problemen wel vaker gehoord. Ben daarom van de upgrade afgebleven en werk naar volle tevredenheid met versie 4.01

Inmiddels de problemen opgelost. iTunes 4 receipt weggegooid (anders wil hij niet installeren) en 4.0 installeren klaar. Geen problemen meer. :D