Itunes en afspeelvolgorde

Ha,

als ik cd’s importeer in Itunes houdt ie nooit de volgorde aan van de cd. Nu is dat soms niet zo erg, maar bij dj-sets ed wil ik wel graag de oorspronkelijke volgorde aanhouden…

Nu kan ik bij een gewone afspeellijst gewoon de tracks naar boven en naar beneden verschuiven, maar het lijkt erop dat dat in een slimme afspeellijst niet kan.

Of doe ik iets verkeerd?

Je moet in de ID3-tags (Appletje + i) het track nummer invullen. Normaal bij importen gebeurt dit automatisch omdat deze track nummers ook in CDDB staan. Maar ja, zo kun je het dus fixen...

Greets
Tristan

Ja, maar als die informatie dus ontbreekt, is het best het tijdrovend werkje om die tracknummers toe te voegen. Wat ik ook mis is een sneltoets om in het info-venster naar de volgende track te gaan. Of is die er?

Sneltoets in t infovenster is command-pijltje (li/re). Tracknummers toevoegen kan iTunes automatisch als je in de voorkeuren (bij Importeren) de optie "maak bestandsnamen met tracknummer" aanzet?

Dank voor de tip had hetzelfde probleem, je kan ook kiezen in de kolommen voor tracknummer

[quote:26ccb47db5="Paul_B"]Sneltoets in t infovenster is command-pijltje (li/re)[/quote:26ccb47db5]

Bij mij doet hij het niet (versie 4.2)
Als ik een nummer selecteer en kies appltje-i kom ik in het info-venster en kies voor de tab Info. Daar kun je de track-nummers toevoegen.
Vervolgens probeer ik appeltje-rechts, maar er gebeurt niets. Werkt dit alleen als je de tracks in een playlist hebt staan?

[quote:14a2d8697c="Sybke"][quote:14a2d8697c="Paul_B"]Sneltoets in t infovenster is command-pijltje (li/re)[/quote:14a2d8697c]

Bij mij doet hij het niet (versie 4.2)
Als ik een nummer selecteer en kies appltje-i kom ik in het info-venster en kies voor de tab Info. Daar kun je de track-nummers toevoegen.
Vervolgens probeer ik appeltje-rechts, maar er gebeurt niets. Werkt dit alleen als je de tracks in een playlist hebt staan?[/quote:14a2d8697c]

In de tabs Summary, Options en Artwork doet-ie het wel, zolang je maar niet in een vakje klikt en de cursor dus begrensd wordt door dit vakje. In de tab Info staat de cursor altijd een een vakje en is het dus niet mogelijk.

Misschien heb je hier ook nog wat aan.

Als je in het infovenster van iTunes zit om de tracknummers of wat dan ook te veranderen/toe te voegen dan navigeer je het snelst door de vakjes met de tabtoets. Dat is de toets met een pijltje naar rechts dat tegen een slashteken aan botst: links op het toetsenbord naast de letter Q. Ik hoop dat je er nog iets aan hebt. Groetjes, Macvriendin