iTunes delen

Hallo,

Ik heb is iets gehoord over muziek delen…
Dat als je op je computer zit… je muziek kan delen zodat de andere computers in huis via iTunes verbinding kunnen maken met mijn playlists…
Is dit waar of heb ik het fout?

Als dit kan zou ik graag wat meer informatie er over willen en hoe ik dit op zet?

Alvast bedankt :slight_smile:

iTunes > voorkeuren > delen ?

Wist je dat ook iTunes een help-functie heeft ? :roll:

Heb het al werkend. Kan alleen via Airport Express. Draait zelfs synchroon, merkte tot nog toe geen vertraging tussen computer en stereo-installatie. Meer uileg op; http://www.apple.com/nl/itunes/share/

Daar hoef je geen Airport Express voor te hebben, hoor. Ik heb hier gewoon een netwerkje met allerlei ethernetkabels en alle Macs zien van elkaar wat er in iTunes te vinden is. Je hebt het waarschijnlijk over 'streamen'. 'Delen' (vanuit iTunes nummers spelen die niet op de Mac zitten waar je van speelt maar op een andere Mac in het netwerk) kan met een gewoon netwerk ook...

Sorry, 't was laat en ik heb niet helemaal goed gelezen. Bovendien was ik verrast door de nieuwe functie in iTunes 6.02. Dus Darkleroy schrap mijn post.

Dat sharen zit er al een hele tijd in hoor.....*S*

[quote:434f298812="Rolf"]Dat sharen zit er al een hele tijd in hoor.....*S*[/quote:434f298812]

De functie waar ik over spreek, is niet het delen van je muziek-bieb. Die zit er al heel lang in. Daar heb je gelijk in. Daar ging Darkleroy’s vraag over.

Maar ik bedoelde het tegelijkertijd afspelen(streamen) van muziek op je computer en op je stereo dmv airport express. Dit is pas mogelijk sinds iTunes 6.02 en de laatste firmware update voor airport express.

Alvast bedankt voor de informatie maar...

Alleen nou weet ik nog niet hoe ik het zeg maar via een netwerk or something mijn muziek kan delen… zodat mensen in huis via een andere computer met iTunes kunnen streamen…

unSOUND gaf al aan iTunes > voorkeuren > delen.

‘Deel mijn muziek’ aanvinken. Aangeven wat je wilt delen. Naam geven aan je gedeelde bieb. Iedereen die in je netwerk zit kan dan via hun eigen iTunes die bibliotheek gebruiken…

Dit kon tot een versie 4.? zelfs via het internet, maar dat is snel stopgezet. Alleen voor ‘thuisgebruik’ dus!

Succes ermee!