iTunes DJ speelt alleen 2 laatst toegevoegde albums

Itunes doet raar! Ik heb van de week 2 albums toegevoegd aan Itunes en sindsdien speelt iTunes DJ alleen maar nummers van die 2 cd's en ook Genius komt niet meer met andere suggesties dan die nummers.

Ik heb de 2 cd’s al verwijderd, maar dat helpt niks.

Iemand enig idee?
Ik heb verder nergens ook maar iets in aangepast, maar ik word er wel redelijk gek van.

Ik heb MacOS.
Dacht dat dit soort rare dingen Windows only waren, maar blijkbaar niet dus…

Welke bron gebruik je voor je afspeellijsten?

Hoe bedoel je dat?

Al mijn muziekbestanden staan op een externe schijf die via een NAS gekoppeld is.
Ik kan ook wel muziek uit de bibliotheek spelen, maar dus DJ en Genius doen het opeens niet meer.

Onderaan je iTunes DJ staat ergens 'Bron:' Ik vermoed dat daar 'Onlangs toegevoegd' staat...

Klik eens op het icoontje van iTunes DJ en dan staat er ongeveer links onderin het venster: "Bron". Als je daar op klikt en dan "Muziek" (wat bovenaan staat) selecteert dan moet hij alle nummers in je hele bibliotheek afspelen. En dus niet alleen de laatste toegevoegde nummers.

(Edit: ik was net iets te laat)

Bij Bron staat Muziek. Dus mijn hele bibliotheek (die verder ook gewoon afspeelt).

Nog meer ideeen?

In ieder geval al bedankt voor het meedenken!

Als ik bv "onlangs afgespeeld" als bron probeer, krijg ik een melding: De afspeellijst "onlangs afgespeeld" bevat geen nummers die door itunes dj kunnen worden afgespeeld. Terwijl, als ik in die lijst kijk, er meer dan 50 nummers in staan.

Staan er in je bieb wel 'vinkjes' voor alle nummers?

nee, maar dat heb ik volgens mij ook nog nooit gehad. wat betekenen die?

Iedereen heeft die. Voor elk 'rijtje' waar je liedje in staat, staat een vierkantje. Dat kan je uit- of aanvinken. Als je je lijst dan gewoon laat afspelen, dan slaat iTunes de niet aangevinkte vakjes over. In feite zal iTunes deze niet meer afspelen tenzij je het liedje specifiek aanklikt of je het terug aanvinkt. Mvg,

[quote:ccffea8e4e="Misja"]Staan er in je bieb wel 'vinkjes' voor alle nummers?[/quote:ccffea8e4e]

Ik heb inmiddels alles weer aangevinkt gekregem.
Opnieuw Muziek als bron geselecteerd en het wrtk weer!!

Bedankt voor de tip. heb geen idee hoe die vinkjes weg konden komen…

Waarschijnlijk per ongeluk afgeklikt :) Maar alles werkt terug! Happy end! Zo hebben we het graag!

[quote:98caaefc30="KingAchille"]Iedereen heeft die. Voor elk 'rijtje' waar je liedje in staat, staat een vierkantje. Dat kan je uit- of aanvinken. Als je je lijst dan gewoon laat afspelen, dan slaat iTunes de niet aangevinkte vakjes over. In feite zal iTunes deze niet meer afspelen tenzij je het liedje specifiek aanklikt of je het terug aanvinkt. Mvg,[/quote:98caaefc30]

Bedankt. heb geen idee hoe die vinkjes uitkwamen, maar het werkt allemaal weer en ik ben weer wat wijzer geworden :slight_smile: