iTunes 4.9 ondersteunt Podcasting

iPodder-achtige features in iTunes 4.9:

[quote:c7896dac7e]Steve Jobs told… …that Apple would add Podcasting support to its next version of iTunes (4.9), which is due within 60 days.[/quote:c7896dac7e]

Maar zeker zo intressant:

[quote:c7896dac7e]…when pressed on the subject of whether or not there might eventually be movies for sale, he [Jobs] said “I’m going to have to leave that answer to our actions in the future.”[/quote:c7896dac7e]

iTunes Movie Store… klinkt toch niet verkeerd.

Eerst maar eens de kosten en het aanbod bekijken. Die podcast ondersteuning is trouwens wel erg fijn, af en toe gaat het nog wel eens mis met NetNewsWire, dubbele podcasts etc. (maar dat kan ook aan de feed liggen)

ik snap dat hele gedoe rond ipodcasting niet zo

het is een radio uitzending opgenomen en in mp3 gecodeerd? wat is daar nou zo bijzonder aan? :expressionless:

Tja natuurlijk gaat Steve begin juni aankondigen dat jer via iTunes films kunt huren! Das de enige reden waarom het een en ander reeds in iTunes zit!

@lowfi

hier is wat info over podcasting te vinden: http://www.podcastinfo.nl/

Het is meer webloggen met audiobestanden.

[quote:b17f8132e8="lowfi"]ik snap dat hele gedoe rond ipodcasting niet zo[/quote:b17f8132e8] Het is podcasting, zonder de i ervoor. Podcasting heeft niet direct iets met apple of ipods te maken.

[quote:6d6d99c011]ik snap dat hele gedoe rond ipodcasting niet zo[/quote:6d6d99c011]

Podcasten is een RSS-feed met attachments (muziek, video, plaatjes, anyfile). Je kiest een podcast en de client (bv ipodder) haalt automatisch de nieuwe mp3’s binnen en plaatst ze in iTunes. Maakt het juist gemakkelijk. Het aanbod is daarbij open. iedereen kan iets aanbieden; hoe klein zijn/haar publiek ook.

Meer info ook op de sites van Adam Curry:
http://www.ipodder.org of
http://dailysourcecode.com/

ik zie de gein wel in van podcasting, maar vind het net als bloggen voornamelijk een kwestie van je hart willen luchten. Er is een aantal hele goede blogs, maar het merendeel is van een droevende kwaliteit en voegt geen moer toe aan het leven van anderen. Het is voornamelijk mensen die de meest droge details van hun leven delen met niemand, simpelweg omdat niemand geintereseerd is. 99.9% zenders en 0.01% ontvangers.

ik zie de gein wel in van podcasting, maar vind het net als bloggen voornamelijk een kwestie van je hart willen luchten. Er is een aantal hele goede blogs, maar het merendeel is van een droevende kwaliteit en voegt geen moer toe aan het leven van anderen. Het is voornamelijk mensen die de meest droge details van hun leven delen met niemand, simpelweg omdat niemand geintereseerd is. 99.9% zenders en 0.01% ontvangers.

ik zie de gein wel in van podcasting, maar vind het net als bloggen voornamelijk een kwestie van je hart willen luchten. Er is een aantal hele goede blogs, maar het merendeel is van een bedroevende kwaliteit en voegt geen moer toe aan het leven van anderen.

Het is ergens wat…pathetisch. Het zijn voornamelijk mensen die de meest droge details van hun leven delen met niemand, simpelweg omdat niemand geintereseerd is. 99.9% zenders en 0.01% ontvangers. Met andere woorden: digitale masturbatie vanwege eenzaamheid.

gij wilt blijkbaar een paar sterrekes bij u naam é, 3 dubbel posten! :roll:

ik zie zakelijk ook wel mogelijkheden. ik doe bijv. zelf vrij kennisintensief werk met veel actualiteit erin. en het maakt niet uit of dat krant, radio, tv of iets anders is, waarlangs de info binnenkomt. je hebt alleen iemand nodig die een kwalitatieve selectie maakt, die bij je behoefte aansluit, en het goed samenvat en ordent, van meta-info voorziet. kortom: value added. voor mij zou dat betekenen dat ik op een moment dat dat mij uitkomt kennis kan nemen van de informatie in welke vorm die ook tot mij komt. Meer dan geinig?

Het hele weblog gebeuren is ook meer van "ik lees jou weblog daarom lees jij mijn weblog. Zelf heb ik podcasts vooral op mijn ipod staan om ze in de trein te luisteren, in de ochtend heb ik gewoon niet altijd zin om naar muziek te luisteren, of mensen hebben er last van, en een audioboek is dan net weer iets te intensief om 's ochtends vroeg aan te horen. Dus slap gezwam van iemand is dan wel oke. Het gaat ook net als webloggen meestal echt nergens over.

Er zijn wel leuke Podcasts te vinden. Mijn favoriet is Coverville, een soort radiopgrogramma (waarover de rechten worden betaald via reclame) met hele mooie obscure covers van bekende songs. 8)

BNN heeft ook Podcasts, opgenomen uitzendingen van Radio 1 (United etc...) Best handig als je geen zin heb om 's avonds radio te luisteren en in de trein wel :)