iTunes delen in netwerk

Hoewel ik bij voorkeuren aangeef mijn muziek te willen delen, zie ik op mijn andere mac geen gedeelde muziek in iTunes. Wat doe ik niet goed??? :apple:

Bij de andere Mac in de iTunes voorkeuren aangeven: 'zoek naar gedeelde muziek'

Heb ik al aanstaan, maar toch geen kontakt.

En als het dat niet was hebben we meer info nodig over je netwerk...

G4 met iMac via ethernet gekoppeld. Op beide machines heb ik mezelf al beheerder(zelfde naam) aangemaakt. Kan het dat zijn?

Lijkt me straf

Staat op een van de twee je firewall op, deze heeft namelijk wel nodg dat er poorten openstaan

System Preferences -> Network -> Firewall als ik het goed heb

Staan op beide macs open. Is het dus ook niet. Nog suggesties?

Dan weet ik het zo meteen nog niet, sorry

het delen van itunes libraries werkt alleen als de macs/pcs in het zelfde subnet zitten. Bijvoorbeeld 192.168.1.1 en 192.168.1.3. Dit om het streamen over internet onmogelijk te maken. Dus check je netwerk op deze eigenschap.

Sorry als dit een te simpele oplossing is: Heb je iTunes wel opgestart op de computer waarvandaan je de muziek wilt delen???

[quote:87be1dfa0d="Welles"]Sorry als dit een te simpele oplossing is: Heb je iTunes wel opgestart op de computer waarvandaan je de muziek wilt delen???[/quote:87be1dfa0d] Da's helemaal waar ja. De account van de gedeelde muziek moet wel ingelogd blijven en programma iTunes MOET aan staan.

Mac die muziek deelt mag dus ook niet sluimeren.

Beide Macs staan aan en itunes is ook bij beide aangezet, hoewel dat eigenlijk niet zou hoeven. Ik ben er dus nog steeds niet uit.

Waar staan die subnetmaskgegevens? Heeft dit gevolgen voor de netwerk/internetaansuiting?

:? :? Nou wordt het moeilijk Ik ben benieuwd wie jou verder kan helpen. Bij mij werkt het i.i.g. feilloos

Firewall aan staan toevallig? want die blokt alles.. In de iTunes help staat wel welke poorten je open moet hebben staan op de computers om je Library te delen..

succes J

Firewall op beide macs uitgezet en..... het werkt.

Maar is firewall niet je beveiliging tegen aanvallen van buiten of overdrijf ik dit weer?

Als je in een gesloten netwerk zit zou ik me niet te veel zorgen maken voor aanvallen vanaf de buitenkant , mits natuurlijk de internetverbinding goed beveiligd is die op het lokale netwerk aangesloten is .. m.a.w je router heeft ook een firwall neem ik aan . sta je direkt in verbinding met "de buitenkant" dan zou ik idd de firewall aan laten staan . Wat ook kan is in de voorkeuren->delen->firewall een service te openen voor iTunes en dat zal dan 3689 TCP en 5353 UDP poorten open zetten op beide machines en dan zou het gewoon moeten werken met de firewall aan.

succes

Heb effe in Delen gekeken bij firewall en laat daar nou de optie bijstaan om iTunes muziek te delen. Zijn we dus meteen klaar.

Alle dank voor het adviseren en meedenken. Ik zet de muziek wat harder.