Itunes 4 en toen was het stil.....

Na het downloaden van Itunes 4 weigert deze applicatie volledig. Alles werkt: ik kan Cd's importeren, playlists aanmaken, maar geuid uit mijn speakers wil niet lukken. Speakes zijn corect aangesloten en werken ook. ( Bij opstarten hoor ik wel de "opstart tune") Heeft iemand deze problemen ook gehad. Wie kan me helpen.

Leubie :frowning:

Heb je al bij 'sound' in de 'system preferences' gekeken bij 'output volume'?

ja heb ik gedaan, is in orde. Itunes begint niet ens met afspelen. de track titel en duur van de de track zijn te zien en that's it.

???

Misschien een beetje stom, maar iTunes heeft ook een Volume knop. Speelt Quicktime wel geluid af?

Heb het geprobeerd, en daar heb ik wel beeld, maar geen geluid. Ik krijg de melding dat er voor het afspelen van het geluid een bepaalde software component mist. wellicht is dat inderdaad de reden dat ikgeen geluid uit mijn Itunes krijg.....

Ik heb trouwens ook een probleem met iTunes4. Ik kan namelijk Power Radio Maarssen (een lokale omroep vlakbij Utrecht) niet meer via iTunes beluisteren. Met iTunes 2 en 3 werkte het prima, maar sinds versie 4 kan hij geen verbinding maken met de stream van Power RM. Als je op Power RM klikt opent hij de stream en zegt iTunes4 'bezig met verbinden'. Vervolgens gebeurt er helemaal niks...Weet iemand waaraan het kan liggen of moet ik gewoon nog een keer die stream downloaden? Het adres van de stream is nog steeds hetzelfde als eerst. :finderoud:

iTunes heeft me ook nog niks anders dan problemen bezorgd. Ik ben er niet content van. Had ik da maar nooit geinstalleerd, met 3 verliep alles vlot. En nu ist ier allemaal om zeep.

niet een een of andere gekke equalizer instelling gebruikt??

had ik ook.... heel vreemd geluid doet het opeens niet meer en iTunes wilt niks meer afspelen. Bij mij heeft alleen een herstart gewerkt. Heel vage bug. (ik kan wel zeggen dat ik niks over het hoofd heb gezien, ik heb alles dubbel gecontroleerd en kan meestal alle problemen wel oplossen)

Zelfs dat werkt niet. Het is wel stil zo.... Iemand anders een oplossing??

Voor zover ik het begrijp zit het probleem niet in ITunes maar in Quicktime. Je geeft immers aan dat Quicktime ook geen geluid geeft, vandaar...

Ik raad je aan de laatste versie (6.2) te installeren.

Succes

ik heb geen probleem gehad , eerst itunes 3 verweiderd. en toen itunes 4 er op gezet . en zo waar alles werkt perfekt het geluid is cool . en heel veel luister luister plezier . moet bij een ander toch ook kunnen . toi toi toi .

tja, en toen was het bij mij ook stil. de hele ochten lekker muziekies gedraait, ik klik op pause, en na 5 minuten op play, en hij zegt: doei doei!

hoe moet dat nu zonder muziek!?

Eventjes dit op tafel gooien :

heb gisteren geüpgrade naar itunes 4 en de music store bezocht om (totdat we kunnen kopen) eens enkele previews te horen.

Na zo’n 20 songs (misschien wel 40 hoor :o ) kon ik plots geen geluid meer uit itunes krijgen.
Overschakelen naar mijn bibliotheek en een song proberen af te spelen lukte ook niet : de ‘playhead’ bleef altijd staan waar je hem neersleepte of bij het dubbelklikken op een liedje aan het begin.

Itunes heropstarten lukte niet, enkel een volledige reboot??? :sealed:

Het was naderhand te laat om via musicstore nog meer te proberen, maar dit is toch wel een raar verschijnsel.

Davedive

Omdat iedereen zich hiermee aan het bemoeien is en NOG STEEDS geen oplossing gevonden is, even een uitstapje voor mij uit het video forum.

Je hebt een HEEL grote kans dat je audiodevice driver corrupt is geraakt. Zeker als een ander programma ook geen geluid kan weergeven. De boosdoener zit in:
schijf X-systeem-bibliotheek-extensions- AppleOnboardAudio.kext.
Gooi deze weg (heeft wel ‘systeem’ als eigenaar maar dit moet IEDEREEN hier onderhand kunnen weggooien!)
Draai de laatst gedane OS update nogmaals. Dan wordt de audio device-driver opnieuw geinstalleerd.
Herstel de permissies vooraf EN achteraf.
Gooi de voorkeuren van iTunes weg.
succes allen!
SLC