Itunes 4.6!

Hij is nu te downloaden via software update! Hij is bij mij nu bezig. Ben benieuwd :D

8.4 mb nou we zijn bezig :D

Die 8.4 MB, is dat nou alleen maar dat Airplay?

ik denk het wel, verder is er niets veranderd

loading down...

jippie! eindelijk :) nu de itms nog!

[quote:b79afe2e4b="Mauricej"]ik denk het wel, verder is er niets veranderd[/quote:b79afe2e4b] Volgens de beschrijving zijn er nog een paar kleine andere dingen aangepast. Ik ben hem nu aan het installeren, ben benieuwd.

In de voorkeuren kun je op de Audio tab instellingen voor luidsprekers via de Airport Express opgeven.

[quote:289be7bff6]iTunes 4.6 biedt ondersteuning voor het draadloos afspelen van muziek via de AirPort Express met AirTunes. Verder zijn er enkele kleine verbeteringen aangebracht.[/quote:289be7bff6]

Begeleidend schrijven bij up-date. :wink:

"AirTunes support requires Mac OS X 10.3 or later" Ik word zooooo moe van Apple... Ze sluiten 10.2.6 gebruikers uit van allerlei updates. Ik kan mijn Airport Extreme ook al niet updaten. Volgend jaar koop ik een nieuwe Apple, dan heb ik ook een hogere versie besturingssysteem.

[quote:53bec2f15d="mikanik"]"AirTunes support requires Mac OS X 10.3 or later" Ik word zooooo moe van Apple... Ze sluiten 10.2.6 gebruikers uit van allerlei updates. Ik kan mijn Airport Extreme ook al niet updaten. Volgend jaar koop ik een nieuwe Apple, dan heb ik ook een hogere versie besturingssysteem.[/quote:53bec2f15d] Dat heet innovatie en hoort er nou eenmaal erbij. Apple stopt iedere keer weer nieuwe technologie in het OS en gaat vervolgens hardware en software bouwen die daar iets mee kan doen. Je kunt niet van Apple verwachten dat ze oude versies blijven ondersteunen.

Aan jou de keus of je meegaat of niet.
Je huidige systeem blijft gewoon werken.

Maar wil je genieten van al het moois Apple te bieden heeft, dan zul je moeten investeren.

En dat geldt niet alleen voor Apple. Ook op het Windows platform gebeuren zulke dingen.

[quote:33384cb1ab="macpro"]Dat heet innovatie en hoort er nou eenmaal erbij.[/quote:33384cb1ab] Onzin, mijn oude Performa 5300 (de eerste PowerMac op 100Mhz) werd geleverd met Systeem 7.5.x, ik heb deze mac kunnen gebruiken voor jaren en altijd draaide er alle software op. Ik heb er zelfs systeem 9.1 op gedraaid.

Apple heeft alleen geleerd dat er zo meer te verdienen valt…

[quote:80f8f7fd50="macpro"] Apple stopt iedere keer weer nieuwe technologie in het OS en gaat vervolgens hardware en software bouwen die daar iets mee kan doen. Je kunt niet van Apple verwachten dat ze oude versies blijven ondersteunen.

Aan jou de keus of je meegaat of niet.
Je huidige systeem blijft gewoon werken.

Maar wil je genieten van al het moois Apple te bieden heeft, dan zul je moeten investeren.

En dat geldt niet alleen voor Apple. Ook op het Windows platform gebeuren zulke dingen.[/quote:80f8f7fd50]

Daar ben ik het niet mee eens. Je kunt het zeker wel verwachten van een bedrijf dat ze ook software blijven ondersteunen dat al een hele tijd op de markt is. Zeker als dat een flinke duit gekost heeft. Microsoft blijft ook updates verstrekken van oudere software (bv NT4.0 en oudere office) en nieuwe software waar ze versies van maken dat op oudere OSen draait. Zij zijn ook niet de enigen. Nero bijvoorbeeld heb ik een oude versie van, maar ook daar blijven updates voor nieuwere branders voor komen en dat soort.
Apple is het zeker niet verplicht om dit te doen, maar het is wel een stukje extra service waar veel software giganten wel aan doen, en dat je voor de megabucks die je hebt moeten neertellen voor de apple (of belachelijk dure upgrade van je OS) behoorlijk te verwachten is. Ik vind dit een soort afperserij dat je een heel dure upgrade moet kopen (het doet er niet eens toe of je de vorige versie van osX hebt), want anders krijg je geen support meer.

Nee, ik vind dit niet netjes!

ps. sorry voor dit offtopic verhaal. Airtunes rulez!

[quote:35f31ad109="Sybke"]Onzin, mijn oude Performa 5300 (de eerste PowerMac op 100Mhz) werd geleverd met Systeem 7.5.x, ik heb deze mac kunnen gebruiken voor jaren en altijd draaide er alle software op. Ik heb er zelfs systeem 9.1 op gedraaid. [/quote:35f31ad109]

Maar je moest systeem 8 en 9 toch ook kopen? Er is niks veranderd hoor. Mijn iMac gebruik ik al jaren en gaat nog wel even mee ook.

[quote:6e70606e97="Sybke"]Onzin, mijn oude Performa 5300 (de eerste PowerMac op 100Mhz) werd geleverd met Systeem 7.5.x, ik heb deze mac kunnen gebruiken voor jaren en altijd draaide er alle software op. Ik heb er zelfs systeem 9.1 op gedraaid.

Apple heeft alleen geleerd dat er zo meer te verdienen valt…[/quote:6e70606e97]
Dat is een ander verhaal. Ik beweer ook niet dat mikanik Airport Express nooit zal kunnen gebruiken met z’n huidige hardware. Maar als hij het wil, en die keuze is aan mikanik, dan zal hij zijn OS moeten upgraden.

Voor jouw Performa geldt hetzelfde. De laatste versies van QuickTime draaien echt niet met Systeem 7.5.x. Dus heb je daar ook updates moeten kopen naar Mac OS 8 of Mac OS 9, als je die nieuwe QuickTime had willen gebruiken.

Dat er voor Apple een financieel voordeel mee valt te halen zal ik uiteraard niet ontkennen.
Het blijft natuurlijk een bedrijf dat geld wil verdienen.

Heeeey,

Heeft er hier nog iemand dat, nadat je hebt geupdate naar 4.6, er ineens tikjes in de muziek voorkomen? Het zijn geen echte ‘tikjes’ meer een brommerig tikje… (ja, hoe leg ik dít nou uit!!!).

Goed, wie-o-wie??

Grtz Aljo

[quote:a3a1bec54c="Aljo"]Heeeey,

Heeft er hier nog iemand dat, nadat je hebt geupdate naar 4.6, er ineens tikjes in de muziek voorkomen? Het zijn geen echte ‘tikjes’ meer een brommerig tikje… (ja, hoe leg ik dít nou uit!!!).

Goed, wie-o-wie??

Grtz Aljo[/quote:a3a1bec54c]

Ow, okee, sorry

Hij is weg, dus is dit ineens wel heel erg ontopic geworden :innocent:

Ik ‘schrok’ in eerste instantie, maar ik weet niet wat t was…

Grtz Aljo

Jah.. ehh. ik weet het niet, maar mijn "ouderwetse" G5 2x2.0 (oldskool) waarmee ik helemaal uptodate ben zonder problemen is opeens vet instabiel sinds ik itunes 4.6 heb binnengehaald.. Inderdaad, tikjes, vage crashes?? Roept u maar??

Hmzz, instabiel is de mijne niet (G5 1,6 1.25 Gb geheugen). Ik probeer nu weer die tikjes te ontdekken, maar ze zijn ineens weg...

Nu alleen nog een Airport, heb ik wat aan deze update :wink:

Grtz

No problem hiero..

Geen tikjes in iTunes, wel in DJ-1800 die gebruik maakt van de iTunes Library…
Beetje apart…