iTunes blbliotheek - probleem na verplaatsen

Ik hoop dat iemand een oplossing heeft voor het volgende probleem…

Ik had mijn iTunes-muziek op mijn externe harde schijf staan (een Western Digital MyBookWorld). Als ik vanaf mijn MacBook Pro muziek wilde afspelen, moest ik dus verbinding maken met die schijf, voordat ik muziek kon afspelen.

Omdat ik voldoende ruimte op mijn MacBook Pro bleek te hebben, heb ik besloten om mijn muziek te kopiëren vanaf de externe harde schijf naar mijn MacBook Pro (ca. 43 GB aan data…). Dit is gelukt. Maar: nu lukt het niet om mijn muziek vanaf de MacBook Pro af te spelen. De verwijzingen in mijn iTunes-bibliotheek blijven naar de externe harde schijf staan.

De map op mijn MacBook Pro is een exacte kopie van de map op de externe harde schijf. Ik snap dat het probleem in het iTunes-biblioteekbestand zit. Maar: hoe is dit op te lossen (het liefste zonder alle muziekbestanden opnieuw te hoeven importeren in iTunes)?

Heeft iemand suggesties? Of weet iemand waar ik de oplossing van dit probleem kan vinden?

Groet, en alvast dank voor het meedenken,
Rob

je moet iTunes opstarten mèt de Option-toets ingedrukt.
dan kun je naar de nieuwe locatie gaan.

Dat heb ik geprobeerd, maar hij blijft verwijzen naar de eerdere locatie (dus op de externe harde schijf). Als ik met ‘rechter muisknop’ kijk naar de informatie van een iTunes-nummer, dan zie ik ook dat er inderdaad verwezen wordt naar de externe harde schijf om het bestand te vinden.

En als je die schijf (tijdelijk) verwijderd (eject / loskoppelen)?

Rob
Als het niet lukt kun je al je muziek in iTunes verwijderen (niet van je schijf maar alleen uit iTunes ) Haal het vinkje weg bij Voorkeuren/geavanceerd kopieer Bestanden naar iTunes media bij toevoegen bibliotheek.
Daarna alles selecteren op je nieuwe lokatie en in iTunes slepen. Deze zet alles neer zoals je het had staan.

Dank voor de tips! Het verwijderen van de externe harde schijf bleek niet de oplossing; de laatste tip wel! Dank @knip0020 !

Met groet,
rob

Rob
Vergeet niet het vinkje terug te zetten als je alles in de iTunes bibliotheek wil zetten.

… dat is inderdaad een ZEER nuttige extra tip… Dank @knip0020!