iTunes delen over 2 accounts

Is het mogelijk om deLibrary van iTunes beschikbaar te stellen voor 2 accounts? Als ik nu een muziekje wil luisteren, moet ik naar een het ander account, en dan weer terug. Is het niet mogelijk om allebij dezelfde library te gebruiken?*

*Ik hoop dat ik duidelijk was…

Je kunt op het ene account iTunes shading aanzetten. Dit vind je bij de preferences van iTunes.

In de voorkeuren van iTunes kan je je bib 'delen'. Je hoeft daar dus enkel je bib een naam te geven en de optie delen aan te vinken. Op je andere mac stel je je iTunes in dat ie zoekt naar gedeelde bibliotheken. Zodanig kan je overal jezelfde bib streamen. Zo staat hier een bib op m'n mini. En 3 andere pc's (zelfs een windows bak) die streamen vanaf die iTunes bib op m'n mini.

Groeten,
iSander

edit: Sorry ik lees net je post nog eens over en begrijp nu dat je eigenlijk 2 accounts op dezelfde mac bedoeld…

ja, maar dan moet iTunes eerst op het andere account aangezet worden... Anders werktie niet

Kan gewoon, als je wel spreekt over dezelfde computer. Sterker, als je de snelle overschakeling geactiveerd hebt kun je zelfs de muziek in de ene account aanzetten en blijft-ie doorspelen als je overschakelt.

Plaats je iTunes-map (Thuismap:Muziek:iTunes:) in Macintosh HD:Gebruikers:Gedeeld:.

Open je iTunes. Ga dan in de menubalk naar iTunes > Voorkeuren.
Tabblad Geavanceerd.
Wijzig…
Kies dan de map: Macintosh HD:Gebruikers:Gedeeld:iTunes:iTunes Music
Doe dat onder beide accounts.

Het voordeel hiermee (i.v.m. sharing) is dat beide gebruikers muziek kunnen toevoegen aan de bibliotheek.

bedoel je "Publiek"?

de muziek op een externe schijf zetten, of op een deel van de schijf waar je beiden bij mag. Dan kun je apart je eigen playlists maken. Maar als je dan een CD importeert, zal die niet vanzelf in de library van de ander verschijnen.

[quote:e1334a6fac="zimba"]Plaats je iTunes-map (Thuismap:Muziek:iTunes:) in Macintosh HD:Gebruikers:Gedeeld:.

Open je iTunes. Ga dan in de menubalk naar iTunes > Voorkeuren.
Tabblad Geavanceerd.
Wijzig…
Kies dan de map: Macintosh HD:Gebruikers:Gedeeld:iTunes:iTunes Music
Doe dat onder beide accounts.

Het voordeel hiermee (i.v.m. sharing) is dat beide gebruikers muziek kunnen toevoegen aan de bibliotheek.[/quote:e1334a6fac]

dit werkt prima, dit heb ik ook zo. al moet je wel af en toe je bied opnieuw scannen omdat ie de liedjes van het ene account niet in de bied van het andere account zet. dit gaat met de optie “voeg toe aan bibliotheek” uit het archief menu. je moet dan wel even je itunes music map opzoeken en aanwijzen. klaar is kees.

Bied? Je bedoelt bieb, denk ik. Maar dit werkt bij mij al sinds 10.2 perfect. De problemen van Strifer herken ik niet. Misschien komt dat omdat ik het iets anders heb opgezet met aliassen i.p.v. rechtsreeks in iTunes door te verwijzen naar de map Gedeeld. @alamac: de map Gedeeld is dus niet Publiek. Die laatste zit in je eigen account. De map Gedeeld vind je op systeemniveau. Ga in de Finder naar het HD-icoon boven de streep en kies dan Gebruikers>Gedeeld.