iTunes 4, lettertype!?!

Nou iTunes 4 vannacht nog even snel geïnstalleerd en kwam direct tot m'n stomme verbazing dat het lettertype niet hetzelfde is. Nou eigenlijk wel het zelfde lettertype, maar niet dik gedrukt. Ik kan nergens vinden of ik dit kan veranderen. Zijn er nog meer die dat hebben, en hoe kan je dat veranderen. Het irriteerd mij lichtelijk. Ach ja sommige mensen storen zich overal aan.

Warner Raven

PS: leuk speelgoedje weer!

Ik vind het ook niks, lijkt het oude Courier wel (zonder schreef) en het leest ook voor geen meter. Ik heb nu al meerdere klachten hierover gezien en ik hoop dat apple hier snel wat meer opties in aanbrengt.

via system preference, general, font smoothing, kun je instellingen aanpassen, werkt weer als een zonnetje, of lettertype in itunes, preference op large zetten. :roll:

En ik heb er zelf ook nog een: onder systeemvoorkeuren -> algemeen: Schakel anti-aliasing uit voor lettertypen met puntgrootte X of kleiner. Bij mij hielp het om van 9 naar 8 terug te gaan.

Dat is beter! Woef! Ik irriteerde me er ook aan :roll:

Groet! :mrgreen:

Het gekke bij mij is is dat de letters inderdaad veranderd zijn, alleen bij een artiest met een extra leesteken op een letter (bv. Björk) zien de letters er wel uit als in iTunes 3. Maar ben blij dat jullie al een oplossing hebben.javascript:emoticon(':D')

Groet
Job

Het komt omdat iTunes nu een app is die zich wel iets aantrekt van je systeeminstellingen, volgens mij is het zelfs een cocoa programma geworden, is ook veel sneller naar mijn idee

[quote:70bd47f89f="JobKuipers"]Het gekke bij mij is is dat de letters inderdaad veranderd zijn, alleen bij een artiest met een extra leesteken op een letter (bv. Björk) zien de letters er wel uit als in iTunes 3. Maar ben blij dat jullie al een oplossing hebben.javascript:emoticon(':D')[/quote:70bd47f89f] nu alleen nog die vern**kte rot knopje weg....

Genoeg opties zie ik. Gellukkig ben ik niet de enige die zich hieraan stoort. Vanavond thuis even proberen. Werk op het werk met OS 9, dus moet ik nog even geduld hebben.

Thanxx.

Welk[quote:62e3985f67]vern**kte rot knopje[/quote:62e3985f67]? Ziet er toch allemaal vrijwel het zelfde uit?

[quote:dd304e71f1="warnerraven"]Nou eigenlijk wel het zelfde lettertype, maar niet dik gedrukt. Ik kan nergens vinden of ik dit kan veranderen. Zijn er nog meer die dat hebben...[/quote:dd304e71f1]

Hier is het nog vreemder… iTunes 4 tegelijk op zowel mijn iMac als mijn iBook gezet en inderdaad verschillen! :x

Zo ziet het er op mijn iMac uit:

[img:dd304e71f1]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1051705354.jpg[/img:dd304e71f1]

…en dit werd het op mijn iBook:

[img:dd304e71f1]http://www.folosa.com/macosx/public/img-1051705572.jpg[/img:dd304e71f1]

Zoals je ziet (of niet) is niet alleen het lettertype anders (zoals hier al ontdekt), maar ook de “eject” knop is net even anders… geen probleem, maar wel HEEL eigenaardig…

Dat lettertype op je ibook is niet anders, alleen is anti-alias uitgeschakeld voor letters van die grootte. De oplossing die ik hiervoor al heb beschreven zorgt ervoor dat de weergave op je ibook hetzelfde wordt.

iRuben met die aparte eject-button verbreek je de gedeelde library.

[quote:b68f796a73="Missundaztood"]iRuben met die aparte eject-button verbreek je de gedeelde library.[/quote:b68f796a73]

Ahum… :oops: feeling stupid… ik dacht dat 'ie anders was, maar ik had dus inderdaad gewoon een andere library gekozen… ik zeg niks. :stuck_out_tongue: