iTunes afspelen van externe harde schijf

Beste OMT-ers,

Ik heb mijn muziek op een externe disk staan en wil deze via iTunes afspelen. Ik heb begrepen dat je de verwijzing naar de harddisk niet moet maken via safari/voorkeuren/geavanceerd, maar dat je iTunes dient op te starten met de “alt-toets” ingedrukt.

En daar begint mijn probleem:
Als ik dan de externe disk benader kan ik wel afspelen via iTunes. De songs volgen elkaar niet automatisch op. Steeds moet ik dan de externe harde schijf benaderen voor een volgende song.

Wat ik zou willen is dat ik de externe schijf direct kan zien in het programma iTunes en van daaruit de keuzes maken.
Is dit mogelijk? Of moet ik een heel ander traject bewandelen?

bvd,
Donald.

Of het verschil maakt weet ik niet, maar ik heb het gewoon in iTunes ingesteld.

(Ik neem aan dat jij iTunes>Voorkeuren>Geavanceerd bedoeld).

@KarelWillem: Ja idd ik bedoel iTunes voorkeuren.
Ga het proberen op jouw manier. Dus gewoon in de map geavanceerd een rechtstreekse verwijzen naar externe harddisk.
Laat je het nog weten,
groet, Donald.

LS,
Wat ik graag zou willen gebeurd niet. Ik wil de muziek fysiek op de externe harde schijf laten staan. Wil vervolgens afspelen via iTunes
Ik kan echter in iTunes de muziek niet zien staan die op de harde schijf staat! Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder de muziek daadwerkelijk te importeren?
Als ik iTunes>voorkeuren>geavanceerd slechts de locatie map “iTunes Media” aanpas en aldaar een verwijzing maak naar de externe harddis, levert dat niet het gewenste resultaat.

vr.gr,
Donald D.

Je kan ook de muziek vanaf de externe schijf toevoegen terwijl het vinkje bij “Kopieer bestanden naar…” uitstaat. Dan wordt de muziek wel beschikbaar in iTunes, blijven de bestanden op de externe schijf staan en worden deze niet gekopieerd naar de iTines media map.

Ik heb verschillende iTunes-en, bijv 1 voor 24 bit, 1 voor DJ etc.
Elke iTunes heeft zijn eigen map, de meeste staan extern.

Dus om een nieuwe Bieb te maken start je iTunes met Alt, kies je een compleet nieuwe map (op de externe), en die vul je dan.
Als je een andere iTunes wil, start je weer met Alt.
Gaat eigenlijk perfect.

[quote]
Als ik iTunes>voorkeuren>geavanceerd slechts de locatie map “iTunes Media” aanpas en aldaar een verwijzing maak naar de externe harddis, levert dat niet het gewenste resultaat.
[/quote]Ik speel al jaren de muziek af vanaf de externe harddisk.

En ik zie toch echt gewoon al mijn muziek.

Je moet dan wel verschillende Libraries vanaf scratch aanmaken, KW. Dan werkt die denkwijze wel,

Je kan heel goed één bibliotheek hebben en je muziek op verschillende lokaties hebben staan hoor.

[quote=Night url=http://www.onemorething.nl/community/topic/itunes-afspelen-van-externe-harde-schijf/#post-3037375 time=1486586689]Je moet dan wel verschillende Libraries vanaf scratch aanmaken, KW…[/quote]Deze bibliotheek stond eerst op de interne harddisk.

Pas later is die in zijn geheel naar de externe verhuist.

Na het uitzetten van het vonkje " kopieer bestanden naar…" heb ik nu het gewenste resultaat.
Wat ik nog moet uitzoeken: ik kopieerde mijn reeds gerubriceerde muziek per onderdeel naar in iTunes aangemaakte afspeellijsten.
Toen ik in een keer de Top 1.000 LP-'s kopieerde ging deze slechts gedeeltelijk naar de afspeellijst. De overige LP-'s zette iTunes in een per LP door iTunes zelf aangemaakte afspeellijsten! Wat ging hier fout?
Gr,
Donald D.