Itunes en muziek op een externe harde schijf...

Vraagje: Ik heb 2 macs waar ik met regelmaat muziek op beluister. Nu heb ik al m'n MP3's op een externe harde schijf gezet.

Is er een handigheidje/progje waarmee ik kan wisselen van de ene mac naar de andere?

Een appje dat dat allemaal voor je doet ken ik niet maar...

Je kan op beide macs in iTunes aangeven dat de bron de externe schijf is, wanneer deze niet aangesloten is kan je dan simpelweg geen muziek luisteren.
Wat je ook kan doen is vanaf één mac je muziek delen, dan kan je dat vanaf de andere gewoon beluisteren. Nadeel is dat je beide macs aan moet hebben staan wanneer je er maar één nodig hebt.
Zelf heb ik een powerbook met een muziekbibliotheek en heb ik een externe schijf met een 10x grotere bibliotheek, ik gebruik iTunes Library Manager om verschillende bibliotheken te beluisteren. Dit zou je ook kunnen doen met de twee macs maar of het handig is weet ik niet. Misschien is het instellen van één mac als muziekserver nog het makkelijkste.

Ik zit met een zelfde soort probleem, ik wil via m'n laptop de muziek van m'n gewone PC beluisteren. Hoe deel ik iTunes?

gewoon in de instellingen van itunes muziek op delen zetten en op je andere pc ook intunes instaleren, dan kan je via het netwerk muziek beluisteren op je andere pc.

in iTunes naar 'Voorkeuren' -> tabje 'Delen' -> muziek delen aanvinken. op de computer waar je mee wilt luisteren vink je op dezelfde plek aan dat de computer moet zoeken naar gedeelde muziek.

Thanks!!!