Itunes album probleem

Ik heb hier een album staan. maar zodra ik deze in Itunes importeer maakt hij hier als je de muziek in "album modus" bekijkt allemaal verschillende pictogrammetjes van.

hoe krijg ik dit weer bij elkaar?

( als ik op info druk staat er wel bij allemaal hetzelfde album )

Alle nummers van het album selecteren, appeltje+i indrukken en bij 'info' ervoor zorgen dat de albumartiest hetzelfde is. Mocht dat niet werken dan moet je ervoor zorgen dat de artiest hetzelfde is, maar bij mix albums is dit een beetje irritant....

Jaa precies.... daar zit dus ook het probleem.

het is een mixalbum en daar zitten verschillende artiesten in. daar is verder geen oplossing voor?

alle tracks selecteren appeltje i opties deel van verzameling JA

en kwa artiestenvelden in itunes…
was het niet zo dat: Artiest wordt gebruikt bij 1 artiest per album. Bij een verzamelaar is “artiest” zoiets als various artists, “album artiest” wordt gebruikt voor de verschillende artiesten/tracks op een verzamel album

volgens mij is dat de truuk!

j.

"Albumartiest" is voor bijv. de volgende situatie:

Timbaland werkt veel samen met andere artiesten.
Er staan op zijn cd veel nummers met artiest “Timbaland ft. Justin Timberlake” o.i.d.
Gevolg: iTunes ziet een aantal nummers met dezelfde albumtitel, maar verschillende artiesten, en dus lijken de nummers van verschillende albums te komen.
Als je als albumartiest “Timbaland” ingeeft, ziet iTunes de cd weer als een geheel.

Hoop dat het duidelijk is zo.

kijk, zat ik er niet heel veel naast. en is de album artiest dus de oplossing om de boel bij elkaar te houden. leuk. dank voor je uitleg!

j.

Beetje omslag, maar je kunt ook simpelweg zelf een albumcover toevoegen? :)