iTunes en Rendezvous... - Wat kun je er nu al mee?

Gisteren voor het eerst 2 computers thuis voorzien van Jaguar (iBook en G4 dual 1Ghz). In de iBook zit een airport en de G4 bevat tig gig aan mp3. Mat dat rendezvous gebeuren dacht ik dat ik makkelijk op mijn iBook zou kunnen horen wat er op de G4 word afgespeeld (dmv iTunes). Tenminste, dat was toch een keer verteld in een Keynote? Kan dit nu al met de huidige versies of toch nog niet?  ??? ik kan het in ieder geval niet aan de praat krijgen en de helpfile geeft ook totaal geen hulp...

Werkt de rendezvous van iChat wel? Dat heb ik getest en het werkte perfecto. Heb je de laatste iTunes versie geinstalleerd?

Adriaan

Ja, dat werkt wel. Ik heb nu iTunes 3.0.1 (dus de laatste versie). Ik ben er alleen niet zeker van of het allemaal wel kan met de huidige versie. Dit staat er op de nederlandse web-pagina van rendezvous:

"Thuis kan Rendezvous er bijvoorbeeld voor zorgen dat het programma iTunes op je draagbare computer de muziek afspeelt die is opgeslagen op je desktopcomputer, en vice versa. Alsof de muziekbestanden op dezelfde harde schijf staan als iTunes."

Maar dit bovenstaande stuk tekst is nergens te bekennen op de amerikaanse versie ervan… erg vaag.

Ik vraag me dus af in hoeverre rendezvous eigenlijk heden ten dage is ingebouwd in iTunes. Ik denk dus nog vrij miniem… jammergenoeg

Inderdaad, volgens de keynote van Steve Jobs gaan we dit begin volgend jaar zien...

Zo, dit was alweer een tijdje geleden dat ik het aanhaalde.... Waar blijft nou toch dat retehandige rendezvous voor iTunes ??? :?

maar je hebt toch van die programmaatjes die je itunes muziekje op alle computers in een netwerk kan laten horen!!!

greetz

[quote:39e88399d9="ateazz"]maar je hebt toch van die programmaatjes die je itunes muziekje op alle computers in een netwerk kan laten horen[/quote:39e88399d9] Welke dan? En werkt dat met Rendezvous? :?

[quote:13aa7a0b85="Reinier"][quote:13aa7a0b85="ateazz"]maar je hebt toch van die programmaatjes die je itunes muziekje op alle computers in een netwerk kan laten horen[/quote:13aa7a0b85] Welke dan? En werkt dat met Rendezvous? :?[/quote:13aa7a0b85]

ik snap je probleem niet helemaal ik heb al mijn backups en muziek enzo op een computer staan en die luister ik op mijn G4,…

gewoon de schijf via het netwerk mounten en muziek in itunes slepen…
wel iedere keer als je gaat luisteren de schijf mounten… (kan je ook een opstart scriptje voor schrijven!!)

werkt perfect!!

de echte beloofde rendevous support gaan we hopelijk in iTunes 4 zien die hopelijk op 28 april uitkomt!!

HS-L

Het gaat mij er bv. om dat je kan luisteren waarnaar iemand anders luisterd. Bv. Je werkt bij een bedrijf met 10 mensen, in 3 ruimtes. Allemaal macs uiteraard. Iedereen zet zijn eigen muziek op met iTunes.

Zou het dan niet mooi zijn dat als iTunes dan via Rendezvous alle computers in de itunes lijst laat zien en dat je dan met iemand anders mee kan luisteren. Iedereen z’n eigen radiostation dus, en dat via rendezvous (= vele malen makkelijker dan bv. tcp/ip)

Dat je een netwerk hd. kan mounten, prima, mooi voor jou, maar dat is het punt dus niet. Je kan ook tekst berichten op elkaar hd zetten en op die manier chatten… vind ik het via iChat toch een stuk makkelijker… :slight_smile:

[quote:4d098612cc="Reinier"]Zou het dan niet mooi zijn dat als iTunes dan via Rendezvous alle computers in de itunes lijst laat zien en dat je dan met iemand anders mee kan luisteren. Iedereen z'n eigen radiostation dus, en dat via rendezvous (= vele malen makkelijker dan bv. tcp/ip)[/quote:4d098612cc]

dit is inderdaad wel een goed idee,… heb je steve al gemaild…?

de rendevous support die steve ons beloofd heeft in itunes is alleen maar dat je iemand anders zijn music library in jouw iTunes erbij komt te staan,… tenminste dat is wat ik er van begrepen heb,… als ze rendevous stream in itunes gaan gooien hoop ik dat je ook met iTunes via internet kan gaan streamen!! :slight_smile:

HS-L

[quote:bba0e84787="HS-L"] dit is inderdaad wel een goed idee,.. heb je steve al gemaild..? [/quote:bba0e84787]Jep, hij zei:

Dear Reinier,

You’re prayers have been heard…

Greetings,

The Steve

:wink:

Ik ben tevreden :stuck_out_tongue:

hij doet het nu idd perfect, maar volgens mij nog niet helemaal wat je wilde hebben..?

HS-L

[quote:ae162bf7db=“Reinier”]Jep, hij zei:

Dear Reinier,

You’re prayers have been heard…
Greetings,
The Steve

:wink:
Ik ben tevreden :P[/quote:ae162bf7db]

maar je hebt steve dus niet gemaild over renevous streaming zodat je hetzelfde tegelijk kan luisteren…? :stuck_out_tongue:

Nog niet precies wat ik wilde, maar misschien zelfs wel beter. Nu kun je zelf bepalen wat je wilt luisteren.

Wanneer word het pas echt interessant: als sony zijn stereo’s gaat voorzien van rendezvous support en WiFi netwerk :stuck_out_tongue:

Zoiezo, alle apparaten mogen van mij draadloos lullen met elkaar, ik haat snoeren :slight_smile:

[quote:e8ffcd6468="Reinier"]Nog niet precies wat ik wilde, maar misschien zelfs wel beter. Nu kun je zelf bepalen wat je wilt luisteren. Wanneer word het pas echt interessant: als sony zijn stereo's gaat voorzien van rendezvous support en WiFi netwerk :P Zoiezo, alle apparaten mogen van mij draadloos lullen met elkaar, ik haat snoeren :)[/quote:e8ffcd6468]

maar ja dit was wat ik al deed, je hoefde maar een keer alles vanaf muziek HD in library te slepen… en daarna alleen maar de HD mounten,… maar dit is wel iets beter… het hapert gewoon NIET!! wat mijn manier wel 1x in het uur deed…

en ik zou niet naar sony kijken, maar naar philips,…
die heeft al bekend gemaakt in alle toekomstige apparaten te gaan gooien,…
sony zal wel een eigen protocol verzinnen zoals altijd!! :smiley:

HS-L

[quote:d0fb14f16e="HS-L"] en ik zou niet naar sony kijken, maar naar philips,.. die heeft al bekend gemaakt in alle toekomstige apparaten te gaan gooien,... sony zal wel een eigen protocol verzinnen zoals altijd!! :D

HS-L[/quote:d0fb14f16e]
Ach, ik haal die multi-nationals nog wel eens door elkaar :slight_smile:
Maar philips is nog beter zelfs !

[quote:7cdb72142b="Reinier"]Ach, ik haal die multi-nationals nog wel eens door elkaar :) Maar philips is nog beter zelfs ![/quote:7cdb72142b]

vind je…?

ik krijg altijd een nare bijsmaak door die dikke laag arrogantie die over dat bedrijf is uitgesmeerd… (net als bij M$)

geef mij maar sony,… of nog beter,… geef mij maar apple…

[quote:f55102359c="HS-L"]vind je..? [/quote:f55102359c]Ja, vindt ik. Philips, lekker nederlands. Niet lullen, maar pellen.