[iTunes] cd branden

Hallo,

De situatie is als volgt: Op mijn macmini staat een gedeelde iTunes bib. M’n PowerBook en m’n windows-pc staan ingesteld op te zoeken naar een gedeelde bib. Dus stream ik m’n muziek vanaf m’n macmini. Zo is dit ook op mijn zus haar windows-pc. Zij luisterd dus ook via een stream. Maar nu wil zij cd’tjes kunnen branden met muziek. Die staat dus niet lokaal maar op de macmini. Nieuwe afspeellijsten maken en de liedjes erin slepen (om nadien te branden) is dus onmogelijk. Weet iemand hoe dit wel moet?

mvg,
iSander

Ja daar ben ik nou ook al lang naar opzoek, helaas niks gevonden...

Dit mag niet, en is dus ook niet mogelijk gemaakt. Je zou nu immers CD's kunnen maken met muziek die niet van jou is...

[quote:35e0ddc49b="unSOUND"]Dit mag niet, en is dus ook niet mogelijk gemaakt. Je zou nu immers CD's kunnen maken met muziek die niet van jou is...[/quote:35e0ddc49b]

Was dat nu voor zever? :?

Een track van de iTunes Music Store mag je tot 8x branden ofzo op cd zeker? (weet het niet exact) Waarom zou ik dan niet mogen kunnen branden van een andere mac in hetzelfde huis. Zolang iets binnen huiskring blijft is het toch legaal met betrekking tot de auteurswetgeving?

Dus wat ik dan begrijp: Volgens Apple mag een persoon een liedje downloaden via de music store maar is het totaal verboden dat die z’n zus (die in hetzelfde huis woont en dus tot het gezin behoort) de muziek brand op cd. Daar snap ik nu eens totaal de logica niet van…

gaan we weer..wel of niet mogen branden, wie heeft nog nooit!!!!!!!! een muziekje geluisterd via cassettebandje of (gebrande) cd??

sjonge jonge…denk dat inmiddels 99% van de Computergebruikers wel een gebrande cd heeft liggen ergens…

MOEST ik ff kwijt

:evil: :evil:

De discussie legaal versus illegaal laat ik geheel terzijde MAAR...

D.w.z. dat als ik nu een volledige cd van “Samson & Gert” download van de iTMS mag gans het gezin daar naar luisteren. Dus ook m’n zus op op haar pc in haar kamer. Maar het branden mag niet, dus moet ze maar die hele cd opnieuw downloaden op haar pc juist om die cd te branden (volgens Apple).

Terwijl net m’n bedoeling is met één gedeelde iTunes bib, dubbele downloads te vermijden! Klopt toch helemaal niet. Dus ik kan in principe wel 2x de cd branden voor mij en m’n zus. Maar enkel mijn zus die een cd brand, owéé dat kan/mag niet.

Je kunt dat principe echt niet omzeilen. Behalve als je al je muziek b.v. op een paar DVD's fikt en je zus daaruit laat kiezen wat ze op cd wil hebben.....Ze hoort toch wat je in je library hebt via de streaming en kan zo ook haar cd's samenstellen.

[quote:7dc73516cc="iSander"][quote:7dc73516cc="unSOUND"]Dit mag niet, en is dus ook niet mogelijk gemaakt. Je zou nu immers CD's kunnen maken met muziek die niet van jou is...[/quote:7dc73516cc] Was dat nu voor zever?[/quote:7dc73516cc] iSander, Fozzy, Wat een opgefokte reactie. Wat unSOUND aangeeft dat het met reden gewoon niet kan. Apple zal zich (meer dan het grote en machtige MS) moeten schikken naar de eisen en nukken van de amusementsindustrie, willen ze zich kunnen profileren als een multi media platform. Geld ook voor de one-way synchronisatie van de iPod, en zo meer. Ik denk dat Apple als bouwer van gebruiksvriendelijke computers het echt wel anders had gedaan, als die etterige muziekindustrie niet zo bekrompen was.

Trouwens, het branden van een stream zal technisch nog wel niet zo makkelijk zijn; moet je 'm toch fysiek op je HD hebben, dus downloaden of via netwerk sharen is toch de oplossing.

@iSander—Even los van de redelijkheid of rechtmatigheid van de in iTunes opgelegde beperkingen voor het delen van muziek op een lokaal netwerk:

Het handigste voor jou en je zus zou waarschijnlijk zijn om (een deel van) je muziekverzameling op [i:eb5c799cc9]bestandsniveau[/i:eb5c799cc9] te delen in je lokale netwerk, i.p.v. op iTunes niveau. Dus de muziekbestanden op de Mini in een op het netwerk gedeelde map zetten, en dan op iedere machine de bestanden aan de lokale iTunes bibliotheek (fonotheek?) toevoegen; wel eerst even “Kopieer bestanden naar ‘iTunes Music’ bij toevoegen aan bibliotheek” in iTunes>Voorkeuren>Geavanceerd uitzetten.

Dan heb je feitelijk alleen nog de (m.i. niet onredelijke) beperking dat alle aangesloten machines voor iTMS nummers ook geautoriseerd moeten zijn.

Er zijn nog andere mogelijkheden (zie Google), maar dit is meestal de gemakkelijkste en meest flexibele manier om thuis muziek te delen met meerdere computers.

opgefokt? Nee hoor... ik wou gewoon aan de werreld laten weten dat het zever is :D Ja nee, snap ik heus wel ivm met die muziekindustrie. Zoals idd die eenrichtings synchronisatie van de iPod. Maar dan is het toch ook niet logisch dat je je bib kan delen hé...